-
Data: 2002-08-02 13:35:29
Temat: Re: Czy z wykszta^(3)ceniem ?rednim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mniestudent?
Od: kingram <k...@N...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Tomasz L." wrote:
>
<ciach>
> A moja wiedza *teoretyczna* bardzo przydaje mi sie; do rozwia;zywania
> problemów *praktycznych* w moim codziennym z.yciu informatyka. Ja nie
> teoretyzuje;, jestem praktykiem.
OK. Tzn. jestes teoretycznym praktykiem czy praktycznym teoretykiem?
;o)
Teoria nie istnieje bez praktycznych zastosowan tejze - pamietaj ze
mowimy o Informatyce. (Chociaz i tak juz nazbyt OT).
Praktyka nie istnieje bez teorii, bo ktos to musial najpierw wymyslic a
pozniej zaimplemetowac.
Chodzi mi tylko o to ze na Twojej uczelni, ze wzgledu na balagan
organizacyjny i "ogolna niemoznosc", nie bylo srodkow na unowoczesnienie
sprzetu, a co za tym idzie zmuszono Ciebie jak i innych studentow do
nauki Borland Turbo C - bo ten akurat kompilator i to "srodowisko
programistyczne" hulalo na 386-tkach.
Dlaczego bronisz pozycji z gory przegranej? Jesli istnieje bezwlad
organizacyjny - taki sam jak w panstwie - to wiadomym jest ze srodki
TEORETYCZNIE przeznaczone na unowoczesnienie pracowni zostana w PRAKTYCE
przejedzone.
Ponadto nie neguje wiedzy teoretycznej jako takiej. Na kazdej uczelni ja
posiadziesz o ile bedziesz pilnym sluchaczem. (Ta sama Kadra - o czym
juz wspominalem).
Tym niemniej jednak na prywatnych uczelniach - dobrze zarzadzanych i
zorganizowanych - ta sama Kadra jest w stanie wykazywac sie, probowac
swoich odstajacych od "standardowych" koncepcji.
> > Ile czasu zajelo Ci przestawienie sie z Borlanda na M$? Jaja sobie
> > robisz?
> Tydzien' mi wystarczy? na poznanie s'rodowiska w stopniu umoz.liwiaja;cym
> zrealizowanie projektu. Przeciez. to tylko narze;dzie i do tego moim
> zdaniem dobrze bardzo udokumentowane (MSDN).
Przyznaje - zdolny jestes. Ale i tak pracodawca nie da ci szans na
tygodniowe przestawianie sie. Wybierze gostka ktory juz to zna.
> > Oczywistym jest ze koles ktory uczyl sie JUZ na uczelni Visual C++
> > bedzie bil na glowe u potencjalnego pracodwacy czlowieka ktory sie
> > uczyl, cytuje: "przy nauce programowania
> > obiektowego aewiczy?em na Borland Turbo C na komputerach z 386".
> >
> Mylisz programowanie ze s'rodowiskiem programistycznym.
Nie, nie myle. Zazwyczaj wiem o czym mowie, a jesli nie to sie po prostu
nie odzywam (czego i innym zycze... ;o)
Twoim zdaniem Borland Turbo C jest jezykiem programowania a nie
srodowiskiem programistycznym, tak?
No to winszuje posiadanej wiedzy teoretyczno-praktycznej.
Jesli mowisz o jezykach i teorii - to wspomnij przynajmniej ze uczono
cie na twojej uczelni ANSI C i/lub C++ wg. Bjarne Stroustrupa. Wiadomym
jest ze i Borland i Miscrosoft odbiegaja od standardow teoretycznych.
> >>?e ju? nie wspomn? o takich zagadnieniach jak projektowanie systemów,
> >>gdzie w ogóle nie ma mowy o jakimkolwiek programowaniu!
> >
> > O tak. Ale tutaj poruszasz co najmniej 60% wiedzy TEORETYCZNEJ
> > pojmowanej jako informatyka, ktora nie ma zwiazku z programowaniem.
> >
> A co to ma do rzeczy ile %? Korzystam ze swojej wiedzy w stopniu
> umoz.liwiaja;cym realizacja; zadania.
Teoretycznej czy praktycznej - bo roznia sie zasadniczo... jak juz
wilokrotnie obaj wspominalismy.
> >>Na mojej uczelni (Politechnika ?l?ska w Gliwicach) nacisk by? na
> >>zdobycie wiedzy teoretycznej - metody rozwi?zywania problemów,
> >>algorytmika, metodologia programowania.
> >
> > Nacisk ten pochodzil tylko i wylacznie z braku infrastruktury
> > technicznie wspolczesnej.
> Nie. Wynika z podejs'cia do nauczania - IMHO s?usznego.
Tak, tak, a swistak siedzi i zawija w sreberka (well: AMRA)
> > Co innego umiejetnosc radzenia sobie z przypadkami w zyciu a co innego
> > wiedza teoretyczna na ten temat.
> >
> Tylko, z.e tos' "wiedza;cy" ?atwiej sobie poradzi...
Bzdura - kazdy "otwarty umysl" - bez twojego zaplecza teoretycznego -
jest w stanie rozwiazac dany problem w sposob wlasciwy. I do tego caly
czas zmierzam. Zalezy to od predyspozycji danego czlowieka a nie od tego
jak dlugo sie uczyl. Czasami umysl dziecka (bez nauki wogole) jest w
stanie w LEPSZY sposob rozwiazac problem z ktorymi nie radza sobie
profesorowie teorii. Przyklad?
NO PROBLEM. Odbiegajacy od Informatyki i jak najbardziej z zycia wziety.
