PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy › Re: Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
  • Data: 2005-09-07 09:52:37
    Temat: Re: Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Krzysztofsf [Tue, 06 Sep 2005 21:47:10 +0200]:

    > Jestem pewien, ze tak moze byc. Zwlaszcza, jesli firma zaklada
    > na dane stanowisko niskie widelki placowe i do tego robi wielkie
    > tajemnice zarobkowe na poczatku procesu rekrutacji (nawet jesli
    > planuje dac niezle zarobki).

    To nie tak jest. Na niskie stanowiska spokojnie mozna brac kogo
    popadnie, bo w razie czego latwo sie wymienia. Wakaty na takich
    stanowiskach jak sprzedawca w sklepie, czy pracownik magazynu,
    praktycznie nie istnieja. One siedza pare pieter wyzej, tam,
    gdzie konieczne sa juz okreslone umiejetnosci i predyspozycje,
    a sposob wykonywania pracy przeklada sie na sytuacje firmy.

    Pod reka mam np. kierownika doradcow biznesowych w duzym banku,
    gdzie mniej kosztowne jest jednak wyszkolenie pracownika nizszego
    szczebla, niz ryzykowanie zatrudnienia kogos, kto nie do konca
    pasuje na to stanowisko.

    I to nie sa zwykle juz stanowiska, na ktore robi sie rekrutacje
    w takiej formie, jaka znaja np. konsultanci. Czlowiek, ktory im
    te wymagania spelni, nie pozwoli sobie na udzial w takim cyrku.

    > Dobrego fachowca trzeba komus podkupic - i tyle. Z powietrza sie
    > nie zmaterializuje.

    Zgadza sie. I tu dochodzimy do paranoi ;) Z jedne strony brakuje
    stanowisk nizszego szczebla, z drugiej strony brakuje mocno takze
    pracownikow wyzszego szczebla i specjalistow. Ale poniewaz w tym
    kraju calkiem spora czesc tych z nizszych sie nie rozwija, to sila
    rzeczy nie nabierze wartosci dla pracodawcow z wyzszymi wakatami.

    I robi sie impas.

    Kira