PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o zaplate i umowe

  • 1. Data: 2002-05-24 16:33:52
    Temat: Pytanie o zaplate i umowe
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Ile mam powiedziec firmie, ktorej bede robil serwis internetowy (ok. 20-30
    stron) z rozbudowanym dostepem do bazy danych? Mam zajac sie stworzeniem samego
    serwisu oraz bazy danych, a nastepnie polaczeniem tego wszystkiego. Baza danych
    to jakies 20 tabel. Moze bedzie to PHP i PostgreSQL, albo ASP i MSSQL Server.
    Sprawa dzieje sie we Wroclawiu. Tylko prosze, nie piszcie ze to zalezy od tego
    i tego. Dajcie mi chociaz jakiekolwiek odniesienie, bo nigdy jeszcze nie
    ustalalem ceny za cos takiego. Liczy sie od strony, od wielkosci bazy danych???
    I jeszcze jedno. Wszystko bedzie na umowe o dzielo. W szkicu tej
    umowy moj zleceniodawca zapisal m.in. taki oto punkt:
    "wykonawca (czyli ja) udziela 12 miesiecznej gwarancji na dostarczone
    oprogramowanie". Co o tym myslicie? Czy to normalne? No bo niby co ma oznaczac
    gwarancja na serwis WWW? Czy to zabezpieczenie na wypadek gdyby hacker wlamal
    sie do bazy? W sumie po oddaniu pracy nie powinny mnie interesowac takie
    przypadki. Bardzo Was prosze o jakies rady, wskazowki. Jak jest w Waszym
    przypadku.

    Pozdrawiam!
    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-05-24 17:11:34
    Temat: Re: Pytanie o zaplate i umowe
    Od: "diquial" <d...@w...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał
    > Ile mam powiedziec firmie, ktorej bede robil serwis internetowy (ok. 20-30
    > stron) z rozbudowanym dostepem do bazy danych? [...]

    Jesli chodzi o kwoty - nie mam dokładnie pojęcia, ale na pewno ładnych kilka
    tysięcy złotych.

> [...]
    > "wykonawca (czyli ja) udziela 12 miesiecznej gwarancji na dostarczone
    > oprogramowanie". Co o tym myslicie? Czy to normalne? [...]

    Normalne - i chodzi i ewentualen poprawki jak coś nie działa i tak dalej.
    Ale TYLKO o to. Dlatego - żeby się zabezpieczyć - ja bym jeszcze dopisał tam
    coś, co by uściślało ową gwarancję. To po to, żeby nie było sytuacji takiej,
    że za dwa miesiące właściciel strony zwróci się do Ciebie, żebyś za darmo -
    "w ramach gwarancji" "poprawił" jakąś opcję de facto coś rozbudowując albo
    dodając jakieś nowe funkcje (albo poprawiał szkody wyrządzone w trakcie
    włamania - gdzie Ci, w ramach gwarancji, wstawią w nowym samochodzie szybę
    wybitą przez złodzieja?). Zanim przystąpisz do pracy, powinieneś mieć
    zaakceptowaną przez zleceniodawcę dokładną specyfikację opisująca
    szczegółowo KAŻDĄ funckję systemu.
    Tak sobie myślę. :-)
    Powodzenia -

    diquial

  • 3. Data: 2002-05-24 18:09:15
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > coś, co by uściślało ową gwarancję. To po to, żeby nie było sytuacji takiej,
    [...]

    W umowie jest jeszcze zapis: "Zamawiajacy w terminie 7 dni od daty podpisania
    protokolu odbioru moze przedstawic liste problemow do uzupelnienia. Wykonawca
    ma 14 dni na uzupelnienie brakow i bledow.". To chyba zalatwia sprawe tej
    gwarancji, bo wynika z tego, ze w ciagu pierwszego tygodnia od odebrania moga
    jeszcze czegos chciec. Dalej nie bardzo wiem czemu ma sluzyc w praktyce ta 12-
    miesieczna gwarancja.

