PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy wolno pracować 24h na dobę ???

  • 31. Data: 2005-07-22 18:03:30
    Temat: Re: Czy wolno pracować 24h na dobę ???
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    Użytkownik "b.marcin" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dbp674$etc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ale kazdy chce miec sie za co utrzymac... Tu jest problem.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > mb

    znam przypadki gdzie kolesie wygrywali nie male pieniadze i wracali na
    stanowiska, wiec nie pieprz glupot ze sie nie oplaca skarzyc poj#$6#&. jak
    wolisz byc szmata to se badz, ale pamietaj ze taka postawa nie przyczyniasz
    sie do zwalczenia takiego procederu, a wrecz go powiekszasz.
    ja np. robilem na stazu 50h na tydzien, kilka kontroli z urzedu i juz robie
    40, pozniej przyszli inni stazysci ktorzy zaczynali juz w 40h/tydzien. co
    prawda szef dyskretnie powiedzial mi ze nie widzi mnie na rdugiej czesci
    stazu( platnego z jego kasy), ale i tak mam zamiar studiowac wiec ciul z
    tym. ale co moja waleczna postawa poprawila warunki stazowe 3 innym stazysta
    to poprawila, a jak bym siedzial cicho to i ja bym robil 50/tydz i oni tez.
    i prawda jest taka ze trzba walczyc o swoje.

  • 32. Data: 2005-07-22 22:10:52
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >i prawda jest taka ze trzba walczyc o swoje.

    chocby nawet nastepni mieli z tego skorzystac ;)

    ale przyznaje racje... trzeba sie cenic.. bo jesli pracownik sie nie
    ceni to pracodawca bardzo szybko to wykorzysta :)
    i jesli ma sie cos w przyszlosci poprawic na tym rynku pracy to trzeba
    przestac pracowac w niewolniczych warunkach za stawki "glodowe"
    za duzo ludzi sie zgadza na takie warunki i pracodawcy sie czuja
    bezkarni...

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 33. Data: 2005-07-22 22:15:35
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <42e10f75$0$1417$f69f905@mamut2.aster.pl>
    michal napisał(a):

    > Jeśli uważasz, że teraz jest pora na rewolucję, żeby zmienić coś NA
    > PRZESTRZENI DZIEJÓW i utrzeć nosa tyranom, to sobie rób tę rewolucję. Więcej
    > zwolenników zdobedziesz na innej grupie...

    Ale jaką rewolucję? Jakich zwolenników? Każdy tylo wyraża swoje poglądy.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 34. Data: 2005-07-23 07:21:02
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Uzytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisal w wiadomosci

> [...]
    > przestac pracowac w niewolniczych warunkach za stawki "glodowe"
    > za duzo ludzi sie zgadza na takie warunki i pracodawcy sie czuja

    Samymi checiami nie zmienisz sytuacji na rynku, bo aby sie cenic trzeba byc
    cennym.
    Jezeli masz do zaoferowania to samo co tysiace innych to chocbys nie wiem
    jak glosno protestowal i nie zaleznie od tego co bedzie zapisane w
    konstytucji lub kodeksie pracy to i tak bedziesz mial do wyboru albo sie
    "nie cenic", albo umrzec z glodu.
    Wmawianie sobie, ze jest inaczej to mydlenie oczu i odsuwanie w czasie tego
    przed czym i tak nie ma ucieczki. A nie ma ucieczki przed zrobieniem sie
    cennym.

    vertret

  • 35. Data: 2005-07-23 09:50:10
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    > jezeli pracujesz na podstawie umowy o prace to nie wolno.... w pozostalych
    > umowach jest to dozwolone;)

    Każda umowa spełniająca warunki umowy o pracę - osobista praca w
    miejscu, czasie i w sposób wskazany przez zleceniodawcę jest umową o
    pracę, bez względu na formę w jakiej została zawarta. Tylko najpierw
    trzeba udowodnić, że to umowa o pracę (w sądzie), a później to już KP z
    całym dobrodziejstwem inwentarza.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 36. Data: 2005-07-23 13:33:07
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego
    > przed czym i tak nie ma ucieczki. A nie ma ucieczki przed zrobieniem sie

    solidarnosc uporala sie z wiekszym problemem, wiec mowienie ze lepiej sie
    podporzadkowac i zejsc do roli niewolnika jest bezsensu. przez takich
    propagatorow jak ty spoleczenistwo zyje w takich przekonaniach.
    Trzeba zaszczepic ruch protestacyjny w ludziach, mowic stanowczo NIE.
    oszusta i wyrwigroszom. (dla przykladu we francji sa silne zwiazki zawodowe
    i oni pracuja 35h i ani minuty dluzej) a u nas powinno sie pracowac 40h a i
    tak wszyscy pracjua wiecej.
    Ludzie czas to pieniadz, potem po 20 latach bedziecie narzekac ze
    zmarnowaliscie zycie pracujac po 40-50h/tydz, nie mieliscie czsu na wlasnie
    zycie tylko po to by jakis $%^*& mial wiecej kasy!, a Wy i tak gowno
    zarobiliscie i niczego sie nie dorobiliscie.

