PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy › Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
  • Data: 2005-09-07 13:51:23
    Temat: Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ok, 'emerytalne' uzbierasz sobie z procentów.

    Emeryturę można budować sobie z kilku źródeł:
    - 3. filar jest bardzo kosztowny (ze względu ma prowizje i koszty
    "obsługi"), choć jeśli pogadasz z kimś kto pracuje dla multiagencji
    (prowizje te same co u wyłącznych przedstawicieli) to powinnaś wybrać
    sobie coś optymalnego. Plusy tego są takie, że o ile dobrze pamiętam,
    to wypłaty z tych polis nie podlegają egzekucji komorniczej i nie
    łapie ich belkowe. Poza tym najczęściej te polisy zawierają różnorodne
    elementy ubezpieczenia (jeśli agent wie co oferuje to Ci wszystko
    wytłumaczy i odpowiednie elementy możesz sobie dołączyć lub wyłączyć z
    polisy w zależności od potrzeb) np. w razie śmierci, kalectwa,
    podwójna wypłata z powodu śmierci w wypadku itp.
    - fundusze inwestycyjne - minusem są dosyć duże koszty obsługi, jednak
    jeśli nie masz czasu na bezpośrednią zabawę z giełdą to może być
    - giełda - jeśli kupisz trochę różnych akcji (WIG20) w czasie jakiejś
    bessy i będzie Ci zwisało czy kasę wyjmiesz za 10,15, czy 20 lat to
    się za bardzo nie musisz przejmować którkoterminowymi różnicami w
    kursach, tylko musisz brać pod uwagę, że nie zarobisz tyle ile byś
    mogła na bieżąco przebudowując swój portfel akcji
    - spekulacja walutami (jakieś forex'y), ale tu trzeba dużą wiedzę
    posiadać i trochę kapitału
    - nieruchomości - najlepiej to kupować w czasie jakiegoś załamania na
    rynku, bo jeśli zainwestujesz w nieodpowiednim czasie to tak
    nieciekawie to widzę (musisz wiedzieć kiedy sprzedać), inna sprawa
    jeśli ta nieruchomość będzie przynosić jakieś regularne zyski i się
    okaże że po iluś latach "sama" się zamortyzuje
    - gotówka w banku - jakieś lokaty, czy nawet ror'y ale w tym momencie
    jeśli nie ma tego zbyt dużo, to trzeba uważać żeby inflacja i koszty
    obsługi tego nie podjadały
    - własny biznes generujący regularne zyski (inni na to pracujący)

    Tak z grubsza to chyba tyle - ktoś coś ciekawego dorzuci?

    >A ubezpieczenie zdrowotne masz???

    Ubezpieczenie w NFZ można chyba samemu opłacać. Jeśli chodzi o
    prywatne, to można sobie wykupić różne ubezpieczenia i dodatki. Takie
    kompleksowe wypadkowo-szpitalne to coś koło 1500zł rocznie, można
    sobie też wykupić tylko opcje np. od leczenia szpitalnego (tzn. masz
    wypłacaną jakąś kwotę za każdy dzień pobytu w szpitalu) itp.
    Dosyć ostrożnie podchodzę do tych prywatnych, bo nie sądzę żeby komuś
    chciało się opłacać ewentualne operacje za kilkadziesiąt czy kilkaset
    tysięcy zł każda, za moje kilkaset zł składki rocznie.
    Poza tym są różne wyłączenia. Np. CU kiedyś miało w swojej polisie na
    życie (na razie takiej nie mam, bo jakoś nie widzę sensu bycia bogatym
    po śmierci, ale innym może się przydać ze względu na rodzinę)
    klauzulę, że nic nie wypłacają w razie śmierci w wypadku samochodowym,
    gdy okaże się że ubezpieczony był pod wpływem alkoholu lub środków
    odurzających. Niby szczegół, ale inne towarzystwa miały w swoich
    polisach zapis, że nie płacą tylko gdy ubezpieczony był jednocześnie
    prowadzącym pojazd.

