PracaGrupypl.praca.dyskusje › znęcanie się nad pracownikiem - długie

  • 81. Data: 2002-05-28 15:54:40
    Temat: Re: znęcanie się nad pracownikiem - długie
    Od: <u...@s...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@f...sos.com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jerzu" napisal:

    [cut]

    > Czlowiek
    > zakladajacy wlasna firme robi to po to aby osiagnac jakis dochod a
    nie,
    > aby prowadzic akcje pomocy mlodym matkom.

    nooo ja pamietam taka sytuacje, gdy zmieniano ustawy dotyczace zasilkow
    Nie przewidziany w nich sytuacji, gdy bez pracy zostaje kobieta z
    dzieckiem.
    Na pytanie dziennikarza o ten fakt, minister ( oj,... nie pamietam juz
    ktory) powiedzial, cytuje:
    zapomniano i nich...
    i to chyba caly komentarz.

    > IMHO za taka a nie inna sytuacje na rynku pracy nie sa odpowiedzialni
    > pracownicy (bez wzgledu na to jakiej sa plci) i pracodawcy ale
    politycy.
    > Prowadzac zla polityke, podejmujac zle decyzje sprawiaja, ze czlowiek
    > czlowiekowi wilkiem...
    >

    > pozdrawiam
    > Greg

    pozdrawiam
    Ciagle jeszcze Ula
    ps. szukam sponsora do zmiany plci,
    ps.2 a moze jednak nie...po ostatniej lekturze ogloszen pracy w Gazecie
    Wyborczej :

    dziewczyna do dziecka i nie tylko...

  • 82. Data: 2002-05-28 15:55:24
    Od: <u...@s...pl>

    Użytkownik "jerzu" <n...@j...one.pl> napisał w wiadomości

    > Jak na razie jest to niezgodne z obowiązującym prawem. A nawet gdyby
    > pracodawca wymusił takie oświadczenie to i tak nie ma ono zadnego
    > znaczenia.
    >

    > --
    > Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    he hehe.. zawsze przez pierwsze miesiace mozna ukryc :))) prawda?

    pozdrawiam
    ciagle jeszcze Ula

  • 83. Data: 2002-05-28 15:57:10
    Od: <u...@s...pl>

    Użytkownik "wiola" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałabym to jako? skomentować, ale pierwszy raz w życiu brak mi
    > słów................................................

    i rece opadly?
    ... prawde mowiac zycze temu, kto to napisal by sie ozenil i chcial miec
    dzieci:))))
    I musial na nie zarabiac.
    Wiedzac, ze zona poddawana jest mobbingowi z tego powodu

    zyczac szczescia
    ciagle jeszcze Ula

  • 84. Data: 2002-05-28 16:00:45
    Od: <u...@s...pl>

    > Wyobraz sobie, ze jestes nowoupieczonym pracodawca. Wiele Cie
    kosztowalo
    > aby rozpaczac prace na wlasny rachunek i byc sobie szefem...

    > ... przez trzy lata bezskutecznie szukales pracy i patrzyles jak Twoje
    > dzieci gloduja bo nie miales za co kupic chocby kosteczki aby do
    garnka
    > wlozyc. Wreszcie sie zmobilizowales, zapozyczyles i otworzyles firme.
    Sam
> [...]
    sie
    > nalezy a pracodawcy juz nie? Ma psi obowiazek sponsorowac ja w razie
    > czego? Wlasnie o to mi sie rozchodzi. Mnie rowniez wkurza to, ze
    czlowiek
    > nie moze znalezc zatrudnienia chocby z takich powodow. Ale takie mamy
    > obecnie realia. Nie tylko pracownik wychodzac z pracy zastanawia sie,
    czy
    > bedzie mial ja rowniez jutro. Wydaje mi sie, ze rowniez wielu
    pracodawcow
    > zasypia z obawa iz byc moze jutro ich firma upadnie. Moze jestem

    cos tu jest nie tak...
    sponsorowac???? Kurcze badz mloda kobieta w ciazy, majaca
    przeswiadczenie ze nie bedzie mogla wrocic do pracy po 1 miesiacu ( bo
    czesto tak sie dzieje ) bo pracodawca powie jej, wie pani... pani dzieci
    beda chorowac.
    MAm dzieci, przez caly okres pracy ( 4 lata) ANI RAZU nie bylam na
    zwolnieniu ze wzgledu na chorobe dziecka.
    A myslisz ze dzieci nie choruja?
    Masz zjechane pojecie o zyciu.
    "... albo mlody, albo glupi, albo jedno i drugie..."
    bez obrazy.

