PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana obowiazkow - wypowiedzenie pracy i placy

  • 11. Data: 2007-03-22 18:52:07
    Temat: Re: zmiana obowiazkow - wypowiedzenie pracy i placy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:etu1fn$gqe$1@atlantis.news.tpi.pl tomek
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > zmiana umowy o prace = wypowiedzenie dotychczasowej
    Ale uwaga: umowy o pracę, a nie zakresu obowiązków.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-03-23 17:33:22
    Od: alfaro <a...@w...pl>

    tomek napisał(a):
    > Witam,
    >
    > W zwiazku ze zmiana obowiazkow i odpowiedzialnosci ktore nie mam zamiaru
    > podpisac (bylo juz na grupie - nowe warunki niezgodne z KP) mam napisac
    > pismo odmowne
    > prosze napisac tak moze byc
    >
    > W zwiazku ze zmiana obowiazkow i odpowiedzialnosci, odmawiam podpisania
    > nowego zakresu obowiazkow.
    > Wypowiedzenie traktuje jako art. 42 par 2 Kodeksu Pracy (Wypowiedzenie
    > warunkow pracy i płacy uwaza się za dokonane, jeżeli pracownikowi
    > zaproponowano na piśmie nowe warunki).
    >
    > pozdrawiam i dziekuje za opinie

    Witam
    Sorki że się do wątku przyłączam, ale nie chce tworzyć nowego na ten sam
    temat.
    Mam podobną sytuację. Mam dostać nowy zakres obowiązków, który co prawda
    dostać chcę ale z wyższym wynagrodzeniem , na co pracodawca zgodzić
    się nie chce. I w tej sytuacji myślę o opuszczeniu tego miejsca pracy
    tylko chodzi o to żeby zrobić to z głową.
    Pracodawca < 20 osób.
    Ja pracuję na podstawie umowy na czas nieokreślony od 3 lat, więc
    przysługuje mi 3 m-ce wypowiedzenia ( chyba ). W podpisanej umowie nie
    mam ściśle określonego zakresu obowiązków.

    Czy po przedstawieniu przez pracodawcę nowego zakresu obowiązków i
    niezaakceptowaniu ich prze zemnie umowa o pracę będzie potraktowana jako
    rozwiązana?

    Czy w takim wypadku przysługuje mi 3 m-ny okres wypowiedzenia, czy
    odprawa stanowiąca 3 m-ne wynagrodzenie?

    A może lepiej żebym to ja złożył wypowiedzenie , tylko co wtedy z
    wynagrodzeniem za okres wypowiedzenia?

    Jakie wyjście w tej sytuacji będzie dla mnie najlepsze?

    pozdrawiam
    Alfaro

  • 13. Data: 2007-03-24 07:36:08
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    > Ja pracuję na podstawie umowy na czas nieokreślony od 3 lat, więc
    > przysługuje mi 3 m-ce wypowiedzenia ( chyba ). W podpisanej umowie nie
    > mam ściśle określonego zakresu obowiązków.

    Ale powinieneś mieć określone stanowisko.

    > Czy po przedstawieniu przez pracodawcę nowego zakresu obowiązków i
    > niezaakceptowaniu ich prze zemnie umowa o pracę będzie potraktowana jako
    > rozwiązana?

    Nie. Czym innym jest zmiana stanowiska, wtedy rzecz musi się
    dokonać w drodze wypowiedzenia zmieniającego, na które Ty
    możesz się nie zgodzić i w rezultacie umowa się rozwiąże (na
    zasadach opisanych w KP). Natomiast przy samej tylko zmianie
    zakresu obowiązków, na tyle mało radykalnej że stanowisko
    pozostaje to samo, fakt nie podpisania go przez Ciebie nie
    powoduje żadnych natychmiastowych skutków w zakresie
    stosunku pracy. Jak to już ktoś ładnie ujął: piłka teraz po
    jego stronie.

    > Czy w takim wypadku przysługuje mi 3 m-ny okres wypowiedzenia, czy
    > odprawa stanowiąca 3 m-ne wynagrodzenie?

    3 miesięczny okres wypowiedzenia tak. Odprawa nie. Ale
    dopiero wtedy jak wypowie umowę, nie jak nie podpiszesz zakresu.

    > A może lepiej żebym to ja złożył wypowiedzenie , tylko co wtedy z
    > wynagrodzeniem za okres wypowiedzenia?

    Należy Ci się.

    > Jakie wyjście w tej sytuacji będzie dla mnie najlepsze?

    Najlepszym oczywiście jest się dogadać. Natomiast jeśli nie
    chcesz już tam pracować, masz na oku coś lepszego to zmykaj.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/