PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach?? › Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
    From: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
    Date: Wed, 3 Sep 2008 13:09:26 +0000 (UTC)

    > Jakis jeleni może w końcu znajdzie. Z innych miejsc wiem, że są problemy
    > ze znalezieniem, szczególnie na te stanowiska, gdzie trzeba miec wiedzę,
    > bo jeśli przychodzą na rozmowy to są to osoby, które nie powinny się
    > znaleźć na rozmowie, ponieważ nie nadają się na dane stanowisko. No ale
    > to nie mój biznes. To problem tych pracodawców.

    A dlaczego zakładasz, że kazdy pracodawca jest jeleniem i próbuje oszukac
    każdego nowego pracownika.
    Z własnego doświadczenia wiem, że nie zawsze można mówić o widełkach, nie
    zawsze pracę ludzką da się wycenic w prosty i przejrzysty sposób. Czasami jest
    tak jak w moim przypadku, gdzie razem z nowym pracodawcą ustalałem
    wynagrodzenie na kolejnych spotkaniach. W koncu się dogadaliśmy. Jakby na
    początku podał widełki to ja miałbym ograniczenie narzucone z góry i pewnie
    nie byłby w stanie zaproponowac mi więcej niż górna granica widełek.
    Podejrzewam, że zdarzają się przypadki celowego pomijania zarobków na początku
    rozmowy żeby znaleźć kogoś jak najtaniej ale te czasy po mału odchodza w
    przeszłość i osoby, które coś wiedzą i coś potrafią potrafią też wycenić swoją
    pracę. Takie sytuacje potrafię sobie wyobrazić na stanowiskach niewymagających
    zbyt dużych kwalifikacji (np. programista ;))).
    Taka drobna uwaga z mojego osobistego doświadczenia - jeśli kandydat zadaje
    jako pierwsze pytanie o zarobki to w zasadzie można zrezygnowac z dalszych
    rozmów, nie nadaje się na jakiekolwiek stanowisko przynajmniej dopóki ja mogę
    o tym decydować.

    Pzdr
    PioPio