    Pozdrawiam
    Ciagle jeszcze Ula
    ps. moze jednak zmienie plec... po co mi dzieci?

  • 85. Data: 2002-05-28 17:33:42
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > powinny

    > he hehe.. zawsze przez pierwsze miesiace mozna ukryc :))) prawda?

    > pozdrawiam
    > ciagle jeszcze Ula
    - zmieniasz plec i imie 8-D ?

    na serio sprawa pracy kobiet to tez wina rzadu a nie uprzedzen czysto
    plciowych pracodawcow.
    jak wiadomo pracodawca placi za pierwsze 35 dni choroby pracownika w roku,
    bo przeciez ZUS za malo bierze zeby sie przejmowac takimi drobiazgami jak
    chorzy...
    co to znaczy?
    ze ZUS praktycznie nic nikomu nie placi, bo kto ma tyle _odwagi_, zeby
    chorowac w roku chocby te 35 dni, a co dopiero wiecej?

    gdyby rzad oficjalnie pokrzykujacy o programach wspierajacych rozrodczosc
    i w zasadzie opowiadajacy sie za rownouprawnieniem chwile pomyslal to by
    wiedzial dlaczego pracodawca boi sie ciazy.
    Przeciez nie glownie dlatego, ze pracownica bedzie 2 lata poza firma -
    - bo go to malo wzrusza, nie placi jej przez te dwa lata.
    (ma z tym pare problemow, ale dopuki nie wymaga to placenia za "nic"
    da sie przezyc).
    Za to placi jej za zwolnienia lekarskie. za chora ciezarna 100%.
    Ciezarna prawie na pewno wykorzysta te 35 dni, a to znaczy, ze
    kosztuje to pracodawce tyle, co jej 1,5 miesiaczna pensja.
    Gdyby ZUS byl ZUSem (ubezpieczalnia) a nie instytucja przestepcza,
    choc nie zorganizowana, i placil za chorych od pierwszego dnia choroby,
    to okazaloby sie jak sadze, ze pracodawcy znacznie mniej boja sie ciazy
    i kobiet wogule.

    ale ze to szuje i krwiopijce wtedy pewnie chcieliby miec prawo pierwszej nocy
    po zatrudnieniu ;-), bo by sie mniej bali skutkow... :-)))

    pozdrawiam

    romekk

  • 86. Data: 2002-05-28 17:57:19
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > A myslisz ze dzieci nie choruja?
    > Masz zjechane pojecie o zyciu.
    > "... albo mlody, albo glupi, albo jedno i drugie..."

    nie glupi. moze mlody. ale liczyc umie.
    Ty tez nie glupia gwoli scislosci ;-)
    Ja mam dziecko, mam zone (uau! niezly ze mnie bogacz ;-)))
    moja zona TEZ nie wziela ani pol dnia choroby na dziecko. biore ja,
    bo pracuje w normalnej firmie a zona w jakby troche mniej normalnej :-(.

    niemniej fakty sa takie, ze nasze panstwo _zmusza_ firmy do sponsorowania
    chorych (pisalem o tym w innej galezi tego watku) przez 35 dni w roku.
    Statystycznie rzecz ujmujac kobieta w ciazy wezmie to zwolnienie, bo bedzie
    musiala (oby nie), albo bo pomysli o swoim dziecku i sobie i troche odpocznie.
    Wolno jej i nalezy sie jej to. Ale od czego jest ZUS? ja nie wiem.
    placi sie mu i placi a ani za chorobe on mi nie zpalacil, ani w emeryture
    z niego jakos nie wierze...
    W innej sytuacji (nie w ciazy) lub nie-kobieta po prostu nie idzie na chorobowe,
    bo woli zochowac prace i sobie po godzinach chorowac niz byc pierwszym
    do wywalki.

