PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana obowiazkow - wypowiedzenie pracy i placy › Re: zmiana obowiazkow - wypowiedzenie pracy i placy
    Date: Sat, 24 Mar 2007 08:36:08 +0100
    From: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zmiana obowiazkow - wypowiedzenie pracy i placy

    > Ja pracuję na podstawie umowy na czas nieokreślony od 3 lat, więc
    > przysługuje mi 3 m-ce wypowiedzenia ( chyba ). W podpisanej umowie nie
    > mam ściśle określonego zakresu obowiązków.

    Ale powinieneś mieć określone stanowisko.

    > Czy po przedstawieniu przez pracodawcę nowego zakresu obowiązków i
    > niezaakceptowaniu ich prze zemnie umowa o pracę będzie potraktowana jako
    > rozwiązana?

    Nie. Czym innym jest zmiana stanowiska, wtedy rzecz musi się
    dokonać w drodze wypowiedzenia zmieniającego, na które Ty
    możesz się nie zgodzić i w rezultacie umowa się rozwiąże (na
    zasadach opisanych w KP). Natomiast przy samej tylko zmianie
    zakresu obowiązków, na tyle mało radykalnej że stanowisko
    pozostaje to samo, fakt nie podpisania go przez Ciebie nie
    powoduje żadnych natychmiastowych skutków w zakresie
    stosunku pracy. Jak to już ktoś ładnie ujął: piłka teraz po
    jego stronie.

    > Czy w takim wypadku przysługuje mi 3 m-ny okres wypowiedzenia, czy
    > odprawa stanowiąca 3 m-ne wynagrodzenie?

    3 miesięczny okres wypowiedzenia tak. Odprawa nie. Ale
    dopiero wtedy jak wypowie umowę, nie jak nie podpiszesz zakresu.

    > A może lepiej żebym to ja złożył wypowiedzenie , tylko co wtedy z
    > wynagrodzeniem za okres wypowiedzenia?

    Należy Ci się.

    > Jakie wyjście w tej sytuacji będzie dla mnie najlepsze?

    Najlepszym oczywiście jest się dogadać. Natomiast jeśli nie
    chcesz już tam pracować, masz na oku coś lepszego to zmykaj.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/