PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja - testy psychologiczne › Re: Rekrutacja - testy psychologiczne
  • Data: 2005-08-24 14:21:48
    Temat: Re: Rekrutacja - testy psychologiczne
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości news:dehu27$bo7$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ale to dosc znaczaca roznica. A Ty na podstawie tego, jak sam przyznajesz,
    > zmienionego pytania wyciagales wnioski na temat Zbyszka, tzn. informowales
    > go (i nas wszystkich) ze na pytanie ze skali klamstwa odpowiedzial w
    sposob
    > wskazujacy na spoleczny konformizm. IMHO w tej sytuacji byla to calkowicie
    > nieuprawniona interpretacja.

    Prawie się zgadza, lecz nie do końca.

    Społeczny konformizm to trochę zbyt mocne określenie. Potrzeba aprobaty
    społecznej lepiej. Jest to typowe i normalne u człowieka[1] . Dziwne byłoby,
    gdyby tej potrzeby nie posiadał, wszak człowiek to zwierzę stadne[2].

    Z Twojego postu wnioskuję, że napisałem na temat Zbyszka coś, czego
    publicznie na jego temat nie powinienem zdradzać. Coś, co jest wstydliwe i
    może być postrzegane negatywnie. Nie jest tak wcale, gdyż [1] i [2]. Baa,
    negatywne byłoby, gdyby owej cechy nie posiadał.

    Ale widzisz sama. I mam nadzieję Zbyszku, że i Ty widzisz - neutralna
    informacja (jaką jest stwierdzenie oczywistości w postaci aprobaty
    społecznej) bez kontekstu może być rozumiana w niewłaściwy sposób. Zbyszek
    nawet mógłby się poczuć dotknięty, że go paluchem brudnym wytykam. Brudnym,
    bo jak sama przyznajesz - różnica w treści pytania jest znaczna. Brudnym -
    bo jak zauważył Zbyszek - nie poinformowałem go o regułach gry. Brudnym, bo
    skala kłamstwa to min. 9 pytań a nie jedno. Mimo tego - jeśli faktycznie -
    uważasz, że napisałem opinię, która może go krzywdzić, to jest to najlepszy
    argument, by wyników testów nie ujawniać kandydatowi.

    > Z urlopu pisze :)
    Oooo, super :) A gdzie jesteś?

    pozdr.
    m.