PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach?? › Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
  • Data: 2008-09-04 23:03:10
    Temat: Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    grom@x wrote:

    > to co ty uwazasz za rzeczowy badz nierzeczowy argument akurat nie ma
    > wiekszego znaczenia, ale to tak na marginesie.

    I na tym by się w sumie kończyła nasza dyskusja.

    Nie potrafisz podać konkretnego przekonywującego argumentu, więc
    uciekasz się do agresji.

> [...]
    > jej konkretna informacje. Jako pracodawcy zalezy ci na pewno na
    > rzetelnym wykonywaniu pracy, a taka bedzie kiedy pracownik nie bedzie
    > musial szukac nowej i lepiej platnej pracy. Bo skupial sie na twojej
    > ofercie, opowiesci z ogloszenia i rozmow kwalifikacyjnych roztaczaly
    > niesamowite wizje itd, a w praniu sie okazalo ze wszystko byloby fajnie
    > gdyby nie pieniadze... zanizone o polowe. Przychodzi czlowiek, pracuje i
    > wykonuje swoje obowiazki do czasu, kiedy mowi ci ze za 2 tygodnie juz
    > nie bedzie tu pracowal a najlepiej by bylo zebys sie zgodzil na odejscie
    [...]
    > i dalej mozna rozwazac czy bardziej sie oplaca podawac konkretna sume,
    > czy tez moze widelki.
    > Po pierwsze to pracodawca zna budzet i to z jego strony moga byc
    > przeznaczone takie a nie inne srodki na dane stanowisko.
    > Po drugie, jak ta kwota jest juz znana to trzeba znalezc kogos, kto za
    > te pieniadze bedzie chcial pracowac.
    > banalnie logiczne, prawda?

    Dla mnie niekoniecznie, bo nie wiem co mają wspólnego Twoje traumatyczne
    wspomnienia z niskopłatnej pracy do wniosków, że pracodawcy powinni
    podawać widełki.

    Pisałem wcześniej, że aby ułatwić sprawę podania przekonywujących
    argumentów powinno się przyjąć, że pracodawca płaci pracownikom więcej
    niż średnia w danym zawodzie i branży. Dlaczego pracodawca, który płaci
    dużo powinien o tym informować już w ogłoszeniu, a nie na rozmowie?

    > a jakie ma to znaczenie??
    > myslisz ze pod tym wzgledem jest jakas istotna roznica pomiedzy mc
    > donaldem i kfc a comarchem i sygnity/computerland ??
    > PR pracowniczy masz praktycznie wszedzie. moze kwoty i fajerwerki sa
    > rozne, ale zasady sa dokladnie takie same :)

    Są dwie kategorie pracowników fast-foodów. Jedni znaleźli się w nich na
    pewien czas z powodu różnych losowych problemów, a drudzy albo nie mają
    szans na jakąkolwiek inną pracę albo po prostu nie wierzą w takie szanse.
    Ci pierwsi nie zmienią pracy, bo traktują ją jako przejściowe zło i
    jeżeli chcą odejść to do dużo lepszej pracy i nawet nie patrzą, że u
    konkurencji wypłata jest 10% wyższa, bo to dla nich i tak śmieszne
    pieniądze.
    Ci drudzy są zbyt zrezygnowani, żeby zmieniać pracę.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski