PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo pracy a kwestie rekrutacji › Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    From: "Koziorozec" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Date: Sat, 1 Oct 2005 19:29:51 +0200

    Użytkownik "Immona" napisał w wiadomości

    > Absolutnie nie potrafie zobaczyc w moim rozumowaniu takiego
    > absurdalnego wniosku.

    Szkoda.

    > Mysle, ze istnieje pewna ilosc pracodawcow, ktorzy maja takie
    > obawy. Dyskutujemy o obawach, a nie o tym, na ile sa one
    > sluszne statystycznie lub w odniesieniu do danej osoby.

    Z Twojej wypowiedzi wynika, że rozumiesz takiego pracodawcę
    i że według Ciebie - ma on rację. A i jeszcze piszesz o 'rozbuchanych'
    przywilejach w KP.

    > Byly tez tu na ppd zapytania odnosnie wlasnie zatrudnienia
    > sie na poczatku ciazy lub przed planowana ciaza, zeby \
    > potem siedziec na zwolnieniu dostajac kase zamiast bez kasy.

    Były też posty o nieuczciwych pracodawcach, o niepłacących
    wcale, albo nie w terminie itd. O tych, którzy zatrudniają
    co miesiąc kogoś nowego i żadnemu nie płacą.

    > Tacy ludzie po prostu sa na swiecie.

    No właśnie - tacy też są na świecie.

    > Nie wszyscy, zapewne nawet mniejszosc, ale strasznie daja
    > w kosc tym, ktorzy na nich trafia i takie osoby potem dostaja
    > uprzedzen.

    No widzisz - pracownik też może 'dostać uprzedzeń' :>

    > Alez ja jestem w tym wieku.

    Wiem i dlatego to napisałam.
    Dlatego powinnaś spojrzeć na to z perspektywy osoby,
    która chce się zatrudnić i nie planuje urodzenia dziecka,
    a mimo to pracodawca nie chce zatrudnić jej, bo jest
    kobietą i zawsze może jej się 'odwidzieć'.

    > Jesli kobieta marzy o dziecku, a widzi, ze w pracy nie ma
    > perspektyw awansu i praca jej sie generalnie malo podoba,
    > to wniosek, ze satysfakcja psychiczna z bycia matka plus
    > swiadczenia z tego tytulu (zagwarantowane, a zwolnic jej
    > w czasie tego urlopu nie mozna) sa korzystniejsze niz harowka
    > w nieperspektywicznej pracy jest bardzo logicznym wnioskiem.

    Ile jest takich kobiet? Które tak właśnie myślą i zrobią, jak napisałaś?
    Masz jakieś statystyki? Czy opierasz się na kilku przypadkach,
    o których słyszałaś od znajomych znajomych i przedsiębiorców?

    > Wiekszosc kobiet w pewnym wieku mysli o dziecku, jest to
    > biologicznie zaprogramowane. Okolicznosci moga powstrzymywac
    > poddanie sie temu pragnieniu, ale gdy zajscie w ciaze nie bedzie
    > oznaczalo wielkiego pogorszenia sie warunkow ekonomicznych,
    > to bariera czesto znika.

    Więc sama widzisz, że dopóki tylko kobiety rodzą dzieci ;)
    to mają przechlapane. Ale czy z tego powodu powinny siedzieć
    w domu i szukać pracy?

    > Zawsze moze. Ale dzietnosc wsrod robiacych kariere w prawdziwym
    > sensie tego slowa (czyli dobra kasa lub realizacja prawdziwych
    > zainteresowan) jest znacznie nizsza niz wsrod tych, ktore uwazaja
    > swoja robote za przykry obowiazek.

    Właśnie dlatego jest i będzie niż demograficzny.
    Kiedyś kobieta mogła 'robić karierę' i mieć dziecko, właśnie dzięki
    takim przepisom w KP. Dzisiaj - boi się, że straci pracę i odkłada
    założenie rodziny.

    > Mysle, ze nie doceniasz tego, jak wielkim przezyciem/satysfakcja
    > jest macierzynstwo (nie mam tego doswiadczenia, ale duzo mialam
    > do czynienia z mlodymi matkami bedacymi na haju z tego powodu).
    > W pewnych sytuacjach, biorac pod uwage korzysc psychiczna, to
    > sie po prostu bardziej oplaca niz praca. Oplaca nie w sensie
    > finnansowym, tylko rachunku uwzgledniajacego stan psychiki :)

    Doceniam. Tylko oprócz kobiet, które świetnie czują się _wyłącznie_
    jako matki i gospodynie domowe oraz kobiet, dla których kariera
    zawodowa jest najważniejsza, są jeszcze i takie, które chcą mieć
    rodzinę, dzieci i spełniać się zawodowo.
    Da się to zrobić, zapewniam Cię.

    > Tylko nie rozumiem, co to meskie lub kobiece towarzystwo ma
    > do rzeczy?

    Oj, ma!

    > Taka reakcje na siebie spotykam u osob, ktore nie maja
    > pewnosci siebie.
    > Po prostu nie boje sie mowic, co mysle i nie opatruje tego
    > "umniejszajacymi" zastrzezeniami.

    Ja to raczej odnoszę wrażenie, że niedowartościowane w realu
    osoby chcą zaistnieć jakoś w sieci i dlatego wypowiadają się
    na każdy temat (autorytatywnie), w którym potrafią chociaż
    przeczytać wszystkie literki :>

    --
    Koziorozec