PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-08-04 10:06:29
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > W przedsiebiorstwie mamy koszty stale i koszty zmienne. Koszty stale to
    > koszty ponoszone niezaleznie od wyprodukowanej ilosci towaru (nawet, gdy
    > produkcja jest zerowa), np. utrzymywanie pomieszczen, koszty zmienne to
    > koszty zwiazane z iloscia wyprodukowanego towaru (np. surowce).
    >
    > Przy wiekszej skali produkcji koszty stale rozkladaja sie na wieksza ilosc
    > wyprodukowanych jednostek, a wiec produkcja jednej sztuki jest tansza.

    ok, widzę ze jakeiś tam podstawy ekonomi liznełaś:O)
    tylko powiedz mi wreszcie jakie to są te koszty stałe w rolnictwie które
    można rozłożyć przy masowej produkcjii?
    bo z tymi kosztami utrzymania budynków i maszyn to nie trafiłaś, bo akurat
    te koszty utrzymania maszyn i budynków zależą proporcjonalnie od wielkosci
    przedsiębiorstwa, a produkcja też w tym przypadku jest proporcjonalna do
    wielkości, więc tych kosztów nie rozłożysz od wielkosci produkcji, więc
    kiszka:O(
    zaryzykuję nawet stwierdzenie że w rolnictwie kosztów stałych prawie nie ma
    (czyli takich które są niezależne od produkcji, bo od produkci własnie
    zależy ilość tych budynków i maszyn, wiec spokojnie można je zaliczyć do
    kosztów zmiennych:O)

    > To, jak duza jest ta korzysc skali zalezy od proporcji kosztow stalych i
    > zmiennych. Np. kino ma wysokie koszty stale: /ciap/

    ilość sprzerdanych biletów w kinie zależy wyłącznie od kwesti popytu i
    podarzy, w kinie na 1000 miejsc nie sprzedasz na seans 2000biletów, jak
    chcesz sprzedac wiecej filmów to musisz zbudować nową salę, ztrudnic nowych
    pracowników, płacic podatek za nową salę:O)

    w kinie do kosztów stałych mozna zaliczyć sprzęt wyswietlający filmy,oszty
    rozłożyć ten sposób że budujesz ogromną salę na 2000 miejsc, bo jak
    zbudujesz duze kino na 2000 miejsc z 10cioma salami po 200 miejsc to nie
    będzie zadnej różnicy w kosztach w prównaiu z 10cioma malymikinai na 200
    mesc:O)