PracaGrupypl.praca.dyskusje › wysokie zarobki, bardzo...

  • 11. Data: 2005-04-14 15:59:22
    Temat: Re: wysokie zarobki, bardzo...
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Karol Lipnicki w news:d3lt8s$63s$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Od razu przychodzi do głowy pytanie - a któżby odpowiedział na
    > ogłoszenie w którym zawarto informację o zarobku rzędu 800 brutto.
    > (...) No ale tak - przecież zawsze znajdą się głupcy którzy pójdą
    > do pracy za takie pieniądze

    To jeszcze nic. Znasz historię? Ludzie byli jeszcze głupsi. Niektórzy
    potrafili zrobić znacznie więcej za jednego ziemniaka nawet.

    Naprawdę uważasz, że pracę za takie pieniądze podejmują osoby, które
    normalnie by jej nie podjęły gdyby w ogłoszeniu kwota została podana? Ja
    wątpie aby działał mechanizm podobny do tego jaki pojawia się gdy człowiek
    przy kasie dowiaduje się, że cena jest dosyć wysoka.

    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2005-04-14 16:11:58
    Od: "Greg" <g...@g...pl>

    > Trzeba było uściślić - za dzień, czy za godzinę?

    o to to... to ja może zaadzwonie, jeszcze nie wszystko stracone... :)

  • 13. Data: 2005-04-14 16:14:36
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (T.Omasz, a któżby! ;-) ) wyklepał:

    > To są ludzie, którzy potrzebują pieniędzy. Pracodawca ma społeczny
    > obowiązek płacenia jak najmniej, bo to gwarantuje, ze pracę otrzymają
    > najbardziej potrzebujący.

    A to dobre! Podoba mi sie to tłumaczenie! Teraz będę inaczej patrzeć na
    świat! :D

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 14. Data: 2005-04-14 16:16:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Apr 2005 18:11:58 +0200, "Greg"
    <g...@g...pl> zakodował:

    >o to to... to ja może zaadzwonie, jeszcze nie wszystko stracone... :)

    Spodziewając się reakcji "Pan chyba żartuje?"
    Przygotuj odpowiedź "Pan pierwszy zaczął." ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 15. Data: 2005-04-14 16:22:38
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 18:14:36 +0200, Mo <l...@g...nie-smiec> napisał:

    > A to dobre! Podoba mi sie to tłumaczenie! Teraz będę inaczej patrzeć na
    > świat! :D

    Naturalnym celem obu stron umowy/transakcji jest maksymalizacja przychodów
    / minimalizacja kosztów. Co w tym nowatorskiego?

    Prosty przykład. Potrzebujemy bibliotekarki. Oferujemy 1200 i zgłasza się
    5 osób (z wymaganymi kwalifikacjami). Jak wybrać?
    A gdy oferujemy, powiedzmy, 1050, zostaje jedna z tych pięciu. Która? Ta,
    której ta robota najbardziej odpowiada.
    I o to chodzi.

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 16. Data: 2005-04-14 16:29:33
    Od: "Met-Greg" <g...@g...pl>

    Chiałbym poinformować, że nick greg należy do innego greg'a :) więc
    wprowadzam nowy żeby nas nie mylono... Met-Greg

    --
    metgreg

  • 17. Data: 2005-04-14 17:29:30
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    T.Omasz <t...@f...pl> wrote:

> [...]
    > 5 osób (z wymaganymi kwalifikacjami). Jak wybrać?
    > A gdy oferujemy, powiedzmy, 1050, zostaje jedna z tych pięciu. Która? Ta,

    Uff. Jak dobrze, że nie jesteś moim pracodawcą.
    Twój prosty (żeby nie napisać - prostacki) sposób postrzegania kwestii
    relacji pracownik<->pracodawca, wymagań danego stanowiska, umiejętności
    pracownika i szczególnie kwestii finansowych - jest wręcz porażający.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 18. Data: 2005-04-14 17:32:59
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 17:29:30 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> napisał:

> [...]
    > relacji pracownik<->pracodawca, wymagań danego stanowiska, umiejętności
    > pracownika i szczególnie kwestii finansowych - jest wręcz porażający.

    Nie mówiliśmy ni słowa - a więc zakładaliśmy te dane jako stałe dla
    wszystkich kandydatów - o wymaganiach, umiejętnościach itp. Tylko o
    startowej pensji.

  • 19. Data: 2005-04-14 18:02:07
    Od: "Met-Greg" <g...@g...pl>

    > Spodziewając się reakcji "Pan chyba żartuje?"
    > Przygotuj odpowiedź "Pan pierwszy zaczął." ;)

    oo. i oto dostaję maila z zapytaniem "jakie warunki by mi odpowiadały".
    napisałem i ciekawe jaką odpowiedź dostane. chyba pytanie z ciekawosci ile
    proponować na przyszłość...

    --
    metgreg

  • 20. Data: 2005-04-15 06:15:07
    Od: "TaDeK" <T...@p...de>

    T.Omasz wrote:
> [...]
    > A gdy oferujemy, powiedzmy, 1050, zostaje jedna z tych pięciu. Która?
    > Ta, której ta robota najbardziej odpowiada.

    a ja mysle ze zostanie ta ktora bedzie podkradac ksiazki i sprzedawac na
    lewo zeby sobie dorobic. z malych zarobkow nie ma wiernego pracownika - znam
    to z autopsji