PracaGrupypl.praca.dyskusjePodwyzka - podpowiedzcie cos › Re: Podwyzka - podpowiedzcie cos
  • Data: 2005-11-08 21:03:24
    Temat: Re: Podwyzka - podpowiedzcie cos
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Plissken napisał(a):
    > Witka
    > Jak mozna zalatwic sobie podwyzke nie proszac o nia. Pracuje w pewnej
    > firmie, prezes wychwala mnie w niebiosa, ma dobre zdanie ale sam podwyzki
    > nie zaproponuje. Takie juz sa zasady. Ja z kolei nie jestem typem ktory
    > zwykl o cos prosic. Licze ze skoro ktos docenia moje umiejetnosci to doceni
    > je takze finansowo.

    Do zagadnienia można podejść dwojako: po prostu i rozwlekle.

    Po prostu to jest tak: skoro szef nie daje podwyżki, to zmień się w
    typa, który umie prosić i poproś szefa.

    Rozwlekle to jest tak: wśród czynników motywujących pracownikow do
    pracy, a jest ich od groma, uznanie za wyniki jest jednym z ważniejszych
    czynnikow. Dla wielu istotniejszym od wynagradzania za pomocą
    materialnych profitów. Istnieją dwie teorie motywowania: X i Y, jedna
    zakłada przewagę kija i kar, druga przewagę marchewki i nagród. I teraz
    pomyśl: jeśli Twój szef często chwali,to znaczy,że stosuje teorię
    marchewki i nagradzania. Jeśli ją stosuje, to nagradza Cię być może
    wedlug wlasnego wewnętrznego systemu wartości (gdzie uznanie i pochwały
    są b. ważne) albo nagradza Cię, zgodnie z opisaną powyżej teorią
    motywowania (czynniki motywujące). Więc uświadom mu, że jego hierarchia
    motywowania nijak się ma do Twojej. Innymi słowy: zmień się w typa,
    który umie prosić.

    Oba warianty sprowadzają się do jednego: pogadaj z szefem o podwyżce.
    Jakoś tak już szefowie mają, że trzeba im stawiać granice i wyznaczać
    reguły wzajemnego altruizmu.

    Więc do dziela!

    pozdr.
    m.