PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem?Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-10-06 22:25:44
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > Wiesz, na wlasnym podworku mam taki dosc ciekawy przyklad
    > bylego poteznego zakladu, ktory od paru ladnych lat jedyne
    > co robi to popada w ruine. I ja bym naprawde chetnie widziala
    > kogos, kto to kupi i zrobi z tym cokolwiek sensownego, bo sie
    > marnuje potezny kawal gleby i bardzo solidne budynki. Niech
    > sobie nawet za grosze to kupi, rybka mnie to w tym momencie
    > bo wybor jest albo sie rozsypie, albo cos sie z tym zrobi.
    >
    > Ten dorobek to w sporej czesci teraz jest wlasnie ruina.
    > Lepiej zeby gnilo, czy zeby ktos za grosze kupil i jakos
    > ta ruine jednak wykorzystal?

    A nie widziałaś jak taki zakład co to popadał w ruinę (ale jeszcze
    ludzi zatrudniał), po wykupieniu przez jakiegoś 'inwestora'
    został całkowicie złożony? Niestety, ale sporo mienia zostało
    w ten sposób wykupione i nikt nic z tym nie robi.
    Słyszałaś o czymś takim, jak wykupowanie konkurencji?
    Wystarczy wykupić jakiś zakład (pod pozorem inwestycji)
    i go złożyć.
    Inwestycją może być ziemia, którą za kilka lat komuś sprzeda,
    np. państwu, które będzie chciało właśnie tam sprzedać ziemię
    pod jakiś super/hiper market. I na tym zarobi.

    Sporo sprzedanych pałaców, dworków co to wszyscy płakali,
    że tak były zrujnowane za czasów komuny - teraz stoi i niszczeje.
    Nie rzucam pustych słów - mogę podać przykłady, bo się akurat
    tym interesuję.

    > Tam sa tansze. Zamiast psioczyc na pracodawcow ze chcieliby
    > zarabiac, opieprzajcie tych, ktorzy ustanawiaja takie a nie
    > inne koszta zatrudnienia tutaj.

    No to jak taki pracodawca jest tak obrotny i ma taki super
    pomysł na biznes, to dlaczego go nie stać na zatrudnianie
    nawet po wysokich kosztach???
    Znaczy się całemu ubóstwu naszej gospodarki są winne
    koszty zatrudnienia???
    Ukochanego przez Ciebie Kulczyka, czy też takiego Siemensa
    też nie stać na zatrudnianie ludzi z tymi wysokimi kosztami
    zatrudnienia??? Sami na wszystko zapracowali???

    --
    Koziorozec