PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o prace a zameldowanie

  • 1. Data: 2007-03-07 23:11:17
    Temat: umowa o prace a zameldowanie
    Od: "homereska" <h...@g...com>

    Witam

    wlasnie dostalem umowe o prace na czas nieokreslony. w umowie jest wpisany
    moj adres, pod ktorym bylem zameldowany w momencie rozpoczynania pracy. w
    polowie lutego sie wymeldowalem i obecnie nie jestem nigdzie zameldowany
    (stary dowod jeszcze mam). takze zapis w umowie, ze jestem zamieszkaly pod
    powyzszym adresem nie jest prawidlowy bo tam nie mieszkam i nie jestem
    zameldowany.

    zastanawiam sie jak to wyglada np w swietle prawa :) czyzby ta umowa byla
    niewazna? czy moze powienien byc w niej wymieniony np moj pesel i nip a nie
    adres zameldowania skoro takiego nie posiadam :)

    co o tym myslicie?

    pozdrawiam
    bezdomny ;)

  • 2. Data: 2007-03-08 05:51:12
    Temat: Re: umowa o prace a zameldowanie
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "homereska" <h...@g...com> napisał w wiadomości

    > a nie adres zameldowania skoro takiego nie posiadam :)

    Mieszkasz codziennie pod innym mostem?

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 3. Data: 2007-03-08 08:28:04
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > zastanawiam sie jak to wyglada np w swietle prawa :) czyzby ta umowa byla
    > niewazna? czy moze powienien byc w niej wymieniony np moj pesel i nip a nie
    > adres zameldowania skoro takiego nie posiadam :)

    pod tym względem prawo od kilkudziesieciu lat nie zostało zmienione i dla wszystkich
    wokół musisz mieć zameldowanie, bo inaczej nic nie załatwisz. Pracodawca nie może cię
    formalnie zatrudnić, nie mozesz się ubiegać o cokolwiek urzedowego... taki kraj i
    takie prawo, że podstawową informacją o obywatelu jest jego adres zameldowania.
    dopiero potem sa wszelkiego rodzaju nipy, pesele i takie tam różne.

    na marginesie, od kilku miesięcy zyje sobie na najwiekszej wyspie brytyjskiej i w
    sumie przyzwyczaiłem się już do tego ze jak zmiana pracy to na pocztę, wypełnić
    formularz i wysłac od urzędu, jak zmiana adresu to dosłownie trzy telefony
    informacyjne i nie ma problemu (opłaca się samemu to zrobić, bo wtedy oficjalna
    korespondencja nie będzie krazyc w nieskończoność po uk zanim do mnie dotrze). Żadne
    tam meldunki czy cos w tym rodzaju. pracuje legalnie i place podatki, a adres jest
    potrzebny wyłącznie w celach korespondencyjnych. ot, drobiazdzek

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 4. Data: 2007-03-08 10:57:15
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 09:28, na pl.praca.dyskusje, grom@x napisał(a):

    > pod tym względem prawo od kilkudziesieciu lat nie zostało zmienione i dla
    > wszystkich wokół musisz mieć zameldowanie,

    Nie prawda.
    Np. dla urzędu skarbowego, nie istotne jest za bardzo miejsce zameldowania,
    tylko miejsce zamieszkania.

    --
    Herbi
    08-03-2007 11:57:12

  • 5. Data: 2007-03-08 12:05:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:esngrn$mha$1@atlantis.news.tpi.pl homereska
    <h...@g...com> pisze:

    > czy moze powienien byc w niej wymieniony np moj pesel i nip a
    > nie adres zameldowania skoro takiego nie posiadam :)
    Jakich danych pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o pracę
    określa KP w art. 22^1. I nic tam nie ma o adresie zameldowania, a jedynie o
    adresie zamieszkania, ew. adresie do korespondencji. Jest jednak w tym art.
    §4 - i tu nie wiem, czy obowiązek podania adresu zameldowania nie wynika z
    jakichś innych przepisów.
    Tak czy inaczej przepis dotyczy momentu przyjmowania do pracy i ty go, jak
    sądzę, wypełniłeś.
    Z kolei treść umowy o pracę definiuje art. 29 §1 KP i te wymogi jak rozumiem
    z twego postu także zostały spełnione.
    Nie znajduję natomiast w KP przepisu nakładającego na pracownika _obowiązek_
    zwierzania się pracodawcy ze zmian miejsca zamieszkania czy zameldowania po
    zawarciu stosunku pracy, choć niekiedy leży to w interesie samego
    pracownika. Zmiany takie z pewnością nie wpływają jednak na ważność umowy o
    pracę.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-03-09 07:38:21
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

> [...]
    nie
    > adres zameldowania skoro takiego nie posiadam :)

