PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista Oracle - za ile w Wawie i Wroclawiu? › Re: Programista Oracle - za ile w Wawie i Wroclawiu?
  • Data: 2007-02-18 09:36:54
    Temat: Re: Programista Oracle - za ile w Wawie i Wroclawiu?
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    > dziekuje za komentarz. Oczekiwalem jednak nieco wiecej (faktyczne liczby
    > dla Wawy i Wrocka, jakies analizy rynku na nastepne pare lat wraz z
    > tedencja wzrostu pensji czy dostepnosci sily roboczej). Ponizej moje
    > komentarze, przeczytaj i jesli znasz jakies liczby to prosze odpisz.

    Daj ogłoszenie na grupę pl.praca.oferowana i zobaczysz ile osób zgłosi się
    na twoje ogłoszenie (koniecznie napisz że dobrze płacisz i podaj konkretne
    stawki, które jesteś w stanie zaoferować). Jeżeli chcesz programistów Oracle
    z paroletnim doświadczeniem i zależy ci na tym aby ludzie nie odchodzili co
    chwila to jeżeli będziesz płacił powyżej 8k netto (wawa) i 6k netto
    (wrocław) to znajdziesz o ile będzie to stabilna praca. Znalazł byś nawet za
    mniej ale wtedy ryzykujesz że ten ktoś po paru miesiącach odejdzie (bo
    wyjedzie np. do UK :). Ludzie zaraz po studiach oczywiście będą pracować
    nawet za dwa razy mniej (ale wtedy musisz się liczyć z podwyżkami co roku
    nawet o 30% aż do zrównania z tymi kwotami które podałem). Pensje podskoczą
    w ciągu najbliższych paru lat ale na pewno nie zrównają się z pensjami w UK
    także warto.

    > I tu lezy pies pogrzebany, nie wiemy jaka forme wybrac, ja nie bylem 5 lat
    > w Polsce, niedawno wrocilem. Myslalem aby zalozyc firme i zatrudniac na
    > dzielo ale nie znam za bardzo polskich realiów. Dlatego pisze tego posta i
    > prosze o pomoc. Czy mozna na dzielo przez pare lat? Firma nie chce
    > klopotów ze swoim i polskim US. Byc moze zatrudnimy firme doradcza.

    Jeżeli założysz własną działalność w Polsce to z rozliczeniami nie będzie
    problemu. Najlepiej zrobić wszystko przez biuro podatkowe. Ogólnie pomysł
    jest bardzo dobry wiele osób tak jak ty wraca do Polski otwiera firmy i
    zatrudnia programistów bo to się opłaca. Jeżeli chodzi o pracę na umowę o
    dzieło to jeżeli ci ludzie mają pracować w firmie na miejscu to odpada
    (niezgodne z prawem). Najlepiej zatrudnij na początek normalnie na umowę o
    pracę, a później jeśli niektórzy będą chcieli pracować w domu to mogą
    założyć własną działalność gospodarczą. Ja bym jednak nie kombinował i
    zatrudniał normalnie na umowę o pracę (chyba że pracownikowi by to nie
    pasowało).

    > To beda dodatkowe moduly do istniejacego systemu. Mniejsze, wieksze
    > (miesiac-do roku trwajace projekty). Ja tez wgryzalem sie w czyjs kod
    > przez pare lat i szczerze mówiac czasami klnalem ale po roku nie mialem
    > juz zadnych klopotów.

    W takim przypadku powinno być dobrze. Jeśli jest na to dużo czasu i ci
    ludzie sobie mogą spokojnie siedzieć i się w to wdrażać bez presji to nie
    widzę przeszkód.

    > Na poczatek dajemy zawsze raporciki (nie Reports!), poprawianie czegos,
    > szukanie bledów, nawet do pol roku, jak czlowiek juz pozna system to
    > zaczyna pisac serwera (obie warstwy) albo klienta albo to i to. Moze
    > oczywiscie wczesniej jak czuje sie na silach.
    > W 60% jest to rzemioslo i klepanie mloteczkiem, ale sa i naprawde ciekawe
    > rzeczy. Firma jest rowniez otwarta na inicjatywy programistów (nowe
    > technologie i narzedzia, byle nie za drogo).

    > Znam dobrze kod (w duzej czesci pisalem to tez ja). Jestem tez programista
    > Oracle od lat 9ciu.

    Jeżeli będziesz siedział w tej firmie i przez pierwsze pół roku tłumaczył
    jak co działa to myślę że nie będzie problemu.

    > Boje sie tego aczkolwiek w swoim zyciu spotkalem wielu polskich
    > programistów Oracle i byli oni raczej ludzmi odpowiedzialnymi za swoje
    > decyzje. Szukam ludzi powaznych, najlepiej juz z rodzina, szukajacych
    > stabilizacji.
    > Najprawdopodobnie po jakims czasie, jesli ludzie sie sprawdza bedzie
    > mozliwosc przejscia na prace czesciowo zdalnie, pare dni w firmie, pare w
    > domu.

    Jeżeli będziesz płacił stawki takie jak podałem to będą chodzić do pracy z
    uśmiechem na twarzy :).

    > Powaznie sie zastanawiam czy w ogóle w to wchodzic.

    Jeżeli tylko chce ci się wracać do Polski na dłużej to pomysł jest dobry.
    Bardzo dużo firm działa w ten sposób.

    > Firmie brakuje zdolnych i doswiadczonych ludzi, wdrozenie tam zdolnego
    > czlowieka trwa min 2-3 miesiace i tyle daliby tutaj. Bylby to chyba tez
    > zarazem okres probny.

    Jak coś to możesz dać mi znać mam paru znajomych którzy być może by na takie
    coś poszli (ale to w rejonach bielska białej) (pewnie odpada bo nie ma
    lotniska :).