PracaGrupypl.praca.dyskusje1 praca › Re: 1 praca
  • Data: 2004-08-18 21:57:21
    Temat: Re: 1 praca
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy do ciebie nie dociera, że za każdą czynnościa człowieka stoi czyjaś
    > kasa?
    > Kasa należąca do jakiegoś konkretnego człowieka.
    > Proszę cię już kolejny raz, abyś zaproponował komu zabrać pieniądze i dać
    > tym co "przymierają"?

    Przepraszam jeśli kogoś urażę (chociaż właściwie - nie szkodzi ;) ), ale
    mnie już trochę się przejadła ta pseudoekonomiczna demagogia. Prawo
    (instrumenty państwowe) ustalają stawki VAT-u, PIT-u, CIT-u, ZUS-u, akcyzy,
    wielu różnych opłat, podatków i innych haraczy, RPP stopy %, a wszystko po
    "głębokiej analizie rynku", "w świetle konieczności ekonomicznej", albo pod
    dyktando UE (sic!).
    I jakoś nikt sie nie pyta komu na to zabierają, czyja to kasa - dowalają i
    tyle.
    Więc może po prostu na tej samej zasadzie zanalizować _realnie_ i _uczciwie_
    koszty elementarnej egzystencji zwykłego człowieka w tak funkcjonującej
    gospodarce i stosownie do tego ustalić minimalną płacę i ew. inne
    świadczenia?
    Nie będę usiłował określać co to jest zapłata godna, bo to się bardziej
    czuje niż definiuje.
    Ale może ktoś zna jeszcze i rozumie pojęcie "sprawiedliwość"?

    Jotte