PracaGrupypl.praca.dyskusje1 praca › Re: 1 praca
  • Data: 2004-08-19 09:08:27
    Temat: Re: 1 praca
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pare osób i organizacji się pyta.

    I co? Zaraz dowalą 22% VAT-u na świadczenie usługi dostępu do netu, chodźmy
    razem się o to popytać może to coś da. ;))

    > Jak rozumiem ty sie pogodziłeś z tym, że masz zabieraną kasę bez twojej
    > zgody, więc nie będzie ci różnicy, gdy kolejne pieniądze zostaną ci
    > zabrane.

    A nie pisałem czasem, że przejadła mi się demagogia?
    Przykładowo: te wspomniane 22% na net to wezmą i od Ciebie i ode mnie bez
    naszej zgody.

    > Jeżeli czujesz temat to mam prośbę do ciebie.
    > Zaproponuj jakąś uczciwą i godną stawkę godzinową dla 30 letniej krawcowej
    > po zawodówce, wychowującą samotnie 10 letnie dziecko.

    Pisałem o płacy _minimalnej_. Czyli pozwalającej osobie pracującej na
    przeżycie w godny sposób. Tu nie ma znaczenia, czy to krawcowa, czy ma 30
    czy 55 lat, czy jest samotna ani jak liczna jest jej progenitura.
    Ale proszę:
    - całość opłat za niewielkie mieszkanie (czynsz+media) - ~250,00 zł
    - prąd - ~40,00 zł
    - gaz - ~20,00 zł
    - telefon - ~100,00 zł
    - jedzenie - ~200,00 zł
    - inne wydatki stałe średnio miesięcznie
    (środki czystości, komunikacja, leki, odzież, drobne naprawy) - ~200,00 zł
    To daje ~810,00 zł wydatków, których nie da się uniknąć. Może coś
    przeszacowałem lub niedoszacowałem, ale chyba bardzo się nie mylę?
    Zatem minimalna płaca brutto (pozwalająca na - niebyt sądzę hulaszcze -
    przeżycie miesiąca) powinna wynosić ~1157,00 zł. A nie 824,00 (~576 netto).
    Tak (w uproszczeniu) pojmuję godną, czy jak wolisz - sprawiedliwą - płacę za
    pełne zatrudnienie.
    Natomiast posiadanie potomstwa, bezrobocie i inne nieszczęścia to już sprawa
    ubezpieczeń, służb socjalnych, instytucji dobroczynnych itp.

    Jotte