PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem?Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-24 18:41:07
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:deidnv$kui$1@inews.gazeta.pl Marek
    <m...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Ja też uważam, że ludzie, którzy aktualnie mają pracę (lub firmę)
    > nie rozumieją lub nie chcą rozumieć co się dzieje w Polsce.
    Nieprawda. Ja mam (i to w nadmiarze), a rozumiem.

    > zakładają, że zawsze będą silni, zaradni,
    > zdolni, zdrowi i "przy forsie". Tymczasem zdrowie i dochody mogą prysnąć
    > jak bańka mydlana, a wtedy w Polskim systemie rozpoczyna się agonia
    > delikwenta, który nie ma dochodów, ani zdrowia.
    Dokładnie tak. Ale takie postawy to jedynie wypadkowa profili przeciętnego
    użytkownika tej grupy. A takowy reprezentuje tylko pewna grupę społeczna i
    to wcale nie dominującą (przynajmniej liczebnie). W żadnym razie nie można
    stanowiska tej grupki uważać za globalnie reprezentatywne.

    > Politykom i innym decydentom wydaje się, że wybuch społecznego
    > niezadowolenia jest niemożliwy, bo PRL-u już nie ma.
    > Nic bardziej błędnego. Tak jak otoczka cywilizacyjna rozszalałego tłumu
    > jest cienka, tak cienka okaże się otoczka cywilizacyjna wdepywanych
    > w glebę najemnych, jeżeli bezrobocie przekroczy pewien poziom, a standard
    > życia spadnie poniżej pewnego poziomu.
    Sądzę, że oni wiedzą, że może być. I wiedzą w jakich warunkach, historia
    uczy. Dlatego zawsze cofną się tuż przy granicy. Chyba, że sie kiedyś
    przeliczą.

    > Błędna polityka kolejnych władz III RP powoduje, że z każdym rokiem
    > wzrasta liczba ludzi, którzy nie mają już nic do stracenia.
    Ale wraz z ciałem i duch upada, propaganda robi swoje...

    Jotte