PracaGrupypl.praca.dyskusjeKwota zarobkow w ogloszeniu › Re: Kwota zarobkow w ogloszeniu
  • Data: 2009-09-26 21:18:47
    Temat: Re: Kwota zarobkow w ogloszeniu
    Od: "jacem" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h9lkv2$acv$1@news.mm.pl...
    > Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał
    > Dana praca jest warta tyle, ile ktoś za nią zapłaci.
    > Ty natomiast zakładasz, że istnieje jakiś wyimaginowany cennik
    > konkretnych prac.
    > Z takim podejściem nie dziwię się, że nie potrafisz pojąć o czym mowa.

    Nie do końca masz rację.

    Istnieje coś takiego jak kosztorys prac.
    Tutaj wielu informatyków, więc posłużmy się projektem informatycznym.
    Są nawet osoby, które zajmują się wyceną tego typu projektów.

    Jeśli ktoś mi zleci wykonanie określonej pracy, projektu, dzieła, to
    jestem w stanie wycenić, ile to mniej więcej czasu i pracy pochłonie,
    ile będzie kosztowało, ile żądają inni. Ktoś, kto działa w danej branży
    po prostu musi się orientować.

    Klient nie zawsze, a właściwie prawie nigdy nie rozumie, jak to wygląda
    "od kuchni". Często wyobraża sobie, że taką pracę można wykonać w
    tydzień za 1000zł, a zleceniobiorca rzuca kwotę kilkukrotnie wyższą.

    Jeden matoł faktycznie może wykonac drugiemu coś za 1000zł, warte
    10000zł, przy zupełnym braku świadomości, czy też desperacji.

    Aha, istnieje coś takiego jak perspektywa dłuższej współpracy z
    klientem.
    I faktycznie, można czasami zrobić coś dla klienta za darmo, nawet
    dołożyć do interesu, wiedząc, że inwestycja się zwróci.

    Szynkę też możesz kupić za 15zł/kg ,jak i za 40zł/kg.
    Którą wybierasz?

    J.