  • 37. Data: 2005-07-23 14:56:21
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> napisał w
    wiadomości news:dbtgue$n70$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > solidarnosc uporala sie z wiekszym problemem, wiec mowienie ze lepiej sie
    > podporzadkowac i zejsc do roli niewolnika jest bezsensu.

    Strajk był odpowiednim instrumentem w czasach, gdy wmawiano, że 2+2=8.

    > Trzeba zaszczepic ruch protestacyjny w ludziach, mowic stanowczo NIE.

    Krzyczą dzieci, które nie moga zrozumieć dlaczego pielucha mokra. Dorośli
    wiedzą co wczesniej zrobić, aby sie nie zsikać.

    > oszusta i wyrwigroszom. (dla przykladu we francji sa silne zwiazki
    zawodowe
    > i oni pracuja 35h i ani minuty dluzej) a u nas powinno sie pracowac 40h a
    > tak wszyscy pracjua wiecej.

    Nie wiem czy wiesz, ale im mniej sie pracuje tym mniej się zarabia. Poważnie
    mówie.
    Zrób takie doświadczenie. Pokaż 5 palców i spróbuj odjąć 7. A widzisz! A
    teraz krzyknij głośno, że nie pozwalasz i policz jeszcze raz. No widzisz!
    Nie da się i cały czas ci bedzie brakowac palców. Tak samo jest z
    pieniędzami. I możesz to tym Francuzom powiedzieć.

    > zmarnowaliscie zycie pracujac po 40-50h/tydz, nie mieliscie czsu na
    wlasnie
    > zycie tylko po to by jakis $%^*& mial wiecej kasy!, a Wy i tak gowno
    > zarobiliscie i niczego sie nie dorobiliscie.

    Przykro mi, że sobie nie radzisz w życiu, ale nie wymagaj, aby ci ustawa
    zagwarantowała leżenie za "godną" pensje bo w ten sposób okradniesz
    bliźniego.

    vertret

  • 38. Data: 2005-07-24 01:58:37
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

> [...]
    > Nie da się i cały czas ci bedzie brakowac palców. Tak samo jest z
    > pieniędzami. I możesz to tym Francuzom powiedzieć.

    aaaa dont be funny, francuz zarabia mniej niz polak bo pracuje oficjalnie 5h
    mniej. watpie

> [...]
    >
    > Przykro mi, że sobie nie radzisz w życiu, ale nie wymagaj, aby ci ustawa
    > zagwarantowała leżenie za "godną" pensje bo w ten sposób okradniesz

    nie o to chodzi czy se radze czy nie (radze sobie calkiem dobrze), tu chodzi
    o to ze jak wykonujesz konkretna specjalistyczna robote to dostajesz za to
    adekwatna kase, a nie ze czasami bywa ze informatyk zarabia mniej niz
    sprzataczka. pozatym nie toleruje czegos takiego jak lezenie i czekanie na
    kase z kuroniowki czy innych dotacji. jest mozliwosc to sie zarabia kase.
    TYLKO ze to jest polska i jak przyklady pokzuja bywa tak ze pracujac zarabia
    sie nie wiele wiecej lub tyle samo co z kuroniowki. wiec w takim przypadku
    jaki jest sens pracowania. albo jaki jest sens pracowania po 12-18h/na dobe
    za 600zł na reke?

  • 39. Data: 2005-07-24 05:19:23
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> napisał w
    wiadomości news:dbusk7$mre$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > aaaa dont be funny, francuz zarabia mniej niz polak bo pracuje oficjalnie
    5h
    > mniej. watpie

    Francuzi mają szczęście, że mają zbyt długie tradycje rynkowe i zbyt silnych
    "kapitalistów". Dlatego pewnie się wcześniej opamiętają i nie będą musieli
    jeżdzić za chlebem do Polski.
    To samo dotyczy Niemców.

> [...]
    > sie nie wiele wiecej lub tyle samo co z kuroniowki. wiec w takim przypadku
    > jaki jest sens pracowania. albo jaki jest sens pracowania po 12-18h/na

    Ja widze to samo tylko różnimy się chyba oceną dlaczego tak jest i sposobem
    zmiany.
    Ja nie widze innej możliwości zmiany niż zlikwidowanie płacy minimalnej i
    nie wypłacanie wogóle kuroniówki z kasy państwowej.

    vertret

  • 40. Data: 2005-07-24 12:41:30
    Od: "Pionier" <o...@p...onet.pl>

    vertret napisał: > Użytkownik "Tofifik"
> [...]

    > Ja nie widze innej możliwości zmiany niż zlikwidowanie płacy minimalnej i
    > nie wypłacanie wogóle kuroniówki z kasy państwowej.

    "Zabrać biednym dać bogatym takie jest zbójeckie prawo" o to Ci
    chodzi??? /Pionier