PracaGrupypl.praca.dyskusjeMotorola Kraków - rozmowaRe: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
  • Data: 2005-12-19 16:53:27
    Temat: Re: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz <b...@b...pl> napisał(a):

    > jakiejś wąskiej specjalności...
    >
    > Też mi się tak wydaje, że właśnie obowiązuje wąska specjalność i ew.
    > "pozioma ścieżka kariery", przez co poznasz może kilka zagadnień. Boję się
    > jednak, że pod kątem ew. szukania pracy w przyszłości nie będzie to wiele
    > warte w CV.
    >
    > Jest jeszcze jeden argument, który mi chodził jakiś czas temu po głowie
    > przeciw pracy w Motoroli:
    > Centrum w Krakowie i w Indiach zostało utworzone ze względu na niskie koszty
    > polskich programistów. Dlatego pewnie w Stanach kilka tysięcy pracowników
> [...]

    Wybacz, ale mam wrażenie że za daleko idziesz z tymi spekulacjami. To Centrum
    powstało bodaj 6-7 lat temu i jeśli po 6-7 latach inwestują i zatrudniają
    ludzi, to raczej nie po to, żeby za kilka lat tych ludzi zwalniać. Oczywiście,
    że wszystko się może zdarzyć, ale nie sądze, żeby to miało miejsce w
    niedalekiej przyszłości. Jeśli chodzi o Rosjan czy Ukraińców to nie słyszałem,
    żeby miały tam powstawać jakieś centra programistyczne jak w Indiach. W tym
    celu trzeba by kształcić masowo programistów, a o tym nie słyszałem. Jeśli
    chodzi o koszty, to nie wydaje mi się, żeby w Polsce były znacząco niższe niz
    w USA. Raczej chodzi o zwalnianie starych - czyli drogich i zatrudnianie
    młodych - czyli tanich, a nie o położenie geograficzne. Jeśli chodzi o samą
    Motorolę w Krakowie to nie słyszałem, żeby ktoś się skarżył, ludzie co tam
    pracują sa na ogół zadowoleni i chwalą, osobiścnie nie zetknąłem się z jakimiś
    negatywnymi opiniami, co bardzo rzadkie. Jedyne co narzekają, to na jakiś
    dziki pęd organizowania integracyjnych spędów co jakiś czas - ale jak widac,
    nie można wszystkiego mieć.

    Oczywiście nie oznacza to, ze nie ma lepszych miejsc pracy w Polsce niż
    Motorola - jeśli znalazłem sobie lepszą pracę, to gratuluję i życzę najlepszego.