PracaGrupypl.praca.dyskusje › znęcanie się nad pracownikiem - długie

  • 71. Data: 2002-05-28 11:13:47
    Temat: Re: znęcanie się nad pracownikiem - długie
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Tue, 28 May 2002 12:08:32 +0200, "Greg" <o...@f...sos.com.pl>
    wrote:

    >Nie mowie, ze kobiety powinno sie
    >wystrzelac, ze nie maja prawa do pracy jesli chca/moga urodzic, ze powinny
    >podpisywac jakies zobowiazania, ze do jakiegos tam czasu nie zajdzie w
    >ciaze.

    Jak na razie jest to niezgodne z obowiązującym prawem. A nawet gdyby
    pracodawca wymusił takie oświadczenie to i tak nie ma ono zadnego
    znaczenia.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 72. Data: 2002-05-28 11:14:38
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    wrote:

    >IMHO za taka a nie inna sytuacje na rynku pracy nie sa odpowiedzialni
    >pracownicy (bez wzgledu na to jakiej sa plci) i pracodawcy ale politycy.

    Tzn? Jakie rozwiązanie proponujesz? Chodzi mi o konkretny ten
    konkretny przypadek.

  • 73. Data: 2002-05-28 11:14:48
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Prowadzac zla polityke, podejmujac zle decyzje sprawiaja, ze czlowiek
    > czlowiekowi wilkiem...

    kiedys bylo w m(i)odzie: "czlowieczek czlowieczkowi Wilczkiem"
    w czasach jak mielismy byc potega produkjaca 600 000 maluchow czy innych CC
    rocznie :-))))

    ale co do generalnego wniosku zgadzam sie w 100% - to nie wina bezrobotnych,
    ze jest bezrobocie (wieksze niz ze 3% bo pewnie z tyle to sa bezrobotni
    z wyboru), ani tym bardziej nie jest to wina przedsiebiorcow.

    pozdrawiam

    romekk

  • 74. Data: 2002-05-28 11:23:20
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "jerzu" napisal:

    > Tzn? Jakie rozwiązanie proponujesz? Chodzi mi o
    > konkretny ten konkretny przypadek.

    Nie jestem politykiem i to nie moja dzialka - nie znam rozwiazania. Gdybym
    znal to pewnie w tej chwili podnosilbym reke i naciskal przycisk.

    > Jak na razie jest to niezgodne z obowiązującym prawem.

    A strzelanie do kobiet jest juz zgodne z prawem? ;)

    > A nawet gdyby pracodawca wymusił takie oświadczenie
    > to i tak nie ma ono zadnego znaczenia.

    To prawda, ale z tego co mi wiadomo czasem sie to praktykuje (i nie mowie,
    ze tak powinno sie postepowac, ze takie dzialanie powinno zostac
    zalegalizowane - taki byl sens mojej wczesniejszej wypowiedzi). Kobieta
    nieobeznana z prawem bedzie sie stosowala do "umowy".

    pozdrawiam
    Greg

  • 75. Data: 2002-05-28 11:41:03
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Użytkownik "wm" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > własnej firmy.
    >
    > A co do mobbingu to temat ostatnio stał się modny bo o czymś dziennikarze
    > musza pisać. Nie zaprzeczam, że zła atmosfera w pracy nie istnieje. Ale
    > jeżeli ci ona nie odpowiada, to zawsze możesz się zwolnić. Ah>

    Po pierwsze:temat mobbingu nie stał sie modny dlatego, że dziennikarze nie
    maja o czym pisac, ale dlatego że jest to problem społeczny, znany od lat na
    zachodzie, a dopiero w tej chwili wyciągnięty na światło dzienne w Polsce.
    Pracodawcy o osobowosciaciach autorytarnych, nadużywających swojich
    uprawnień, nie nalezy wbrew pozorem do rzadkości (o czy świadczy użyty przez
    mnie termin PROBLEM SPOŁECZNY)
    Po drugie, żeby podać takieo pracodawcę do sądu, trzeba mieć na to jakieś
    dowody, a bardzo często nie jest to łatwe do uzyskania, Jako że mobbing nie
    musi koniecznie polegać na bezpośrednim obrzucaniu pracownika epitetami, są
    na to bardziej wyrafinowane sposoby.
    Po trzecie w Polsce jest to pewne novum i sądzę że gdyby sądowi przyszło
    rozstrzygać taki konflit byłby on w wielkim kłopocie
    Po czwarte, założenie własnego interesu nie jest lekarstwem na wszelkie
    bolączki tego świata, i nie jest to taka rzecz hop siup, jak by sie mogło
    wydawać, Polecam lekturę o MŚ przedsiębiorstwach, nie bede sie tutaj wdawac
    w szczegół
    Po piąte żeby się zwolnić z pracy trzeba mieć chociaż minimalne prespektywy
    na znalezienie nowej, w wielu regionach jest to nie możliwe (śląsk, małe
    miasteczka)
    Po szóste, niepotrzebnie się tak zacietrzwiasz, i tak emocjonalnie
    podchodzisz do sprawy argumenty są o wiele milej widziane.

