PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja...Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    From: "Immona" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Date: Wed, 21 Sep 2005 15:37:09 +0200

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sxgdetqcfrn0ri@donkichot...
    > Dnia 21-09-2005 o 14:20:21 Immona <m...@s...pl> napisał:

    Tnij cytaty prosze.

    > Obawiam sie niestety, ze chcieliby takze likwidacji hipermarketow i
    > powstrzymania zalewu tanich chinskich [potrzebne wstawić]... itd. - pod
    > tymi samymi haslami rozwoju rodzimej przedsiebiorczosci, miejsc pracy itd.
    > Ci bardziej swiadomi chcieliby takze np. oslabiania zlotowki "w celu
    > poprawienia konkurencyjnosci eksportu" - a wszystkie te postulaty są
    > oczywiscie szkodliwe.

    To dla mnie w tej chwili drugorzedne. Liberalizacja i tak by sie musiala
    odbywac stopniowo i jestem za tym, zeby ja najpierw przeprowadzic na wlasnym
    podworku, a potem konkurowac globalnie. Kwestie takie jak ZUS czy mnogosc
    zawilych i trudnych do przestrzegania przepisow sa najwazniejszymi
    kwestiami, wazniejszymi od tych chinskich tekstyliow. Niech nawet zabronia
    tych chinskich tekstyliow, a obniza koszty pracy, to i tak bedzie lepiej.

    [...]
    > Mylisz sie co do mojej wizji, a ponieważ "z grubsza" najwyrazniej nie bylo
    > dosc jasne, przyjmuję ten cios na gardę.

    Ja to napisalam po to, zeby zwrocic Ci uwage na wazna sprawe odnosnie JKM.
    Otoz uprawia on ekskluzywizm wykluczajacy (czy wrecz przepedzajacy) z grona
    jego zwolennikow tych, ktorzy:
    - nie maja w calosci tak skrajnych pogladow jak on, choc w waznych sprawach
    (ZUS) mocno sie zgadzaja
    - przynaleza do innych kregow religijno-obyczajowo-estetycznych, choc
    zgadzaja sie z nim w kwestiach gospodarczych

    W ten sposob traci bardzo duzo potencjalnego elektoratu. Do tego zachowuje
    sie tak, ze osmieszyl sama idee w oczach wielu ludzi na dlugo - jakbym byla
    spiskowoteoriowcem, powiedzialabym, ze to socjalistyczny spisek majacy na
    celu zniechecic ludzi do glosowania na liberalne pomysly... czy chocby
    powaznego ich traktowania. Przyklady tego osmieszania sie podal Aleksander
    wspominajac o jego nastawieniu do kobiet. W dodatku, JKM nie ma w realu
    takiego nastawienia do kobiet, jak mowi. Glosowal na Waltzowa na stanowisko
    prezesa NBP i popelnil wiele innych rzeczy wskazujacych, ze w pelni
    akceptuje uczestnictwo kompetentnych kobiet w zyciu politycznym, spolecznym
    i gospodarczym. Ale gada cos innego po to, zeby prowokowac, wyżywac sie na
    poprawnosci politycznej, kokietowac pewne konserwatywne srodowiska ze swojej
    grupki towarzyskiej. To dobre dla happenera, ale nie dla polityka i wkurza
    mnie, ze on tak psuje opinie pogladom, w ktorych jest sporo slusznosci.

    I.