PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja w IT [b.dlugie]Re: Rekrutacja w IT [b.dlugie]
  • Data: 2008-04-22 19:33:37
    Temat: Re: Rekrutacja w IT [b.dlugie]
    Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Bez angielskiego w IT bedzie w ogole ciezko cos znalezc.

    niestety tak, ale nie koniecznie wymagaja super znajomosci:)

    > 2. Bez skonczonych studiow (coraz czesciej wymagaja kierunkowych
    > w ogloszeniach: mat/inf) w Polsce bedzie ciezko.

    na moim przykladzie powiem ze roznie z tym bywa.
    2 z 3 firmy ktore dostaly moje CV byly moja osoba zainteresowane a nie mam
    wyksztalcenia wyzszego.
    niemowie ze studia sa nie wazne, sam bym wolal je miec niz nie, ale obecnie
    to juz chyba zbyt wiele spraw na glowie mam i troche leniwy sie zrobilem:)

    > Widzisz niestety wiele firm nie ma w zwyczaju prowadzic rekrutacji
    > w sposob dla technika oczywisty - siadamy przy komputerze / routerze
    > / serwerze / whatever i zadanko praktyczne do rozwiazania, do tego
    > jakies testy dot. stanowiska etc - life is brutal, trzeba sie
    > dostosowywac, popracowac nad swoja prezencja, doborem slow itd.
    > - umiejetnosci praktyczne na rozmowie okazuja sie nie najwazniejsze!

    z doswiadczenia powiem ze roznie z tym bywa:)
    na jednej rozmowie byl tylko techniczny czlowiek, potencjalny szef.
    nie bylo nikogo z HRu i z nim rozmowa, milo, konkretnie:)
    drugi przypadek opisany przezemnie to mila osoba z HRu a potem potencjalny
    szef i tu rozmowa techniczna:)

    > Moja rada dot. rozmow - byc pewnym siebie, znac swoja wartosc, nie
    > podchodzic do sprawy na zasadzie, ze jak sie nie dostane to swiat sie
    > zawali ;)

    dokladnie tak:)
    ja zawsze przychodzilem na rozmowy dosc luzno ubrany, milo zawsze
    rozmawialem, szczerze, bez cwaniactwa, ale luzno. bez stresu:)
    inna sprawa ze zawsze to ja chcialem zmienic prace wiec szukalem na luzie
    czegos atrakcyjniejszego:)

    --
    pzdr
    piotrek