PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista Oracle - za ile w Wawie i Wroclawiu? › Re: Programista Oracle - za ile w Wawie i Wroclawiu?
    From: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista Oracle - za ile w Wawie i Wroclawiu?
    Date: Fri, 16 Feb 2007 21:49:02 +0100

    > - wazne: umiejetnosc odnalezienia sie w chaosie szybko rozwijajacej sie
    > firmy. Jest malo dokumentacji do kodu, programisci polegaliby na
    > doswiadczeniu innych programistów, ale tu nie ma problemu: pomoc na
    > miejscu, czasem wyjazdy na warsztaty za granice, telekonferencje.

    Dorzucanie ludzi do trwającego projektu nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem
    (przeważnie złym). Będą problemy z morale nowej załogi :) jak usłyszy że ma
    wgryzać się w czyjś kod (frustrująca praca). Niektórzy mogą nawet nie chcieć
    tego robić (nie każdemu to pasuje).

    Tyle dobrze że są programiści którzy pisali do tej pory ten program i będą
    służyć pomocą (to daje jakieś szansę na powodzenie). Ale jak jedni będą
    siedzieć w wawie, a drudzy we wrocławiu to raczej wątpie że ta praca będzie
    wydajna.

    Ale może być tak że nowi pracownicy zniechęceni całym zamieszaniem będą
    przychodzić i odchodzić (w efekcie może zrobić się jeszcze większy burdel
    niż masz teraz). To czy będzie ok. czy nie zależy od bardzo wielu rzeczy.
    Ogólnie jeśli nie wiesz co robisz to zastanów się dwa razy zanim obiecasz
    komuś że zatrudnisz nowych programistów i raz dwa dorobią oprogramowanie,
    które teraz masz tworzone. Bo to nie będzie wyglądać tak różowo.

    Do tego ta technologia OracleForms :( Nie wiem jak w wawie jest z
    programistami ale znalezienie ludzi o kwalifikacjach które podałeś może być
    problemem (pracowników którzy piszą w takich technologiach trzeba sobie
    wychować bo ludzi którzy piszą w tym od paru lat jest po prostu mało). Jak
    dysponujesz pieniędzmi na odpowiednie wypłaty to znajdziesz J

    Wszystko oczywiście zależy od tego jaki to system i jak długo ma jeszcze być
    pisany (jeżeli ponad rok to wprowadzenie nowych ludzi może mieć sens).
    Jeżeli mniej niż rok to ci programiści którzy teraz go piszą pewnie dorobią
    go do końca szybciej niż jeśli by mieli tłumaczyć nowym programistą jak to
    co do tej pory wystukali działa.