PracaGrupypl.praca.dyskusjena praktyki - przyjmę Warszawa › Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjm ę)
  • Data: 2002-04-09 09:45:30
    Temat: Ile chcecie zarabiac? (bylo: na praktyki przyjm ę)
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich.

    Czytuje z duzym zainteresowaniem ta liste. Czasami nawet pozwalam sobie na
    interpretowanie wyrazanych tu pogladow jako pewnej sredniej opinii panujacej
    na rynku pracy. Watek pt 'na prakyki przyjme' byl bardzo pocieszajacy,
    poniewaz przeczy wrazeniu jakie mialem od pewnego czasu. Mianowicie bylem
    przekonany, ze wiekszosc osob szukajacych pracy oczekuje gor zlota za swoje
    uslugi, a tu niespodzianka! Pozytywne reakcje na jasno sprecyzowane,
    niekorzystne dla pracownika (przynajmniej na takie wygladajace) warunki
    'zatrudnienia'. To buduje. Znaczy bowiem tyle, ze sa ludzie, ktorzy nie maja
    kompleksu pracowania dla kogos i rozumieja pewne naturalne procesy i
    uwarunkowania.

    Ale chcialem zwrocic sie do tych, ktorzy glosno krzyczeli, ze za 800 zlotych
    nie beda pracowac, ze to ledwie starcza na zakupy w supermarkecie (??? nota
    bene chcialbym choc raz moc sobie pozwolic na takie zakupy ;-))), itp, itd.

    Powiedzcie dwie rzeczy.
    Po pierwsze, ile chcielibyscie zarabiac i w jakim zawodzie, zeby pracowac
    dobrze i wydajnie, nie naciagajac pracodawcy na prywatne rozmowy
    telefoniczne, nie wynoszac do domu materialow biurowych, nie pijac 5 kaw
    dziennie (oczywiscie przerywajac prace), nie wychodzac co pol godziny na
    papierosa, nie spozniajac sie do pracy, i oczywiscie bedac zadowolonymi z
    pracy i placy.
    A po drugie, dlaczego szukajac pracy nie potraficie sprecyzowac powyzszych
    wymagan podczas skladania swojej oferty? Czemu wysylajac CV nie piszecie nic
    o swoich oczekiwaniach, np finansowych? Czemu odpowiadacie na oferty, ktore
    nie interesuja Was w stopniu umozliwiajacym zaangazowanie w prace?

    Pytam czysto akademicko.

    I na koniec slowo do pracodawcy, ktory zaczal temat. Dla mnie bomba. Proste
    i skuteczne. Mam jednak dwa 'ale'. Nie jestem pewien, czy dobrym pomyslem
    jest proponowanie pracy 'za darmo'. Po pierwsze nieetyczne, a po drugie
    ryzykujesz, ze kilka, byc moze wartosciowych osob sie nie odezwie. A drugie
    'ale' dotyczy adresu e-mail. Ja wiem, ze antyspam, itd, ale ja nie
    odpowiedzialbym na ogloszenie firmy poslugujacej sie darmowa skrzynka.

    Pozdrawiam i powodzenia zycze.
    Michal Mokosa