PracaGrupypl.praca.dyskusjeProblem z byłym pracodawcąRe: Problem z byłym pracodawcą
  • Data: 2007-04-12 17:47:21
    Temat: Re: Problem z byłym pracodawcą
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte nabazgrolił na ekranie:
    > W wiadomości news:3808.00000046.461dea16@newsgate.onet.pl Michał
    > To gorzej. Skoro popełniłeś błąd wykonując obowiązki służbowe płynące ze
    > stosunku pracy to znaczy, że nie wypełniłeś ich prawidłowo (a kasę
    > wziąłeś). Pracodawca naprawę popełnionych przez ciebie błędów musi komuś
    > zlecić. Jeśli to nie będziesz ty, to zapłaci drugi raz za tę samą robotę,
    > może także ponieść inne koszty. I o zwrot tych kosztów może cię pozwać z
    > powództwa cywilnego (oczywiście będzie musiał dowieść zasadności
    > powództwa). Tak, jak to opisujesz, to ja bym naprawił, co spaprałem.

    Nie byłabym pewna, że on musi to naprawić, czy za to materialnie
    odpowiedzieć. To pracodawca ponosi ryzyko działalności.
    Sąd chyba kiedyś rozstrzygał przypadek podobny. Pracownik źle wykonał wyrób,
    pracodawca nie miał żadnych zastrzeżeń, ale klient miał. Pracodawca pozwał
    pracownika o zwrot kosztów naprawy wyrobu. Ale sąd uznał, że skoro
    pracodawca nie miał zastrzeżeń do wyrobu jak go 'odbierał' od pracownika
    (nie kazał mu to wtedy naprawic), to nie może teraz się domagać od niego
    niczego.

    Imo podobna sytuacja jest tutaj. Jeżeli pracodawca wiedział, że to jest
    błędnie naliczone, to mógł np. obniżyć pensję (za niewykonaną pracę
    wynagrodzenie się nie należy), mógł wezwać do naprawienia. A on nie ujął
    tego w zadaniach do zakończenia przed końcem wypowiedzenia.

    * wiem, wiem, powinnam podać tutaj orzeczenie sądu itp. ale nie pamiętam, a
    wycinków gazet nie zbieram. ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)