PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3-miesieczny okres probny a wypowiedzenie pracy;

  • 1. Data: 2005-05-26 09:18:54
    Temat: 3-miesieczny okres probny a wypowiedzenie pracy;
    Od: "dr Dzekyl" <d...@s...na.peryferiach>

    witam, zwlaszcza bezrobotnych i wyzyskiwanych :),

    ostatnio bylem na rozmowie o prace,
    pod koniec ktorej zaproponowano mi posade programisty
    (C++Builder + SQL, Trojmiasto, firma okolo 100-osobowa)
    za 1,000zl netto na 3-miesiecznym okresie probnym,
    a po nim na pewno (na 99%) nie wiecej niz 1,500zl netto;
    /niestety nie wiem co bedzie "potem,potem,potem" :(

    dano mi _dobe_ czasu na odpowiedz
    (czy chce u nich pracowac czy nie)
    a tak sie sklada, ze wlasnie oczekuje
    na odpowiedzi (w sprawie pracy) z 2 innych firm;

    oczywiscie powiedzialem o tym panu z rekrutacji,
    ale mial to gdzies i ledwo co
    udalo mi sie wynegocjowac przedluzenie czasu
    na moja odpowiedz "az" do konca dlugiego weekendu...

    - czy jesli bede juz u nich na okresie probnym,
    ale w miedzyczasie dostane lepsza propozycje pracy
    (pod wzgledem moich zainteresown i placy)
    to bede mogl odejsc "od zaraz"?

    czy bedzie mnie obowiazywal miesieczny okres wypowiedzenia?

  • 2. Data: 2005-05-26 09:32:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 26 May 2005 11:18:54 +0200, "dr Dzekyl"
    <d...@s...na.peryferiach> zakodował:

    > to bede mogl odejsc "od zaraz"?
    >
    > czy bedzie mnie obowiazywal miesieczny okres wypowiedzenia?

    Ani jedno, ani drugie.

    Od zaraz będziesz mógł odejść za porozumieniem stron (czyli pracodawca
    musi się zgodzić).
    Jeżeli będziesz wypowiedał umowę, to masz dwutygodniowy okres
    wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-05-26 09:51:10
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    Użytkownik "dr Dzekyl" <d...@s...na.peryferiach> napisał w
    wiadomości news:d744eg$5cq$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > (pod wzgledem moich zainteresown i placy)
    > to bede mogl odejsc "od zaraz"?
    >
    > czy bedzie mnie obowiazywal miesieczny okres wypowiedzenia?

    Podczas 3-miesięcznego okresu próbnego wg KP obowiązuje 2-tygodniowy okres
    wypowiedzenia (o ile w umowie nie zapisano inaczej). Należy jednak zwrócić
    uwagę, że zasadniczo liczy się na pełne tygodnie, więc jeśli złożysz
    wypowiedzenie w środę, to okres wypowiedzenia będzie obowiązywał trochę
    ponad 2 tygodnie (najprawdopodobniej do piątku).

    Zaznaczam, że umowa musi być podpisana na więcej lub równo 3 miesiące (tzn.
    np. od 26 maja do 25 sierpnia). Jeżeli jest podpisana na krócej niż 3
    miesiące, to okres wypowiedzenia wynosi 1 tydzień.

    Myślę, że żadna potencjalna nowa praca, nie będzie na tyle pilna, że musisz
    w niej być od jutra, więc te 2 tygodnie nie powinno stanowić problemu. Z
    drugiej strony, kwestia Twojego podejścia do pracy nie do końca mi się
    podoba. Ale cóż... grzech jest jeśli pracodawca wycyckać Kalego, a dobry
    uczynek jeśli Kali wycyckać pracodawcę :-)

  • 4. Data: 2005-05-26 10:12:02
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: BH [Thu, 26 May 2005 11:51:10 +0200]:

    > Z drugiej strony, kwestia Twojego podejścia do pracy nie
    > do końca mi się podoba. Ale cóż... grzech jest jeśli
    > pracodawca wycyckać Kalego, a dobry uczynek jeśli Kali
    > wycyckać pracodawcę :-)

    Mowiac szczerze az przeczytalam jego posta ponownie, i nie
    za bardzo widze gdzie on chce pracodawce cyckac? Ma trzy
    oferty wspolpracy, co w tym dziwnego ze chce wybrac lepsza
    dla siebie? IMO normalne zjawisko...

    Kira

  • 5. Data: 2005-05-26 10:22:35
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Mowiac szczerze az przeczytalam jego posta ponownie, i nie
    > za bardzo widze gdzie on chce pracodawce cyckac? Ma trzy
    > oferty wspolpracy, co w tym dziwnego ze chce wybrac lepsza
    > dla siebie? IMO normalne zjawisko...

    Podejmując pracę z założeniem, że chce od razu odejść. Weźmie od firmy
    pieniądze za np. miesiąc pracy, a nie sądzę żeby w tym czasie firma jakoś
    rewelacyjnie dużo temu pracownikowi zawdzięczałą. IMO w pierwszym miesiącu
    pracy pieniądze dostaje się a'konto, bo nikt nie pracuje na 100% zanim się
    nie "wdroży".

    Poza tym p. Mosz w +/- mówił, i ja się z tym zgadzam, że najważniejsza u
    pracownika jest lojalność.

