PracaGrupypl.praca.dyskusjeRzucie okiem na moj cv i lm!Re: Rzucie okiem na moj cv i lm!
  • Data: 2005-11-02 18:56:02
    Temat: Re: Rzucie okiem na moj cv i lm!
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Meantic" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dkav83$ed4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam i pozdrawiam.
    > Rzucicie okiem na moj cv i lm.
    > Mozecie go znalezc na stronie meantic.w.interia.pl
    > Pomozcie prosze.
    > Szukam pracy od 5 miesiecy i nic.
    > Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    > Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.
    > Narazie.
    > Tomek

    CV:

    Wywal ten 1 semestr na fizyce. Tym, ze sie zaczelo cos i porzucilo po tak
    krotkim czasie, nie ma sie co chwalic. Odejscie ze studiow po 1 semestrze w
    oczach wielu czytelnikow CV moze wygladac na dowod niekonsekwencji lub
    niezdecydowania. Zauwazalnej dziury w zyciorysie Ci to nie robi. Zapytaja,
    to powiesz, ale nie ma co z tym wyskakiwac z wlasnej woli.
    Tytul pracy magisterskiej umieszczaj w CV wysylanym do tych, ktorzy oferuja
    stanowisko jakos powiazane z umiejetnosciami i zainteresowaniami, na ktore
    ten temat wskazuje. Hermetyczny temat pracy mgr czy licencjackiej nie
    zwiazany ze stanowiskiem moze odstraszac i sugerowac, ze naprawde to
    interesujesz sie czyms zupelnie innym niz ktos, dla ktorego najwiekszym
    marzeniem jest dane stanowisko :)

    Stacja Shell: za duzo. Przytnij te liste obowiazkow i zostaw to, co moze
    zrobic najwieksze wrazenie. Ktos, kto rekrutuje na kierownika sprzedazy,
    przypuszczalnie doskonale wie, z jakich elementow sklada sie np. obsluga
    klienta.

    Powinienes tez od razu tutaj umiescic swoje osiagniecia, o ktorych piszesz
    niemal na samym koncu CV. Osiagniecia na tej stacji Shell masz powazne, a
    takie dobre informacje powinny sie znalezc bardziej na poczatku, tak, zeby
    sie od razu rzucaly w oczy. W ten sposob:

    daty miejsce pracy
    zakres obowiazkow:
    -
    -
    -
    osiagniecia:
    -
    -
    -

    Podobnie zostanie pracownikiem miesiaca w Office Depot wrzuc do sekcji
    "osiagniecia" w opisie pracy w tej firmie.

    Najwiecej trzeba pozmieniac w sekcji "Kwalifikacje i umiejetnosci".
    Popelniasz czesty blad pchania do jednego wora zupelnie roznych rzeczy i
    rozpisywania sie zamiast podawania faktograficznych informacji. To sprawia
    wrazenie nieuporzadkowania.

    "moją pasja jest zarządzanie grupą osób (rekrutacja, kontrola, szkolenia,
    motywacja, dyscyplina)" - to powinno sie znalezc w LM, nie w CV, podobnie
    jak wszystkie inne do systemow operacyjnych.

    Nie pisz "potrafie obslugiwac kazdy system operacyjny, od ... po ...." - po
    pierwsze wyglada smiesznie, bo wymienione przez Ciebie systemy nie sa wcale
    jedynymi, jakie istnieja i zaloze sie, ze sa takie, ktorych obslugiwac nie
    umiesz ani nawet o nich nie slyszales, po drugie - caly ten komentarz nie
    jest potrzebny. Podajesz fakty: "Obsluga systemow operacyjnych takiego,
    takiego i takiego". O Office wystarczy napisac "Biegla znajomosc pakietu
    Office". Dobra znajomosc prawa pracy i konsumenckiego; prawo jazdy kat. B. I
    wystarczy - od razu robi sie przejrzysciej. O swojej kreatywnosci,
    motywowaniu i reszcie pisze sie w LM. W CV sie podaje suche fakty.

    Teraz LM. Masz w nim swietne kawalki. Na przyklad mowisz z miejsca firmie,
    co oni na Tobie zyskaja, a nie, czego Ty chcesz (co robi wiekszosc). Unikaj
    wstawek takich jak "To jest fakt", bo brzmi, jakbys nie byl pewien, czy Ci
    uwierza w to, co piszesz, a to nie zdradza pewnosci siebie.

    Twoj LM ma jednak straszna, okropna wade. Jestes na bakier z interpunkcja, a
    miejscami takze z gramatyka i stylistyka (np. "A co najważniejsze dla
    ukazania mojej dużej wartości dla Państwa firmy jest to,"). Wykracza to poza
    dopuszczalne ramy niezgrabnosci kogos, kto nie jest humanista, a caloksztalt
    tych bledow sprawia wrazenie, ze list byl pisany nerwowo i pospiesznie (za
    duzo krotkich zdan, ktore powinny byc czescia innego zdania), bez nalezytej
    koncentracji albo ze masz problemy z wyslawianiem sie. W CV masz tez sporo
    jak na taki dokument literowek, co moze budzic podejrzenia o niedbalosc.
    Przysiadz do korekty albo daj to do sprawdzenia komus, kto mial w ogolniaku
    piatke z polskiego. Przy rekrutacji na stanowiska, na ktore jest duzo
    chetnych, takie szczegoly sie czesto bardzo licza.

    I.