    Z drugiej strony pracodawca ma prawo byc wkurzony ze komus placi, a tu:
    26 dni urlopu platnego, 35 dni choroby. to 12 tygodni (3 miesiace robocze)
    za ktore trzeba *zaplacic* a nie ma sie nic w zamian.
    Za choroby/ciaze powinien placic ZUS, ale nie placi w stopniu wystarczajacym.
    Chcialbym zeby pracodawcow bylo na to stac, ale niektorych nie stac.
    Dzis nie stac prawie zadnego...
    Jak sa przy tym prostymi ludzmi, to zamiast pogaworzyc o niewystarczajacych
    umiejetnosciach albo o "zadzownimy do pani jak skonczymy rekrutacje" wala
    wprost, ze boja sie ze kobita zaciazy. Nie musi to znaczyc ze sa chamy
    i prostaki - po prostu chca na swojej dzialanosci zarobic i znaja swoje
    prawa/obowiazki. A kobieta moze kosztowac wiecej (tez mi odkrycie ;-D).
    Miedzy innymi dlatego kobietom trudniej o podwyzke. (choc na pewno
    nie _glownie_ dlatego).

    Brak rownouprawnienia to sprawka ZUSu a nie pracodawcow!

    > Pozdrawiam
    > Ciagle jeszcze Ula
    > ps. moze jednak zmienie plec... po co mi dzieci?
    chyba po co mi _wiecej_ dzieci ;-) ?

    pozdrawiam

    romekk

  • 87. Data: 2002-05-28 18:00:07
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Prosta odpowiedz - ona byla szefem, wiec jej to nie dotyczy.

    szefowe nie zachodza w ciaze :-D ?
    Musze o tym powiedziec swojej zonie. mozemy pochowac te
    smieszne, sliskie gumki, w koncu jest szefowa ;-)))))))))))

    > Czasem zaluje zem baba...oj zaluje....
    a ja nie...

    ... dobrze ze to Ty jestes baba a nie ja.
    jak ja bym sie mial z zona obsciskiwac jakbym mial cycki?
    nie dosieglbym do jej ust.

    pozdrawiam

    romekk

  • 88. Data: 2002-05-29 08:20:22
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" napisal:

    > na serio sprawa pracy kobiet to tez wina rzadu a nie
    > uprzedzen czysto plciowych pracodawcow.

    O wlasnie.

    > Za to placi jej za zwolnienia lekarskie. za chora
    > ciezarna 100%. Ciezarna prawie na pewno wykorzysta
    > te 35 dni, a to znaczy, ze kosztuje to pracodawce tyle,
    > co jej 1,5 miesiaczna pensja.

    No i w sumie o to mi sie rozchodzilo :) Tylko nie wiedzialem dokladnie
    jak to jest z tym placeniem za co i za ile wiec troszke bzdurnie pisalem
    za co przepraszam.

    pozdrawiam
    Greg

  • 89. Data: 2002-05-29 08:25:14
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkowniczka <u...@s...pl> napisala:

    > ... prawde mowiac zycze temu, kto to napisal

    Wiec chyba mnie :-P

    > by sie ozenil i chcial miec dzieci:))))

    Chodzi o to, ze zenic sie nie chce i dzieci tez nie chce. Dlaczego? Bo
    mnie na zwyczajnie w swiecie nie stac na zalozenie rodziny. Niestety takie
    sa realia :(

    > zyczac szczescia

    I wzajemnie :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 90. Data: 2002-05-29 08:25:43
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkowniczka <u...@s...pl> napisala:

    > Na pytanie dziennikarza o ten fakt, minister ( oj,...
    > nie pamietam juz ktory) powiedzial, cytuje:
    > zapomniano i nich...
    > i to chyba caly komentarz.

    Ale to nie ogol.

    pozdrawiam