PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 pracodawców - jeden czas

  • 11. Data: 2009-04-26 19:14:19
    Temat: Re: 2 pracodawców - jeden czas
    Od: "Aniela" <t...@p...onet.pl>

    > W wiadomości news:5a9f.00000043.49f4a58c@newsgate.onet.pl Aniela

    > KP i rozdział Praca w godzinach nadliczbowych.
    Ale art 151 p.1 mowi tylko ze praca w g.nad. "jest dopuszczalna w razie"
    nie pisze jednak w tym rozdziale nic na temat przymusu lub mozliwosci odmowy i
    jej okolicznosci.
    Wyglada wiec ze KP jest niejasny w tym rozdziale.Chyba ze sie myle.

  • 12. Data: 2009-04-26 19:20:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5a9f.0000004a.49f4b28b@newsgate.onet.pl Aniela
    <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > odmowy i jej okolicznosci.
    > Wyglada wiec ze KP jest niejasny w tym rozdziale.
    Trochę może i tak.
    Niemniej skoro jest ona dopuszczalna to pracodawca może ją w określonych
    okolicznościach nakazać poleceniem służbowym.
    A odmowa wykonania polecenia służbowego to już poważna sprawa może być.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-04-27 03:48:36
    Od: "Dum" <d...@T...pl>

    Użytkownik "Aniela" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pracodawca moze w szczegolnych wypadkach zmusic pracownika do pracy w
    > godzinach
    > nadliczbowych ratujac sytuacje ekonomiczna w swojej firmie.

    Dla mnie to jest całkowicie niezrozumiałe. Wytłumaczcie mi proszę jak to ma
    być.Kobieta samotnie wychowująca dziecko i odbierająca je ze żłobka po
    pracy.[Tudzież tysiące innych podobnych przypadków typu opieka nad obłożnie
    chorą matką, żoną,itd itd]Pracodawca każe jej pracować po południu [?!] i
    co? Zwalnia ją dyscyplinarnie bo ona nie ma fizycznej możliwości takiej
    pracy? Czy to dawałoby pretekst do zwolnienia rodziców małych dzieci
    opiekujących się na zmiany dzieckiem?

    Dum

  • 14. Data: 2009-04-27 18:18:14
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jotte" napisał;
    > Niemniej skoro jest ona dopuszczalna to pracodawca może ją w określonych
    > okolicznościach nakazać poleceniem służbowym.
    > A odmowa wykonania polecenia służbowego to już poważna sprawa może być.

    polecenie służbowe to mozna wydawać jedynie w czasie godzin pracy i w
    zgodzie z umową, kodeks pracy w żadnym miejscu nie nakazuje pracy w
    nadgodzinach, tylko ją dopuszcza, czyli żeby do nich doszło musi być
    obopulna zgoda (pracownika i pracodawcy) więc przestańmy już
    nadinterpretowywać KP!:O)

  • 15. Data: 2009-04-28 13:19:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-27, gargomel <s...@d...la.la> wrote:
> [...]
    > nadgodzinach, tylko ją dopuszcza, czyli żeby do nich doszło musi być
    > obopulna zgoda (pracownika i pracodawcy) więc przestańmy już

    Przy ostatniej dyskusji z Tobą, dostałeś linki do interpretacji _sądów_,
    więc nie wprowadzaj w błąd i przestań trollować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-04-28 16:24:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt6vk7$apk$3@news.wp.pl gargomel
    <s...@d...la.la> pisze:

    > polecenie służbowe to mozna wydawać jedynie w czasie godzin pracy
    Nieprawda. Najprostszym dowodem jest polecenie przerwania urlopu.
    O ile uda się pracownikowi je przekazać, rzecz jasna...

    > i w zgodzie z umową,
    I właśnie umowa może regulować pewne formy kontaktu poza godzinami pracy.

    > kodeks pracy w żadnym miejscu nie nakazuje pracy w nadgodzinach, tylko ją
    > dopuszcza,
    Po co powtarzasz to co napisałem?

    > czyli żeby do nich doszło musi być obopulna zgoda (pracownika i
    > pracodawcy) więc przestańmy już nadinterpretowywać
    Raczej przestań "interpretować" po swojemu, bo to bzdury.
    Żadna tam oboÓlna zgoda. Polecenie służbowe wydane we właściwym trybie i
    zgodne z prawem pracy wystarcza w zupełności.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-04-28 17:42:04
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Przy ostatniej dyskusji z Tobą, dostałeś linki do interpretacji _sądów_,
    > więc nie wprowadzaj w błąd i przestań trollować.

    jak nie potrafisz wskazać w KP przymusu pracy w nadgodzinach, albo nawet
    przymusu pracy to nie troluj i nie wciskaj ludziom kitu!!!

  • 18. Data: 2009-04-28 20:04:42
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jotte" napisał:
    > Nieprawda. Najprostszym dowodem jest polecenie przerwania urlopu.
    > O ile uda się pracownikowi je przekazać, rzecz jasna...

    > I właśnie umowa może regulować pewne formy kontaktu poza godzinami pracy.

    skoro kontakty z pracodawcą to jest to czas pracy, a czaas pracy jest
    okreslony w umowie, a umowę akceptuje zarówno pracownik i pracodawca, nigdy
    jednostronnie:O)

    > Raczej przestań "interpretować" po swojemu, bo to bzdury.
    > Żadna tam oboÓlna zgoda. Polecenie służbowe wydane we właściwym trybie i
    > zgodne z prawem pracy wystarcza w zupełności.

    jakoś w KP nie mogę znaleźć wzmianki o poleceniach służbowych i trybach,
    gdzie to wyczytałeś?

  • 19. Data: 2009-04-28 20:06:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-28, gargomel <s...@d...la.la> wrote:

    > jak nie potrafisz wskazać w KP przymusu pracy w nadgodzinach,

    To ten rozdział zatytułowany "Podstawowe obowiązki pracownika"

    > albo nawet przymusu pracy to nie troluj i nie wciskaj ludziom kitu!!!

    wyrok SN z 16 grudnia 1987 r. (I PRN 68/87; OSNCP 1989/10, poz. 164
    http://www.ozztme.pl/index.php?id=289&option=com_con
    tent&task=view
    Jak przeczytasz, to wróć, na razie trollujesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2009-04-28 20:26:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt7nnq$r1c$2@news.wp.pl gargomel
    <s...@d...la.la> pisze:

    > skoro kontakty z pracodawcą to jest to czas pracy
    Żadne "skoro".
    Ty tak twierdzisz i sam sobie z tą bzdurą dyskutuj.

    > jakoś w KP nie mogę znaleźć wzmianki o poleceniach służbowych
    Czytać nie umiesz?

    --
    Jotte