PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziecko GreenCardowca [OT]

  • 1. Data: 2002-05-24 10:28:32
    Temat: Dziecko GreenCardowca [OT]
    Od: "hoshi" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam,

    Przepraszam ze [OT] ale wiem ze bywaja tu ludzie pracujacy w Niemczech na
    GreenCard.
    Pytanie jest nastepujace:

    Czy po urodzeniu dziecka przysluguje jakis zasilek z tego tytulu i gdzie
    nalezy sie o niego ubiegac?
    Z tego co mi ktos powiedzial, to mozna pobierac tzw. "Kindergeld", az
    dzieciak osiagnie wiek szkolny - w wysokosci ok. 100EUR miesiecznie albo
    mozna dopisac dzieciaka do mojej Steuerkarte i placic nizszy podatek, ale nie
    mozna laczyc tych dwoch rzeczy.
    Czy moze to ktos potwierdzic, ew. wyjasnic jak to sie odbywa faktycznie?
    Jesli to ma jakies znaczenie to pracuje w Monachium.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-05-24 10:31:59
    Temat: Re: Dziecko GreenCardowca [OT]
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    ciach
    > Czy moze to ktos potwierdzic, ew. wyjasnic jak to sie odbywa faktycznie?
    > Jesli to ma jakies znaczenie to pracuje w Monachium.

    Nie odpowiem Ci bo nie wiem, ale jak sie zdażyłem zorientować to zaraz Slavo
    zaprosi Cię na Mnicha :-)))

  • 3. Data: 2002-05-24 11:05:29
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

> [...]
    > Czy moze to ktos potwierdzic, ew. wyjasnic jak to sie odbywa faktycznie?
    > Jesli to ma jakies znaczenie to pracuje w Monachium.

    Jezeli zgodzisz sie troche poczekac to powiem Ci jak to jest w praniu.
    Niedlugo bede
    to przechodzil. Sam fakt posiadania dziecka nalezy zglosic chyba w
    Einwohneramt.
    Steuerklasse raczej nie mozna zmienic. Ja przynajmniej nie moge bo nie ma
    nic bardziej
    atrakcyjnego niz Steuerklasse III, natomiast zasilek na dzieciaka sie
    dostaje, ile dokladnie
    mozesz zobaczyc pod linkiem.

    http://www.vaeterinitiative.de/kinderge.htm

    Mam nadzieje ze pomoglem.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2002-05-24 11:17:10
    Od: "Tomasz Chojnacki" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    kerberos <kerberos(USUN)@poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > nic bardziej
    > atrakcyjnego niz Steuerklasse III, natomiast zasilek na dzieciaka sie

    Dzieki, wlasnie sam to przechodze teraz - jestem na etapie zalatwiania wizy
    dla dzieciaka. Jak cos sie dowiem to tez podesle.
    Jeszcze raz dzieki.

  • 5. Data: 2002-05-24 13:39:03
    Od: Tomasz <h...@p...onet.pl>

    Tomasz Chojnacki wrote:

    Chojnac ??!!!

    witamy w IV Rzeszy
    pogadamy na priva

    Tomasz

  • 6. Data: 2002-05-24 15:56:55
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Dwa punkty:
    1. serdecznie witamy w gronie Greencardowcow !!! zamelduj sie do kogos z nas
    czy masz ochote
    aktywnie nas wspomagac (www.polonia-it.org powoli ale ruszyla:-)))
    2. dziecko: najpierw musisz sie na jeden z tych wariantow zdecydowac.
    jesli sie zdecydujesz na wpis do steuerkarty to
    idziesz do ordnungsamtu lub einwohneramtu i tego wpisu dokonujesz (20
    minut)

    Kindergeld dostaje sie az dziecko SKONCZY sie uczyc.

    posdrofka
    Thomas
    Hamburg

    acl4kg$l1p$...@n...gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2002-05-24 19:37:52
    Temat: Odp: Dziecko GreenCardowca [OT]
    Od: "olo" <o...@i...pl>

    Witam,

    Dziecko wpisuje sie na Steuerkarte i dodatkowo w Arbeitsamcie wypelnia
    sie pisemko z prosba o wyplacanie Kindergeld (154 Euro/miesiac). Jezeli
    zarobki sa znaczne (chyba powyzej 60k Euro/rok) to wtedy bardziej sie
    oplaca Steuerfreibetrag na dziecko - ponizej tego KG jest bardziej
    oplacalne.

    Dla nowo urodzonego dziecka przez 6 miesiecy przysluguje ekstra zasilek -
    okolo 450 Euro/miesiac. Moj syn urodzil sie jeszcze w Polsce wiec mnie to
    ominelo i nie znam tego tematu dokladnie...

    Pozdr.,
    Olo

  • 8. Data: 2002-05-25 22:47:53
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Thomas Ochmann" <t...@a...de> napisał w
    wiadomości news:aclntb$qbdha$1@ID-45806.news.dfncis.de...
    > Dwa punkty:
    > 1. serdecznie witamy w gronie Greencardowcow !!! zamelduj sie do kogos
> [...]

    Albo chwilowo ze strony tytułowej nie da się wejść nigdzie dalej, albo
    własnie taki jest objaw zachowania określonego jako "powoli ruszyła"...

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 9. Data: 2002-05-26 10:58:11
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Nie chwilowo tylko ciagle :-))

    Ale i tak sie bardzo ciesze ze cos sie ruszylo!!!!!!!!!!
    I z tego co wiem pare osob pracuje
    aby bylo cos wiecej....

    A Ty jestes GC zainteresowana?

    posdrofka