    >Ja tu czegoś nie kumam.
    >Chyba że leczysz się tylko w prywatnych klinikach,

    Ja to tylko u dentysty z prywatnych usług korzystam (co prawda chyba
    najdroższego w okolicy, ze względu na jakość i czas oczekiwania).
    Wynika to z tego, że do lekarza rodzinnego bywam tylko gdy chcę żeby
    mi konkretny lek wypisał, czy jakieś papiery. Na szczęście nie choruję
    zbyt często, a jak już, to proszę o skierownie na badania i do
    specjalisty, bo mój lekarz rodzinny nie dość że jest dermatologiem to
    jeszcze alkoholikiem, więc jak się go wreszcie zastanie to zazwyczaj
    nawalony jest jak stodoła (na szczęście pielęgniarka jest zawsze
    trzeźwa, więc jakoś ten cały cyrk funkcjonuje).
    Chociaż jak ktoś jakiegoś dobrego kardiologa mógłby mi polecić, to nie
    pogardzę (termin oczekiwania na wizytę może być długi, nie śpieszy mi
    się... mam nadzieję...).

    (...)

    >Jesteś tego pewna?
    >Czyżbyś ustalała podatki?

    Generalnie jeśli się zainteresujesz to jest dużo ulg i zwolnień np.
    przy zakupie nieruchomości, ale trzeba spełniać odpowiednie warunki.
    Gdy się prowadzi własną działalność czy spzoo, to wysokość płaconego
    podatku prawie że samemu się ustala. Generujesz różne koszty (nie rób
    tego "na krzyż", lecz co najmniej w trójkącie, coby skarbówka się za
    bardzo nie czepiała), lecz nie przesadzaj, wykazuj jakieś minimalne
    zyski, żadnych strat, inaczej kontrolerzy zamieszkają razem z Tobą.
    Najlepiej księgowość zlecić jakiejś zewnętrznej firmie za te parę stów
    (sprawdź czy mają OC), po pierwsze papierów nie masz w firmie więc se
    urzędasy lezą gdzie indziej, po drugie ewentualne kary nałożone za
    nieprawidłowości można odzyskać od firmy obsługującej papierzyska.

    Obecnie interesuję się podstawami pełnej księgowości, więc jak ktoś ma
    jakieś ciekawe informacje np. interpretacje, artykuły itp. to śmiało
    na priv może słać :-)

    >Jesteś większą władzą w Polsce niż Sejm i inne takie? ;>>>

    Ja staram się, żeby mieć większą władzę nad swoim życiem niż jakiś
    Sejm czy inne takie.

    >Jak pisałam w którymś poście: ty już własne zasady
    >widzę - ustalasz??? :>>>

    Chyba dużo ludzi chce decydować o własnym życiu.

    (...)
    >Przenieś się do jakiegoś kraju, gdzie nie ma podatków.
    >I nie marudź.

    No ale Polska jest krajem, w którym nie ma podatków. Trzeba tylko
    chcieć ich nie płacić. Widziałem kiedyś materiały, z jakiejś
    konferencji czy szkolenia, dotyczące rajów podatkowych. Po porównaniu
    tego z Polską, wyszło na to że w Polsce można nie płacić podatków,
    trzeba tylko wiedzieć jak.

    >No właśnie, Ty znowu o sobie.
    >Żeś egoistka straszna i masz w dupie wszystkich wokoło,
    >to już dawno wywnioskowałam.

    Wydaje mi się, że ludzie kierują się egoizmem prawie na każdym kroku.
    Z takim założeniem łatwiej poruszać się np. na rynku pracy.

    (...)

    >He, he - pudło!

    Rodzina? (tylko zgaduję - chociaż uważam że dzieci to jedna z
    najlepszych "inwestycji")

    >He, he, he - mało o mnie wiesz
    (...)

    No to ja czegoś nie rozumiem, jeśli masz wolne środki na kontach i
    lokatach to dlaczego tego nie zainwestujesz np. w dyplom wyższej
    uczelni, czy przeprowadzkę, lub cokolwiek co może przynieść większy
    zysk?

    --
    pozdrawiam
    Bremse