eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CVRe: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
  • Data: 2012-02-13 09:47:08
    Temat: Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    gont wrote:

    > Co do sensu samej rozmowy - wydaje mi się, że nie ma co bić piany. Taka
    > jest powszechna praktyka i bez powodu ona nie powstała.

    Nie wszystkie praktyki, które powstały mają uzasadnienie merytoryczne.
    Przyznam, że historii tej praktyki nie znam - czy wybierano tak ludzi od
    zawsze, czy kiedyś inaczej a w którymś momencie zmieniono formę na samą
    rozmowę.

    > Co do umiejętności oratorskich, to wbrew pozorom też jest to dobrze
    > sprawdzić, szczególnie w przypadku programistów. Niestety zdarzają się
    > jednostki z ujemnym interfejsem komunikacyjnym.

    I te umiejętności są w przypadku programisty ważniejsze od umiejętności
    programowania?
    A przy braku jakiegokolwiek sprawdzenia umiejętności programowania,
    umiejętności prowadzenia rozmowy, wygląd, itp. stają się jedynymi kryteriami
    wyboru.

    > Pracujemy w zespole, i niestety nawet geniusz, jeśli nie będzie umiał
    > sklecić dwóch zdań, to jego wartość dramatycznie spada.

    Mówiąc szczerze... wątpię. Jeśli ktoś poprawnie rozwiąże jakiś istniejący
    problem, to co złego się stanie, jeśli nie będzie umiał w piękny sposób się
    tym pochwalić? I nawet jeśli nie będzie to "geniusz" a tylko człowiek nieco
    ponad przeciętną w firmie - szkody to wg mnie nie przyniesie.
    Nie przeceniałbym też umiejętności rozmowy w pracy w zespole. Owszem,
    człowiek z lepszymi umiejętnościami oratorskimi, zdoła przekonać kierownika
    - przykładowo - że błąd nie jest nie w jego części, lecz w części kogoś
    innego - ale raczej KORZYŚCI to zespołowi nie przynosi.
    Na prawdę, dopóki się rozwiązuje istniejące problemy, a nie próbuje ich
    zwalić na kogoś innego, to umiejętność rozmowy jest mało ważna.

    > Co gorsza jesteśmy małą firmą, więc zdarza się (raczej rzadko), że
    > programista musi np pogadać z klientem, albo przeprowadzić szkolenie.

    A mi się gadanie z przedstawicielami klienta (przedstawicielami nie-
    handlowymi, lecz technicznymi) zdarzało często. Ale to nie były rozmowy w
    stylu że mam się autopromować przed człowiekiem, tylko pomóc w rozwiązaniu
    jakiegoś problemu, lub omówić niektóre szczegóły techniczne tworzonego
    dopiero urządzenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1