PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja - testy psychologiczne › Re: A propo etyki psychologów - rekrutujących
  • Data: 2005-08-23 14:12:11
    Temat: Re: A propo etyki psychologów - rekrutujących
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:def975$99t$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    > jasne, zapraszam na priv.

    a na część od razu tutaj:

    > zeszłym tygodniu dwie znane mi osoby podczas rekrutacji, były proszone o
    > rysowanie drzewa. Jaki jest Twój pogląd na etykę psychologów, (jeżeli
    > rzeczywiście robili to psycholodzy) stosujących do rekrutacji narzędzie,
    > które tak naprawdę jest dopiero w fazie testowania?
    Jeżeli nie byli to psycholodzy to no comments. Jeżeli nie potwierdzili
    wyników żadnymi innymi metodami to fatalnie. Jeżeli wspomniane testy służyły
    im jedynie do zrobienia wstępnej, niezwykle "bezpiecznej" selekcji to jest
    to kwestią sporną.

    > czy nie
    > obawiasz się, że dla domorosłych HR-owców fakt istnienia, potwierdzonego
    > badaniami, związku pomiędzy jakimiś cechami obrazu a cechami
    > charakterologicznymi, może powodować wyciąganie pochopnych i
    nieuprawnionych
    > wniosków.
    Może. Oczywiście, że może. Dlatego warto (a wręcz trzeba) wyniki testów
    projekcyjnych potwierdzić innymi metodami. I nie dawać ich do ręki
    domorosłym HR-owcom. Inna sprawa, że testy psychologiczne projekcyjne czy
    nie w rekrutacji powinny mieć IMHO znaczenie poboczne, jako dodatek do
    tradycyjnych metod.

    > Warto pamiętać, że np. nawet bardzo wysoka korelacja pomiędzy zmiennymi
    nie
    > koniecznie pozwala na prawidłowe wyciąganie wniosków.
    Owszem. Podobnie jak wyżej - o potwierdzaniu / upewnianiu się.

    pozdr.
    m.