PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja... › Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    From: "Koziorozec" <k...@T...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Date: Sat, 24 Sep 2005 00:18:53 +0200
    <dgp751$s2d$1@inews.gazeta.pl> <dgq4v9$8km$1@news.dialog.net.pl>
    <op.sxf3h9qcfrn0ri@donkichot> <dgr9qn$32j$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrcot$m6o$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgre79$743$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrfgf$pld$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgrfsj$8lc$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrgoj$1jd$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgs5ha$rr7$2@news.dialog.net.pl>
    <dgto65$o5j$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgts9g$58g$1@news.dialog.net.pl>
    <dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgu2rj$a9p$1@news.dialog.net.pl>
    <dgu5q1$7rh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgv99c$8sl$1@inews.gazeta.pl>
    <dgv9sp$b51$1@inews.gazeta.pl> <dgver2$mli$1@inews.gazeta.pl>
    <dh07uq$7rb$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh0gfr$b8e$1@news.dialog.net.pl>
    <dh0pml$363$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh1ikn$sh9$1@inews.gazeta.pl>
    <dh1qh0$i52$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Użytkownik "Immona" napisał w wiadomości

    > Do wyborow nalezy podchodzic jak do rekrutacji pracownikow :)

    No właśnie. Niektórzy są zdolni i mają ciekawe pomysły - więc
    mogę im dać szansę! :>

    > A najbardziej uczciwi sa oczywiscie bezrobotni.

    Polska dzieli się tylko na przedsiębiorców i bezrobotnych???

    > Sorry, ale nazywajac zlodziejami ludzi, ktorzy stworzyli wlasna
    > firme i maja z niej te 4-5k miesiecznie na reke obrazasz m.in.
    > czlonkow mojej rodziny.

    Ja nie uogólniałam. Ale Twoja argumentacja była taka, że tylko
    ludzie, którzy mają dużą kasę, mają receptę na sukces państwa.

    > Korepetycje, uslugi komputerowe i "praca na lewo" to drobnica.
    > Widocznie Twoje myslenie ogranicza sie do tej drobnicy.
    > Bez obrazy dla "drobnicy"; ale biznes zaczyna sie od ciut
    > wiekszych rzeczy.

    Za szybko czytasz.
    Pisałam, jako usprawiedliwienie tego, że ludzie zawsze będą
    próbowali zarobić więcej niż mniej.
    Ta 'drobnica', o której piszesz to właśnie ludzie, którzy mają
    niskie dochody, więc każda kwota jest dla nich cenna (sama
    byłaś studentką).

    Jeżeli jednak ktoś prowadzi dobrze prosperującą firmę i oszukuje
    państwo nie płacąc podatków - sprzedając coś 'na lewo', bez
    faktury/podatku albo nie wypłacając pensji w terminie, to jak go
    nazwiesz? Przedsiębiorczy?

    > Zeby sie zmniejszylo, potrzeba rozwoju gospodarki - lepszych
    > warunkow dla firm, ktore rozwijajac sie beda potrzebowaly wiecej
    > pracownikow. Zadne dotacje, programy itd. nie _stworza_ miejsca
    > pracy, ktorego nie stworzylo rynkowe zapotrzebowanie.
    > Kogos dotowanego, jesli jest oplacalny tylko przy dotacji, bedzie
    > sie trzymalo najdluzej przez czas trwania dotacji. A one nie moga
    > trwac wiecznie ani tez nie ma kasy na to, zeby doplacac w ten
    > sposob do wszystkich bezrobotnych.

    Wszelkie działania pro-pracodawca nie przyniosły rezultatu w postaci
    większego zatrudnienia. Pracodawcy mogli mieć pracownika za darmo
    - to chętnie z tego korzystali i po okresie dotacji... zatrudniali
    następnego
    dotowanego. Czy w takim razie, ten pracownik, którego mieli za darmo
    nie przysłużył się do zwiększenia zysków firmy? To może firma jest źle
    zarządzana?

    Na to niejaki złoty już odpowiedział.

    --
    Koziorozec