PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja...Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
  • Data: 2005-09-21 16:40:11
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: "Immona" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "złoty" <m...@o...TEGONIEMA.pl> napisał w wiadomości
    news:dgs1ko$dln$1@atlantis.news.tpi.pl...
    Dnia 2005-09-21 13:17 , walcząc mozolnie z klawiaturą Immona w pocie
    czoła napisał/a:

    > "realne" szanse dojścia do władzy ma każda partia. Niestety prezentujesz
    > pogląd, który umożliwił PZPR-owi rządzenie tyle lat tym krajem. Bo przez
    > tyle lat społeczeństwo biernie pozwalało im rządzić booooo.....przecież
    > tylko ONI "realnie" mieli szanse wygrać.. I koło się zamyka.

    Uprawiasz w tym momencie straszna demagogie, bo realnosc wygranej w
    demokracji mierzy sie rzeczywistym poparciem glosujacego spoleczenstwa, a za
    komuny po prostu byla tylko jedna partia i nie dalo sie wybierac sposrod
    roznych opcji, wiec wyboru _nie bylo_. I sposobem na to, zeby "oni"
    przestali rzadzic nie bylo wypowiedzenie sie w wyborach, tylko bunt mas,
    strajki itd.

    Chce ci tez uswiadomic, ze w Polsce liczy sie glosy metoda D'Hondta. Oznacza
    to, ze jesli zaglosujesz na partie, ktora nie przekroczy progu, Twoj glos
    zostanie "podzielony" na pozostale partie dajac relatywnie wieksza korzysc
    tym z mniejszym poparciem (ktore przekroczyly prog). Dlatego nie wybierajac
    mniejszego zla, tylko nie majace szans cos, co uwazasz za "dobro", wspierasz
    przy okazji takze owo "wieksze zlo", Samoobrone na przyklad.

    I.