    Dla pracodawcy istotny jest adres do doręczania korespondencji. Ja mam np w
    umowie zapis o takim adresie i do momentu kiedy on się nie zmieni, pracodwca
    (i sąd też) uzna korespondencje wysyłane na ten adres za doręczone, nawet
    gdy ich nie odbierzesz bo tam np nie mieszkasz.
    W powyższy sposób moze być traktowany Twój adres zameldowania podany w
    umowie.
    A poza tym brak zameldowania jest sprzeczny z prawem, ale rozumiem że to
    Twój wybór i Twój problem.
    Swoja drogą dziwię się że jakikolwiek urząd zgodził się na wymeldowanie
    Ciebie skądś i nie zameldowanie nigdzie, bo im tego nie wolno, sądzę raczej
    że masz adtes zameldowania w dowodzie tylko po prostu tam nie mieszkasz.
    W takim przypadku z punktu widzenia korespondencji urzedowych i prawa
    pocztowego korespondencje wysyłane na ten adres tekże będą uznawane za
    doręczone.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2007-03-09 07:59:44
    Od: j...@v...pl

    > Swoja drogą dziwię się że jakikolwiek urząd zgodził się na wymeldowanie
    > Ciebie skądś i nie zameldowanie nigdzie, bo im tego nie wolno,

    Kompletnie się mylisz. Jeśli zmieniasz np. miejsce stałego zameldowania to
    pierwsze co musisz zrobić to wymeldować się. Urzędnikowi ani przez myśl nie
    przejdzie, żeby Cię zapytać czy będziesz się gdziekolwiek meldował. Dostajesz po
    prostu z urzędu świstek, że dnia tego i tego wymeldowałeś się z pobytu stałego i
    adieu - w tym momencie urzędnik przestaje się Tobą interesować. Z tym świstkiem
    gonisz do drugiego urzędu (właściwego dla nowego adresu) i tam go przedstawiasz
    razem z aktem notarialnym własności (albo z właścicielem budynku) i dokonujesz
    zameldowania w nowym miejscu.

    > sądzę raczej
    > że masz adtes zameldowania w dowodzie tylko po prostu tam nie mieszkasz.

    A ja sądzę, że przedmówca wymeldował się z pobytu stałego (bo np. sprzedał
    nieruchomość) i nie zdążył/nie ma możliwości zameldować się gdzie indziej - ale
    to już jego prywatna sprawa i z punktu widzenia dyskusji nie ma to najmniejszego
    znaczenia.

  • 8. Data: 2007-03-09 11:22:55
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 9 Mar 2007 08:38:21 +0100, Jackare <jacek.leszczuk>
    w <esr34q$3vj$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    [ ... ]
> [...]
    > Ciebie skądś i nie zameldowanie nigdzie, bo im tego nie wolno, sądzę raczej

    Hmm, BTDT. Poszedłem do urzędu, powiedziałem, że będę miał czasowe
    gdzieś indziej, dostałem papierek, że ja tu nie mieszkam.
    Bardzo miło, bezproblemowo.
    Papierek miał tę zaletę, że przez 2 lata bank nie miał pojęcia, że
    jestem bezdomny.

    Żeby było śmieszniej, to właśnie bankowi najbardziej zależało na moim
    adresie zameldowania, Urząd Skarobwy nie robił problemów przy kolejnych
    przeprowadzkach anie nie weryfikował adresu inaczej niż przez wysłanie
    korespondencji.

    > Jackare

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2007-03-09 18:28:03
    Od: "homereska" <h...@g...com>

> [...]
    > indziej - ale
    > to już jego prywatna sprawa i z punktu widzenia dyskusji nie ma to

    dokladnie tak bylo :)

    a na dodatek teraz mnie nikt nie chce :) wojsko mnie sciga bo tuz po
    wymeldowaniu przyslali na stary adres list polecony z wezwaniem "w celu
    uzupelnienia ewidencji" (za potwierdzeniem odbioru!) a listonosz wiedzac, ze
    tam nie mieszkam zaniosl go mojej matce kilka blokow dalej, ktora to odbior
    potwierdzila...

    a jeszcze inna sprawa to w kwietniu konczy mi sie paszport a w lipcu
    "wypada" mi podroz poslubna takze kierunki mam troche ograniczone... :)

    dowod i prawko mam na stary adres i tak naprawde to zastanawiam sie co w
    zwiazku z tym, ze sie nimi posluguje... pytalem na grupie pl.soc.prawo ale
    tam same trolle ;)

    ale to tak nawiasem. dzieki za odpowiedzi...

  • 10. Data: 2007-03-09 20:06:23
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    > pytalem na grupie pl.soc.prawo ale tam same trolle ;)

    Bo nie chcieli dać za darmo wiążącej dla urzędnika informacji? Rzeczywiście,
    klasyczny przykład trolla :)