PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-24 18:19:43
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    camel <g...@f...gotdns.com> napisał(a):

    > Tak. Polski system wspomagany skwapliwie przez "byznesmenów" typu Kruk
    > Inkaso dba o to, żeby robol zapierdalał do szybkiej śmierci (o to
    > "szybkiej" dba ZUS i NFZ) - Sejm zadbał odpowiednimi ustawami o to, aby
    > ludzie bez dochodów nie znaleźli swojego miejsca w społeczeństwie - po
    > odłączeniu prądu i gazu, wywózka z mieszkania... To zagrożenie
    > powoduje, że ludzie godzą się nawet na takie "wirtualne" zarobki. Bo
    > nie mają wyjścia, bo są zrozpaczeni.

    > Komentarz świadczy o tym, że nie chcesz lub nie rozumiesz...

    Ja też uważam, że ludzie, którzy aktualnie mają pracę (lub firmę)
    nie rozumieją lub nie chcą rozumieć co się dzieje w Polsce.
    Ze względów mało_zdrowo_rozsądkowych krytykują takie kraje jak Szwecja,
    Niemcy czy Francja. Widocznie zakładają, że zawsze będą silni, zaradni,
    zdolni, zdrowi i "przy forsie". Tymczasem zdrowie i dochody mogą prysnąć
    jak bańka mydlana, a wtedy w Polskim systemie rozpoczyna się agonia
    delikwenta, który nie ma dochodów, ani zdrowia.
    Politykom i innym decydentom wydaje się, że wybuch społecznego niezadowolenia
    jest niemożliwy, bo PRL-u już nie ma.
    Nic bardziej błędnego. Tak jak otoczka cywilizacyjna rozszalałego tłumu
    jest cienka, tak cienka okaże się otoczka cywilizacyjna wdepywanych
    w glebę najemnych, jeżeli bezrobocie przekroczy pewien poziom, a standard
    życia spadnie poniżej pewnego poziomu.
    Błędna polityka kolejnych władz III RP powoduje, że z każdym rokiem wzrasta
    liczba ludzi, którzy nie mają już nic do stracenia.

    Marek