    Kyrzsiek

  • 4. Data: 2002-05-24 21:22:07
    Od: "Lewy" <p...@w...pl>

> [...]
    moga
    > jeszcze czegos chciec. Dalej nie bardzo wiem czemu ma sluzyc w praktyce ta

    ano temu zebys po wzieciu kasy nie zniknal nie wiadomo gdzie
    jak zapewne wiesz programy (tu kod strony) dzialaja roznie z roznymi
    uzytkownikami
    twoj pracodawca chce miec pewnosc ze po jakims czasie nie wynikna jakies
    dziwne
    bledy lub niedopatrzenia...
    jak ja podpisuje umowe z klientem sam mu proponuje taki punkt w umowie
    wtedy jest sie bardziej wiarygodnym - klient ma pewnosc ze podchodzisz
    powaznie
    do wykonania strony, ze nie robisz tego "na odwal"...

  • 5. Data: 2002-05-26 13:05:11
    Od: "sickboy.lub.pl" <s...@i...pl>

    Użytkownik "diquial" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    : > Ile mam powiedziec firmie, ktorej bede robil serwis internetowy (ok.
    20-30
    : > stron) z rozbudowanym dostepem do bazy danych? [...]
    :
    :
    : Jesli chodzi o kwoty - nie mam dokładnie pojęcia, ale na pewno ładnych
    kilka
    : tysięcy złotych.

    no nie przesadzajmy. rozumiem ze to baza, ale ja za cos podobnego (20 stron
    i baza nieskomplikowana) dalem 1500. za setki stron mozna wziac kilka patoli
    ale za 20 stron? :|

    pozdrawiam

    sickboy

  • 6. Data: 2002-05-26 16:29:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (24 May 2002 18:33:52 +0200),
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >umowy moj zleceniodawca zapisal m.in. taki oto punkt:
    >"wykonawca (czyli ja) udziela 12 miesiecznej gwarancji na dostarczone
    >oprogramowanie".

    Ooops... To dość niebezpieczne. Określ jaka gwarancja, żeby się nie
    okazało, że każda duperelka będzie jej podlegać z jednej strony, albo
    że Cię obciążą za jakiś pad systemu z drugiej strony.

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-05-27 07:00:18
    Od: "Flashmaster" <f...@w...pl>

    > Czesc!
    >
    > Ile mam powiedziec firmie, ktorej bede robil serwis internetowy (ok. 20-30
    > stron) z rozbudowanym dostepem do bazy danych?

    8 tys. pln bedzie chyba ok.....

    pozdr. Marcin

  • 8. Data: 2002-05-27 18:57:41
    Od: "Tomek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "sickboy.lub.pl" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    stron
    | i baza nieskomplikowana) dalem 1500. za setki stron mozna wziac kilka

    No tak, ale w sytuacji kiedy czlowiek jest odpowiedzialny za loyout,
    tworzenie bazy danych, dokumentacji projektowej (dla przyszlych
    poprawiaczy), podrecznik uzytkownika, zakodowanie wszystkiego w HTML/CSS/PHP
    no i udzielenie 12 miesiecy gwarancji to kwota 1500 zlotych wydaje sie
    smieszna. Moja propozycja jest taka, zeby liczyc koszt na przyklad na
    podstawie odwolan do bazy. Na przyklad za kazde odwolanie (za kazdego
    selecta, inserta, deleta czy updata) 50 PLN. Co Wy na to?

    Tomek

  • 9. Data: 2002-05-27 18:59:00
    Od: "Tomek" <j...@g...pl>

    | Ooops... To dość niebezpieczne. Określ jaka gwarancja, żeby się nie
    | okazało, że każda duperelka będzie jej podlegać z jednej strony, albo
    | że Cię obciążą za jakiś pad systemu z drugiej strony.

    Ja bym proponowal nawet dodanie zalacznika do umowy w postaci "Specyfikacji
    wymagan funkcjonalnych" i tyle.

    Tomek

  • 10. Data: 2002-05-27 19:01:12
    Od: "Tomek" <j...@g...pl>

> [...]
    | stron) z rozbudowanym dostepem do bazy danych? Mam zajac sie stworzeniem

    Mam podobna sytuacje, a poza tym mam pytanie: czy wypada poprosic
    zleceniodawce o zaliczke? Jesli tak to w jakiej kwocie? No przeciez z chwila
    podjecia sie pracy ponosze juz jakies koszty, a jak projekt trwa dluzej niz
    miesiac to za cos trzeba zyc.

    Tomek