PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak pracy czy... (długie) › Re: Brak pracy czy... (długie)
  • Data: 2002-05-28 20:05:34
    Temat: Re: Brak pracy czy... (długie)
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam F. napisał:
    (...)
    > Nie odnośmy jednak jednostkowych przypadków do ogółu.
    > Ja sam znam kilku bardzo rozsądnych ludzi na stanowiskach kierowniczych (i
    > nie mają oni łatwego życia).

    Dla człowieka uczciwego stanowisko nie jest zaszczytem, lecz ciężarem.
    (nie ja to wymyśliłem, pochodzi z czasów, gdy nie było ani kapitalizmu
    ani komunizmu)

    > Moim skromnym zdaniem, zarówno wśród szeregowych pracowników jak i osób na
    > stanowiskach kierowniczych, najczęściej brakuje zwykłego zdroworozsądkowego
    > myślenia.

    Podobno jest ono potrzebne inżynierom przy projektowaniu; kierownikom i
    szefom bardziej przydają się "soft skills", które w karykaturalnej
    postaci z rozsądkiem nie mają wiele wspólnego.
    Nie są to bynajmniej moje wymysły i mędrkowanie. O tym, żeby nie używać
    argumentów rzeczowych w rozmowie z niektórymi szefami dowiedziałem się
    od zawodowego doradcy (200 zł za godzinę, podobno niedrogo).

    On: 95% sprzedaży idzie dla tego odbiorcy, to niedobrze...
    Ja: według wykazu z księgowości 55%, tutaj jest wydruk...
    On: nie spierajmy się o liczby, one nie są decydujące...

    Odnoszę wrażenie, że potrafiłbym się z Tobą porozumieć; Ty z moim byłym
    - miałbyś sprawę w sądzie o doprowadzenie go do zawału :-)

    BR: Dogbert