PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgraniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ? › Re: Ograniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ?
    From: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ograniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ?
    Date: Thu, 14 Jun 2007 13:01:31 +0200
    <f4jdvj$150$1@news.interia.pl> <f4ji03$dvh$5@news.lublin.pl>
    <f4ji62$6bt$1@news.interia.pl> <f4jk65$dvh$6@news.lublin.pl>
    <f4jksp$qc7$1@node1.news.atman.pl> <f4jo28$dvh$7@news.lublin.pl>
    <f4li79$6kl$1@node1.news.atman.pl> <f4lk8o$sb0$2@news.lublin.pl>
    <f4lkv8$7d8$1@node1.news.atman.pl> <f4mu77$d6q$1@news.dialog.net.pl>
    <f4o57o$ohe$1@node1.news.atman.pl> <f4ocr7$b41$1@news.dialog.net.pl>
    <f4og8f$rd0$1@node1.news.atman.pl> <f4oirc$fsa$1@news.dialog.net.pl>
    <f4om38$seq$1@node1.news.atman.pl> <f4pf81$5o5$1@news.dialog.net.pl>
    <f4qtr8$ahg$1@node1.news.atman.pl> <f4r3f8$83h$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Wolno ci, ale to w niczym nie zmienia obiektywnie istniejących faktów.

    Co jest obiektywnym faktem? Kamuflowanie stosunku pracy?
    Gdyby było obiektywne, nie potrzebne byłyby te nowe przepisy.

    > I bardzo dobrze. Sam cenię sobie możliwość dorabiania na umowach
    > cywilno-prawnych.
    > Masz jednak wyraźną trudność ze zrozumieniem prostych faktów - jeżeli
    > świadczenie pracy wykonujesz w sposób określony w KP, to z mocy prawa
    > powstaje stosunek pracy. Jeśli strony w miejsce tego stosunku zawiązują

    A ty masz problem z odpuszczeniem uznawania kodeksu pracy
    za nienaruszalną świętość, mam wrażenie.

    > umowę cywilno-prawną to łamią prawo i dokonują oszustwa poświadczając
    > nieprawdę. Nic dziwnego, że działanie takie winno być ścigane i
    > naturalne jest, że działania legislacyjne zmierzają do stworzenia w tym
    > celu doskonalszych instrumentów.

    Nie są tworzone instrumenty, jak je nazywasz, tylko kolejne
    obostrzenia, powodujące, że coraz więcej działalności
    podpada pod KP.

    > Dlatego to proste, jasne uregulowanie ma szczególne znaczenie na naszym
    > ciągle niezrównoważonym rynku pracy, w sytuacji sprzyjającej
    > _wymuszaniu_ przez pracodawców przejścia na działalność gospodarczą, co
    > z wolnością wyboru nie ma nic wspólnego.

    Chcę zobaczyć tego zmuszanego pracownika.
    Jeśli jest to przymus, to należy natychmiast zawiadomić prokuratora!
    Jak się go zmusza? Groźbą karalną? :->

    Stach