PracaGrupypl.praca.dyskusjeProblem z byłym pracodawcą › Re: Problem z byłym pracodawcą
    From: "Michał" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Problem z byłym pracodawcą
    Date: 12 Apr 2007 10:13:10 +0200

    > W wiadomości news:154e.000000e4.461d1585@newsgate.onet.pl Michał

    > Może, niby czemu nie? Każdy może sie domagać co mu tam do głowy przyjdzie.
    > Podstawowa sprawa - czy ma rację?

    Czy ma rację? Generalnie temat sprowadza się do błędnie wyliczonej listy płac
    dla pracowników obsługiwanej firmy. Sprawa wyszła jeszcze w trakcie pracy,
    niestety na poprawę tego wszystkiego czasu już nie było, tym bardziej, że w
    okresie wypowiedzenia pracodawca wystosował pisemnie polecenie służbowe co
    należy zrobić przed zakończeniem pracy.

    > A w ogóle na jakieś akty prawne się powołuje, czy tylko tak sobie jęczy?
    > Generalnie - nie. Kodeks pracy reguluje kwestie dotyczące nawiązywania,
    > trwania i rozwiązywania stosunku pracy. Niemniej dochodzenie pewnych
    > roszczeń z tytułu stosunku pracy mozliwe jest również po jego ustaniu.

    > Może być (i najprawdopodobniej jest) KC.

    > Nie musisz prowadzić rozmów. A w ogóle to skąd on ma twój prywatny numer
    > telefonu? Sam podałeś? To masz, czego chciałeś.

    Składając cv podany został numer telefonu. Później sekretarka wywiesiła numery
    telefonów (w tym prywatnych) we wszystkich pokojach w biurze. Prywatny numer
    telefonu niestety został do dyspozycji wszystkich.

    > Ma prawo. BTW - poleconym? Bo jak nie, to tych pism nie ma.

    Tak, przesłał listem poleconym.

    > Każdy może próbować dochodzić swoich roszczeń przed sądem w trybie powództwa
    > cywilnego. Na nim będzie wówczas ciążył obowiązek przedstawienia dowodów.

    > Znaczy jakimi? Bo może popełnia wykroczenie albo przestępstwo?

    Podczas rozmowy telefonicznej mówi, że jeżeli nie zostanie to poprawione to
    sugeruję że sprawa skończy się w sądzie.

    > Normalnie, nic nadzwyczajnego - otrzymujesz informację, że jesteś pozwany o
    > "cośtam" na podstawie art. "jakiegośtam" (wcześniej może być oczywiście np.
    > propozycja ugody) idziesz do swojego adwokata, a on ci radzi co masz zrobić.

    > Zawsze jakiś argument w razie procesu. Na ile ważki oceni sąd.

    Z góry dziękuję za pomoc i informacje,
    Pozdrawiam.