PracaGrupypl.praca.dyskusjeMotorola Kraków - rozmowaRe: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
  • Data: 2005-12-21 19:58:56
    Temat: Re: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Muchomor <1...@v...pl> napisał(a):

    > Podobno ComArch ma przenosic czesc produkcji na Ukraine (???) Moze ktos to
    > potwierdzic / zaprzeczyc? Ja mam te informacje "z piatej reki".

    O ile wiem, to mam otwierac jakies "centra kompetencyjne", ale zapewne z celu
    obsługi tamtego rynku z miejsca, a nie w celu przenoszenia produkcji.
    Osobiście nie słyszałem o jakiś rzeszach bezrobotnych programistów na Ukrainie
    gotowych pracowac na 1/4 stawki, pewnie dobrzy specjalisci pracę mają i to
    wcale nienajgorzej płatną, a kiepskich nie ma sensu zatrudniać.

    > Swoja droga jesli faktycznie post-ZSRR szykowal by sie do przejecia rynku to
    > cos by bylo o tym slychac. Poza tym taki proces trwalby latami. Nie da sie w
    > jeden dzien przeniesc wiedzy i ekspertyzy technicznej gromadzonej latami.
    > Oczywiscie pisze tu o firmach / korporacjach, ktore robia ambitniejszy
    > software niz programy do ewidencjonowania garnkow w kuchni restauracji GS w
    > Pierdziszewie.

    Daj se spokój, bo się na tym nie znasz. Opracowac dobry i spełniającey
    merytoryczne kryteria program z cyklu "systemy finansowo-księgowe" jest dużo
    trudniejsze niż jakas obsługa komóry czy innego tego typu badziewiactwa.
    Przede wszystkim wymaga bardziej wszechstronnych kwalifikacji - z zakresu
    user-interfjejsu, baz danych, systemu, sieci, nalezy sie umiec posługiwac
    róznymi językami, narzędziami, technologiami i systemami, wszystkiego po
    trochu, na dodatek jeszcze trzeba posiadac pewną merytoryczną wiedze w
    tematach. Do tego jeszcze zapewnić stały maintenance, bo przepisy się ciagle
    zmieniają. Akurat coś o tym wiem, bo zęby na tym zjadłem.

    > Jednak sa znaczaco nizsze. Poczatkiem wrzesnia chyba w Fianancial Times byl
    > artykul gdzie autorzy napisali, ze koszt utrzymania pracownika branzy IT
    > jest w Polsce _nizszy_ niz w Indiach (!). Wybaczcie, ale nie jestem w stanie
    > podac dokladnego zrodla tej informacji.

    Czytałem w piśmie Computerworld wywiad z jakąś panią HR z Motoroli z Krakowa i
    twierdzi, że jesli chodzi o płace specjalistów, to niewiele odbiegają od
    poziomu z USA. Z drugiej strony szczegółów nie znam - może to byl jakis typowy
    'sales talk'.

    > Raz na rok to duzo? I nie ma przymusu....

    Osobiście znam lepsze sposoby spędzania wolnego czasu, ale na szczęście nie
    moja sprawa.