PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja - testy psychologiczneRe: Rekrutacja - testy psychologiczne
  • Data: 2005-08-25 08:13:50
    Temat: Re: Rekrutacja - testy psychologiczne
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.dgqtpo.vbq.styx___@hades.t15.ds.pwr.wro
    c.pl...

    > I w zwiżaku z tym pytanie. Czy jakbym chciał sobie porobić takie testy
    > osobowościowe to do dowolnego psychologa mam się udać?

    Najlepiej do doświadczonego psychologa - jeśli masz na myśli testy, które
    badają pełne spektrum osobowości. Jeśli mają być to testy typowo stosowane w
    pracy - najlepiej do psychologa HR-a, pracującego w dziale HR jakiejś
    korporacji a nie w doradztwie personalnym. Psycholog w DP na ogół nie ma
    okazji konfrontować na co dzień trafności swojej interpretacji ze stanem
    rzeczywistym.
    Przy czym nie daj sobie wcisnąć żadnego testu Tomasa-Killmana albo Neo-ffi
    bo te testy podają bardzo szerokie, niekonkretne odpowiedzi. No i niektórzy
    obśmiewają się z nich, że są prymitywne, głupie i łatwe do przewidzenia.

    U większości psychologów spotkasz te same testy. Znam psychologa, który jest
    jedynym (słownie: jedynym) w Polsce specjalistą w jakiejś niezwykle
    precyzyjnej, skutecznej i unikatowej metodzie badania. W tym celu szkolił
    się w RPA, bo bliżej nie było na to szans. Więc wybierz dowolnego, ale
    _doświadczonego_.

    Jeśli mają być to testy projekcyjne - warto aby był to psycholog kliniczny i
    miał kilka lat doświadczenia, najlepiej w pracy z chorymi umysłowo lub
    silnie zaburzonymi ludźmi. Ja mam przyjemność pracować z wielką specjalistką
    w nurcie psychodynamicznym i jej umiejętności interpretacji regularnie budzą
    mój podziw.

    pozdr.
    m.