W Stanach zdazyl sie nastepujacy przypadek drogowy. Eskortowany zgodnie
z przepisami TIR wiozacy tzw. "ladunek ciezki" na platformie utknal przy
probie przejazdu pod mostem. Okazalo sie ze przewoznik niedokalkulowal
kilku centymetrow wysokosci ladunku a inzynierowie mostu nie
przewidzieli ze tenze bedzie osiadal w ziemie, a zatem po kliku latach
uzytkowania nie bedzie spelnial TEORETYCZNYCH ilustam metrow wysokosci.
Zabraklo 4 centymetrow.
TIR stanal blokujac przejazd na jednej z wazniejszych stanowych
autostrad. Fachowcy - teoretycy i praktycy glowili sie jak rozwiazac
problem. Jedynym wyjsciem z sytuacji wydawalo sie przeniesienie ciezaru
na druga strone mostu za pomoca dzwigu/helikopteru. Ocywiscie powstaly
natychmiast dwa obozy specjalistow dyskutujace nad wyzszoscia Swiat
Bozego Narodzenia nad Wielkiejnocy.
Rozwiazanie podal 5-cio letni chlopak, wynudzony i siedzacy w bodajze
3-cim samochodzie osobowym w stajacej za TIR-em kolejce. Powiedzial: "
Sprobujcie spuscic troche powietrza z opon w tej platrformie - a na
pewno przejedzie pod mostem". W 15 minut pozniej problem byl rozwiazany,
bez dodatkowych nakladow finansowych. Oczywiscie wszyscy teoretycy, jak
jeden przyznali sie do rozwiazania problemu. Dzieciak byl zadowolony ze
rodzice dowiezli go szybciej do domu gdzie mial swoj pokoj z
samochodzikami i innymi zabawkami.
Chcesz podyskutowac o tym przypadku?
> A co ma informatyka do tego, z.e Pani Y ma problemy z komputerem?
> Za s?ownikiem wyrazów obcych:
> Informatyka
> 1. nauk. ogó? metod tworzenia, przetwarzania i przekazu informacji,
> wykorzystywanych m.in. w technice, ekonomii, genetyce.
> 2. nauka zajmuja;ca sie; komputerami oraz tworzeniem, przekszta?caniem i
> przekazywaniem informacji (danych), tworzeniem programów
> wykorzystuja;cych zawarte w nich informacje do okres'lonych dzia?an'.
No, no - potrafisz nawet poslugiwac sie slownikiem. Wiesz, ja tez
potrafie, ale ja siegne do Encyklopedii. Dla mnie informatyka nie jest
slowem ze slownika wyrazow obcych ;o) Tak wiec na twoj uzytek:
Klawiatura:
jest to podstawowe urzadzenie sluzace do wprowadzania danych przez
uzytkownika komputera. W komputerach klasy PC klawiatura jest osobnym
elementem systemu, zestawem ponad 100 (zaleznie od typu) klawiszy. W
8-bitowych komputerach klawiatury byly zintegrowane z obudowa komputera.
Istnieje wiele typów klawiatur, rózniacych sie m.in. ukladem klawiszy
(najbardziej typowy to QWERTY) czy zestawem klawiszy funkcyjnych.
Skoro Twoj zakres Informatyki dotyczy: "(...)przeksztalcania i
przekazywania informacji (danych)(...)" to chyba do ich wprowadzania
jako JEDYNE aktualnie znane narzedzie sluzy klawiatura.
Ale masz racje. W teorii informatyki nie istnieje cos takiego jak
klawiatura. Istnieje ona jedynie i wylacznie w zastosowaniach
praktycznych tejze teorii.
> Czy widzisz tu gdzies' wymiane; klawiatury Pani Y? To nie jest informatyka
> (chociaz. potocznie cz?owieka zajmuja;cego sie; wymiana; tuszu w drukarce
> nazywa sie; informatykiem, chociaz. jego praca z informatyka; nie ma nic
> wspólnego).
J.w.
> >>Podsumowuj?c: najistotniejsze jest to czego i jak uczy uczelnia, a nie
> >>to jakie ?rodki techniczne ma do dyspozycji.
> >
> > Podsumowujac: najistotniejsze jest to czego i jak uczy uczelnia, majac
> > do dyspozycji odpowiednie srodki techniczne.
> >
> Z tym moge; sie; zgodzic', bo to stwierdzenie nie stoi w opozycji do mojego
> poprzedniego.
Z tym nie moge sie zgodzic, bo to stwierdzenie nie tylko stoi w opozycji
do twoejgo (algebra Bull-a?) ale i jest zdaniem wynikowym, wykluczajacym
poprzednie.
Segnij gdzies dalej, poza slownik wyrazow obcych...
> Pozdrawiam
> Tomek
Z calym szacunkiem Tomku, pozdrawiam Cie rowniez...
Przynajmniej starasz sie dyskutowac merytorycznie...
--
with Best Regards
Krzysztof Ingram, Ottobrunn
"Smart Brains are very limited resources...
Don't waste them, be GPL !"
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.02 13:57 No Name
- 02.08.02 13:53 kingram
- 02.08.02 14:01 kingram
- 02.08.02 14:09 Agnieszka
- 02.08.02 14:15 No Name
- 02.08.02 14:29 kingram
- 02.08.02 15:01 AMRA
- 02.08.02 21:55 No Name
- 02.08.02 22:40 kingram
- 03.08.02 09:31 Poink
- 03.08.02 09:36 Poink
- 04.08.02 09:22 Kania
- 04.08.02 09:21 Kania
- 05.08.02 06:39 Tomasz L.
- 05.08.02 07:16 clockworkoi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=
- 2024-11-04 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=