  • 76. Data: 2002-05-28 12:12:28
    Od: "Bogdan K. Mironczuk" <i...@g...pl>

    Wyobraź sobie, że zatrudniona kobieta jest twoją żoną lub dziewczyną, która
    trzy lata po studiach bezskutecznie poszukuje pracy. Najpierw jej nie chcą
    przyjąć, bo młoda i pewnie zajdzie w ciążę, a potem też nie chcą przyjąć, bo
    ma małe dziecko, a ono pewnie będzie chorować i będzie musiała chodzić na
    zwolnienia. Za taką gadkę radziłem żonie, aby na odchodne mówiła burakowi
    niech się wali.

    Z :-)
    Iron

  • 77. Data: 2002-05-28 13:47:42
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Bogdan K. Mironczuk" napisal:

    > Wyobraź sobie, że zatrudniona kobieta jest twoją żoną
    > lub dziewczyną,

    Wyobraz sobie, ze jestes nowoupieczonym pracodawca. Wiele Cie kosztowalo
    aby rozpaczac prace na wlasny rachunek i byc sobie szefem...

    > która trzy lata po studiach bezskutecznie poszukuje pracy.

    ... przez trzy lata bezskutecznie szukales pracy i patrzyles jak Twoje
    dzieci gloduja bo nie miales za co kupic chocby kosteczki aby do garnka
    wlozyc. Wreszcie sie zmobilizowales, zapozyczyles i otworzyles firme. Sam
    nie dajesz rady wiec zatrudniasz pracownika. Placisz mu i oczekujesz, ze
    bedziesz placil za konkretne wyniki. Firma nie jest jeszcze duza i cienko
    przedzie, ale jakos idzie. Nagle pracownica zachodzi w ciaze. Pracowac
    nadal nie moze, ale Ty jej zwolnic nie mozesz. Prace wykonac musisz wiec
    zatrudniasz kolejna osobe. Niestety to jest dla Ciebie juz za duzy wydatek
    i plajtujesz.

    Swiat nie jest czarno bialy. Kazdy dba przede wszystkim o siebie. Czy
    kobieta moze dbac o wlasne interesy, a pracodawca juz nie? Kobiecie sie
    nalezy a pracodawcy juz nie? Ma psi obowiazek sponsorowac ja w razie
    czego? Wlasnie o to mi sie rozchodzi. Mnie rowniez wkurza to, ze czlowiek
    nie moze znalezc zatrudnienia chocby z takich powodow. Ale takie mamy
    obecnie realia. Nie tylko pracownik wychodzac z pracy zastanawia sie, czy
    bedzie mial ja rowniez jutro. Wydaje mi sie, ze rowniez wielu pracodawcow
    zasypia z obawa iz byc moze jutro ich firma upadnie. Moze jestem naiwny,
    ale mysle, ze tak wlasnie jest.

    pozdrawiam
    Greg

  • 78. Data: 2002-05-28 14:32:32
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Ale takie mamy obecnie realia.
    i sie nie zmienia puki nie wymysla sposobu na rodzenie przez chlopow ;)
    a wystarczylby taki porsty zapis w KP ze mozna zatrudnic kogos w ZASTEPSTWIE,
    czyli na nieprecyzyjnie (co do daty) okreslony czas okreslony - czyli tak
    dlugo az wroci do pracy zasadniczy pracownik.

> [...]
    > zasypia z obawa iz byc moze jutro ich firma upadnie. Moze jestem naiwny,

    mysle, ze o ile mozna znalesc spora grupe (z 10% ogulu) pracownikow
    zasypiajacych dosc spokojnie, to taka grupa posrod przedsiebiorcow
    jest znacznie mniejsza.
    ale moze tak mi sie tylko _wydaje_.

    pozdrawiam

    romekk

  • 79. Data: 2002-05-28 15:48:20
    Od: <u...@s...pl>

    Użytkownik "jerzu" <n...@j...one.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i nogi opadają. Byłbym w stanie to przełknąć jakoś gdyby to powiedział
    > mężczyzna. Ale z ust kobiety brzmiało to baaardzo dziwnie.

    Prosta odpowiedz - ona byla szefem, wiec jej to nie dotyczy.
    Inny stolek. Inny punkt siedzenia...
    Czasem zaluje zem baba...oj zaluje....

    --
    pozdrawiam
    Ula

  • 80. Data: 2002-05-28 15:50:34
    Od: <u...@s...pl>

> [...]
    prace
    > ciezarnych. 15 pracownikow dodatkowych to juz jednak spory wydatek.

    Jednym slowem : przepraszam ze zyje!!!!
    Kurde, moze zmienie plec? A moze pracodawca mi zaplaci za zmiane plci?
    W koncu to w jego interesie, prawda?
    A po nas przyjda roboty...

    I tu i w tym miejscu przypomina mi sie cytat z filmu chyba...
    Ze kobieta w pewnym wieku powinna dyskretnie odejsc, by nie obciazac
    budzetu panstwa.

    pozdrawiam serdecznie
    ciagle jeszcze Ula