eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa rozstaju dróg stoi królewicz....kolejny test psychologiczny? › Re: Na rozstaju dróg stoi królewicz....kolejny test psychologiczny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Na rozstaju dróg stoi królewicz....kolejny test psychologiczny?
    Date: Mon, 4 Jul 2005 16:38:30 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <dabhdu$okf$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dabfcv$fp1$1@inews.gazeta.pl> <6...@n...onet.pl>
    Reply-To: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc66.daszynskiego.silesianet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1120487678 25231 84.234.121.66 (4 Jul 2005 14:34:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jul 2005 14:34:38 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    X-Priority: 3
    X-User: sobczyk.webdesign
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:153878
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Aleksander Galicki" <c...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:663a.00001ad4.42c9464e@newsgate.onet.pl...
    > > >
    > > > BTW: mam wrazenie, ze probujesz usankcjonowac racjonalnosc pewnych
    > > narzedzi
    > > > tym, ze owe narzedzia da sie komus sprzedac.
    > > To chyba zupełnie nie na temat, a ja kompletnie nie rozumiem analogii
    > > pomiędzy dyskusją na temat "magia w biznesie" a "sprzedaż narzędzi
    > > testowych". Proszę o manuala.
    >
    > Lopatologicznie: ludzie podejmujacy decyzje w biznesie nie sa komputerami
    i
    > podejmuja sporo decyzji opartych na wierze.

    Taką właśnie wiarą z pewnością są badania marketingowe, planowanie
    strategiczne itd. A na serio: jedyne co mi się kojarzy z wiarą to
    benchmarking bo można go sprowadzić do postaci: "jesli udało się
    benchmarkowi, to wierzę że i mnie się uda, jeśli zrobię to podobnie jak
    benchmark"

    > A teraz popatrz na casus uzywania
    > psychometrycznych testow na potrzeby rekrutacji. Psychometria nie ma
    zadnych
    > sensownych podstaw naukowych. Z tego co wiem to proby uzycia statystyki na
    > potrzeby psychometrii sa dosc mlode a sam Koch nie przedstawil nawet
    > statystycznych argumentow na poparcie sensownosci interpretacji swojego
    testu.
    Próba jakichś 500 badań. Ja Ci mogę przedstawić około 200, bo na razie tyle
    mam drzew, weryfikowanych innymi testami i wywiadem psychologicznym. Całość
    zajmuje jakieś pół szafy. Jeśli nie zjadły tego mole, to niebawem doczekasz
    się artykułu na ten temat. Chętnie Ci go udostępnię.

    > Zatem albo psychologowie posiadaja jakies "dowody" o ktorych ja nie
    > slyszalem albo uzycie baumtestu przy rekrutacji opiera sie na wierze
    > psychologa, ze jego interpretacja jest racjonalna.

    J.w.
    > Kupila Twoja firma od PTP
    > ten baumtest, ale czy kupila jakies racjonalne uzasadnienie tego, ze
    > cieniowanie drzew z odpowiedniej strony wskazuje na to i owo?
    Test to nie tylko fiszka z poprawnymi odpowiedziami, to najczęściej gruba
    książka, z czego kandydat dostaje jedną kartkę - arkusz odpowiedzi lub w
    przypadku Testu Drzewa - jedną czystą kartkę.

    Pierwszy rozdział każdego znanego mi testu psychologicznego nosi nazwę
    "podstawy teoretyczne" lub "geneza testu" lub "historia testu". Rozdział ten
    opisuje drogę projektowania testu, wielkość próby, uwarunkowania kulturowe
    próby etc., Model matematyczny: teza -> przeprowadzenie dowod u ->
    potwierdzenie tezy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1