    Pozdr. B

  • 6. Data: 2005-05-26 10:42:13
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: BH [Thu, 26 May 2005 12:22:35 +0200]:

    > Podejmując pracę z założeniem, że chce od razu odejść.
    > Weźmie od firmy pieniądze za np. miesiąc pracy, a nie
    > sądzę żeby w tym czasie firma jakoś rewelacyjnie dużo
    > temu pracownikowi zawdzięczałą.

    Nie no, chwila moment ;) Z tego co ja zrozumialam jego post,
    to on po prostu dostal propozycje pracy z jednej z kilku firm
    do ktorych chcial sie dostac, a ta firma kazala mu sie od reki
    zadeklarowac czy pracuje czy nie.

    Chlopak IMO calkowicie fair jest: powiedzial, ze to nie jest
    jedyna proopzycja, dal do zrozumienia ze pozostale moga sie
    okazac lepsze i chcial przeciagnac podpisanei umowy do chwili
    kiedy bedzie pewny ze chce akurat tutaj.

    To, ze firmie sie spieszy to jest cos, na co on wplywu
    nie ma. Potrzebuja pracownika na zaraz i tyle.

    > IMO w pierwszym miesiącu pracy pieniądze dostaje się
    > a'konto, bo nikt nie pracuje na 100% zanim się nie
    > "wdroży".

    Zalezy od stanowiska. Natomiast Twojego podejscia nie
    rozumiem kompletnie: okres probny jest po to, zeby OBIE
    strony sie nawzajem obejrzaly i podjely decyzje, czy chca
    dalej ze soba pracowac czy nie chca. W zwiazku z czym
    firma podpisujaca umowe na okres probny wie doskonale, ze
    po tym okresie pracownik moze stwierdzic "nie, dzieki".
    To samo wie pracownik.

    Obie strony ponosza pewne koszta tego czasu. Firma placi
    i szkoli, pracownik w tym czasie zostawia zazwyczaj szukanie
    innych mozliwosci i skupia sie na firmie -- wiec ma jakis
    miesiac z zyciorysu w razie czego ;)

    Tak ze moze nie przesadzajmy dopoki o okresie probnym mowa.

    > Poza tym p. Mosz w +/- mówił, i ja się z tym zgadzam, że
    > najważniejsza u pracownika jest lojalność.

    Ale co to ma do lojalnosci wlasciwie? Lojalnie to on juz
    uprzedzil, ze byc moze am inne oferty. Skoro mimo tego
    firma chce z nim podpisac umowe, to to jest ich decyzja,
    nie sadzisz? Uawzasz, ze powinien zrezygnowac z lepszych
    ofert tylko dlatego, ze ci byli pierwsi? Czemu?

    Kira

  • 7. Data: 2005-05-26 11:52:37
    Od: "Adam" <...@...pl>

> [...]
    > (pod wzgledem moich zainteresown i placy)
    > to bede mogl odejsc "od zaraz"?
    >
    > czy bedzie mnie obowiazywal miesieczny okres wypowiedzenia?

    Witam,

    Bierz ta prace - jesli jestes aktualnie bez zadnych dochodow. Ja mialem
    podobny przypadek. Po niecalym miesiacu zlozylem wymowienie i poszedlem do
    innej firmy - jesli nastepnemu pracodawcy bedzie zalezalo na Tobie, bez
    problemu poczeka te 2 tygodnie (najczarniejszy scenariusz). Kwota, ktora
    zapropanowano Ci to po prostu rozboj w bialy dzien..Moze po twoim zwolnieniu
    pracodawca zweryfikuje swoje warunki i komus po Tobie bedzie lepiej?

    Ogolnie: bierz ta kiepsko-platna prace i chodz na rozmowy...

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 8. Data: 2005-05-26 12:06:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 26 May 2005 11:51:10 +0200, "BH"
    <b...@o...pl> zakodował:

    >Zaznaczam, że umowa musi być podpisana na więcej lub równo 3 miesiące

    Umowa na okres próbny nie może być na więcej, niż 3 miesiące - art. 25
    par. 2 KP

    >Jeżeli jest podpisana na krócej niż 3
    >miesiące, to okres wypowiedzenia wynosi 1 tydzień.

    Ale jeżeli jest do 2 tygodni to okres wypowiedzenia wynosi 3 dni.

  • 9. Data: 2005-05-26 12:06:52
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2005 11:32:34 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

> [...]
    > musi się zgodzić).
    > Jeżeli będziesz wypowiedał umowę, to masz dwutygodniowy okres

    Pytanie, czy umowa bedzie miala w tresci "umowa na okres probny" ?
    Jesli zawra z nim zwykla umowe na czas okreslony (ktora w zalozeniu bedzie
    byla umowa na okres probny, ale nie bedzie tego okreslenia w jej tresci),
    to moze miec problem.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2005-05-27 12:46:34
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    > Pięknego dnia Thu, 26 May 2005 11:51:10 +0200, "BH"
    > <b...@o...pl> zakodował:

    > Umowa na okres próbny nie może być na więcej, niż 3 miesiące - art. 25
    > par. 2 KP

    Co pod względem logicznym podchodzi pod stwierdzenie, więcej lub równo 3
    miesiące, więc nie napisałem nieprawdy. Np. zdaniem prawdzim jest, że 3 jest
    większe lub równe trzy :-)
    Ale dzięki za uczynienie odpowiedzi czytelniejszą.

    > Ale jeżeli jest do 2 tygodni to okres wypowiedzenia wynosi 3 dni.

    Masz rację, jeżeli do 2 tygodni to 3 dni.