PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
  • Data: 2004-03-13 09:36:02
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:c2t3d4$8aq$1@inews.gazeta.pl...

    > Witam
    >
    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A stopy procentowe NBP i inflacje wziales pod uwage?
    > A konkurencyjnosc bankow?

    Stopy NBP sa uzaleznione od inflacji a inflacja od?

    Przykladowo od wielkosci ekspansji kredytowej.
    Co bys dodal?

    > Skoro lubisz przyklady na '2 ludziach' (z innych twoich postow).
    > Jest 2 ludzi. Jeden zarabia 1 000 PLN, drugi 10 000 PLN.
    > Pytanie: ktory latwiej dostanie kredyt w wysosokosci
    > dwukrotnosci pensji i ktory bedzie musial za niego zaplacic mniejszy %?
    > W bankach mowia, ze bedzie to ten z wyzszymi dochodami.
    > Jak sobie za tych ludzi podstawisz Polske i USA
    > to chyba juz bedziesz wiedzial.

    Wlasnie wiem, ze ten o zarobkach 10 000 PLN, ma je dzieki temu, ze
    ktos(wielu w calej gospodarce) zaciagnal kredyt i czesc tych pieniedzy
    posluzyla do zaplaty tych 10 000 PLN.
    Tak wiec duzy poprzedni kredyt pozwala na zaciaganie duzego
    nastepnego kredytu.

    > P.S.
    > Czy moglbys pokazac na mapie kraj, ktory wprowadzil chociaz
    > w najmniejszym przyblizeniu to o czym piszesz?

    To jest nuta przyszlosci.
    Acz musi byc kilkunastoletni okres przejsciowy, z bankiem ktory tylko
    udziela
    kredytow(0% stopa rezerw obowiazkowych),
    nie przyjmuje depozytow, a finansuje odbudowe przedsiebiorstw
    o spolecznej wlasnosci fizycznych srodkow produkcji)

    Czy mozna bylo wskazac Japonie w XVIII w., ze w latach 70 i 80 XXw. bedzie
    jednym z najszybciej rozwijajacych sie panstw.
    Analogicznie, czy Kolumb plynac do Ameryki myslal, ze w przyszlosci to
    tam bedzie wieksza gospodarka niz w starej Europie?

    Klus