PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :) › Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)
  • Data: 2006-08-17 16:52:09
    Temat: Ciekawa sytuacja w pracy - wazne i ciekawe :)
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam ciekawa sytuacje w pracy.

    Firma w ktorej pracowalem postanowila zredukowac caly jeden dzial, a
    mianowicie dzial sprzedazy. Dzial ten wykupila inna firma i dostalismy
    propozycje, zeby przejsc do nowej firmy na tych samych obowiaujacych
    zasadach co w starej.

    Oczywiscie wiaze sie to z wypowiedzeniem w starej firmie i umowa w nowej.
    Najpierw zostalismy przyjeci do nowej firmy. Umowy o prace, o
    odpowiedzialnosci, to wszystko zostalo zalatwione.
    Za pare dni w starej firmie sie obudzili i przypomnialo im sie, ze trzeba
    nas zwolnic. Oczywiscie z data wstecz. OK. Z tym nie bylo problemu.
    Dostalismy wypowiedzenie za porozumieniem stron I TU ZACZAL SIE PROBLEM. Na
    wypowiedzeniu jasno pisze, ze nie powstalo ono z winy zakladu. Co oczywiscie
    jest bzdura. Prezes szczerze mi powiedzial, ze jakby napisal odwrotnie to
    firma musialaby nam wyplacic odprawe.

    Sytuacja jest taka. On nie chce mi podpisac wypowiedzenia za porozumieniem z
    winy zakladu, a ja nie chce podpisac wypowiedzenia za porozumieniem ale na
    moja prosbe. Caly problem polega na tym, ze on chce na sile wykombinowac jak
    mi tej odprawy nie wyplacic. I teraz pytanie. Jakie firma moze zrobic
    posuniecie? Jedynym wyjsciem, zeby sie mnie pozbyc to wypowiedzenie w
    normalnym trybie ( 3 miesiace). Pomijam to, ze firma i tak bedzie na tym
    stratna bo bedzie mnie musiala trzymac jeszcze 3 miesiace, a odprawe i tak
    beda musieli wyplacic. Ale zalozmy, ze beda chcieli mi zrobic na zlosc.
    Pracujac w 2 firmach zrodzi mi sie chyba nie lada problem. Chociaz obie
    firmy mieszcza sie pod tym samym adresem, to chyba nie moge wykonywac pracy
    i tu i tam :) Co moge zrobic w tej sytuacji? Jezeli stawie sie w starej
    firmie, to bede mial bumelke w nowej. W konsekwencji dyscyplinarke, lub
    porzucenie pracy ( pracuje w nowej 5 dzien). Na nowej pracy mi nie zalezy.
    Czy jezeli faktycznie bym tak postapil, to czy taki papiery moga mi
    "brudzic" w przyszlosci? Oczywiscie zakladam, ze nowa firma nie bedzie
    chciala ze mna rozwiazac umowy z dnia na dzien ( 3 miesiace wypowiedzenia).
    A moze jest szansa na zwolnienie z dnia na dzien na podstawie paragrafu
    "razace zaniedbania pracodawcy". W nowej firmie panuje chaos. Zla
    organizacja pracy, braki w dokumentach, niekompletne oprogramowanie a prace
    trzeba wykonywac, duzo opowiadania. Jak takie zwolnienie wyglada w praktyce?

    W jaki inny sposob moze zagrac stary pracodawca?

    pozdrawiam
    Laris