PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy "obietnica" pracy ma jakieś znaczenie?Re: Czy "obietnica" pracy ma jakieś znaczenie?
  • Data: 2008-11-07 05:43:51
    Temat: Re: Czy "obietnica" pracy ma jakieś znaczenie?
    Od: njc <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Czemu więc nie zażądałeś podpisania umowy z datą rozpoczęcia jej
    > wykonywania za 3 tygodnie?

    (...)

    > I ty jeszcze się nie pokapowałeś co jest grane???

    No wlasnie wtedy jeszcze nie... znając tę firmię wiedziałem, że to taki
    burdel na kółkach jest, więc, wbrew temu, co możesz myśleć, brzmiało to
    prawdopodobnie;)

    > Chyba nie byłeś zaskoczony?

    Wtedy już nie... ale nie o to chodzi, prawda? :)

    > Ani argeement, ani już w szczególności gentlemen's.

    (...)
    > W żaden.

    Serio? Podpisane kwalifikowanym certyfikatem maile nie są żadną
    dokumentacją?

    > Na gruncie prawa pracy to IMO nierealne. A cywilnie? Umiesz cokolwiek
    > udowodnić?

    Zastanawiam się właśnie, czy coś takiego nie ma mocy wiążącej (w końcu
    istnieje pojęcie umowy ustnej, nie? co prawda nasza korespondencja nie
    wyczerpywała wszystkich znamion umowy, ale na przykład czas rozpoczęcia
    pracy, jej wymiar, miejsce i wynagrodzenie zostało ustalone). Jeśli nie,
    to nie będę się szarpać, natomiast interesuje mnie sam fakt :)
    Pytając, kierowałem się między innymi tym
    <http://e-prawnik.pl/stosunek-pracy/ustna-lub-dorozu
    miana-umowa-o-prace,odpowiedzi,prawo-pracy>;
    co prawda tyczy się to sytuacji, gdy wykonywanie pracy zostało
    rozpoczęte - ale zawsze jakaś wykładnia jest :)

    pozdrawiam,
    njc