PracaGrupypl.praca.dyskusje1 praca › Re: 1 praca
  • Data: 2004-08-19 07:33:49
    Temat: Re: 1 praca
    Od: "zymla" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
    news:cfvj7r$6mi$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "zymla" <z...@n...pl> napisał w wiadomości
    > pracodawcow
    > Na wolnym rynku ZAWSZE targuje sie cene do granic mozliwosci.

    > O jakich nadużyciach mówisz? O tych, że chodzisz od sklepu do sklepu i bez
    > litości szukasz najtanszej oferty?
    Nie, nie mowie o takich naduzyciach. Mowie o takich naduzyciach kiedy ten
    chleb sprzedawany jest ponizej kosztow jego wyprpdukowania, a to juz z
    prawem zgodne nie jest. Podobnie jest na rynku pracy. Uparcie porownujesz
    "sile robocze""kapital ludzi" ze zwyklymi towarami. Moim zdaniem porownanie
    jest bardzo chybione. Chleb jest rzecza wymierna, mozesz dokladnie wyliczyc
    ile maki, wody prady wykorzystales na jego produkcje, w przypadku ludzi
    niestey tak nie jest. Owszem mozesz w jakis tam sposob oszacowac jego
    wykszatlcenie, doswiadczenie itp. Ale cech "miekkich" nie jestes w stanie!!!
    Do czego zmierzam, zmierzam do tego ze w tej chwili wlasnie placi sie bardzo
    czesto pensje nieadekwatne do faktycznego wkaldu pracy i o takie patologie
    mi chodzi. Rynek wyznacza ceny pracownikow gdy jest stabilny i zrownowazony.
    Kiedy gospodarka funkcjonuje tak jak funkcjonuje dochodzi wlasnie do takich
    nieprawidlowosci. Inna kwestia a propos pensji do wlasnie to o czym pisalam
    nieproporcjonalnosc stawek do kosztow utrzymania, w Polsce praktycznie cala
    przecietna pensja idzie na zywnosc i rachunki, a jak wiadomo jest to
    wskaznik dobrobytu spoleczenstwa. Nie jestem za dodatkowymi zabezpieczeniami
    socjalnymi, co to to nie. Jestem za polityka pro-gospodarcza, niskim
    podatkami i przyciaganiem inwestycji. Gdyz uwazam, ze to jest spob na
    obloznie chora polska gosp.. Ktora chora jest i chore sa zarobki i rynek
    pracy. Sa to patologie a nie sytuacja "normalna rynkowa", czego przyczyny sa
    najrozniejsze i wplywa ma na to wiele czynnikow, wiec Panie V> niech Pan nie
    mowi ze to tylko prawa rynku gdyz rynek pracy jest bardzo specyficzny.