PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 301. Data: 2005-10-16 07:43:09
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    news:dir97o$4r9$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:diqpum$7f9$1@nemesis.news.tpi.pl Immona

    > To właściwie po co w ogóle taki dziwny twór jak państwo? Zabiera nam kasę,
    > nic nie daje, garb jak cholera. Weźmy to, kurdę, zlikwidujmy. Zero
    > podatków
    > i innych haraczy. Po diabła kosztowna policja, administracja, socjal,
    > ZUSy,
    > srusy itp. A niech zapanuje dżungla, słabi wyginą, silniejsi przetrwaja
    > trochę dłużej, a najsilniejsi krótko potem zostaną zaorani przez tych,
    > którzy byli na tyle mądrzy, że państwa nie zlikwidowali. Może być?

    Widze, ze bardzo slabo znasz liberalizm, a w szczegolnosci wyznawana przeze
    mnie wersje i ze wiele dotychczasowych nieporozumien moglo byc z tego
    powodu. Bo robisz tu ze mnie nagle anarchistke sugerujac mi, ze moge wierzyc
    w niepotrzebnosc aparatu panstwowego.

    Panstwo jest potrzebne jako "stroz nocny": oplacane z niskich podatkow
    armia, policja, sadownictwo i niezbedna, jak najbardziej okrojona
    administracja. A jest tak dlatego, ze w omawianej ideologii (nie przecze, ze
    opiera sie ona na pewnych dogmatach) celem jest sprawnie funkcjonujacy wolny
    rynek; jesli biedniejsi ludzie, ktorych nie stac na osobista ochrone, nie
    maja chronionej swojej nietykalnosci cielesnej i wlasnosci, to nie sa w
    stanie na zdrowych, uczciwych zasadach konkurowac z lepiej sytuowanymi, bo
    ci, ktorym probuja robic na rynku konkurencje, po prostu by ich obili. Dla
    konkurencyjnosci, mozliwosci gospodarczego startu dla kazdego (z posiadanymi
    przez niego zasobami) i wskutek tego poziomu cen byloby to bardzo
    niekorzystne. Dlatego wolna i uczciwa konkurencja wymaga ochrony wlasnosci,
    dotrzymywania umow i innych podstawowych praw, a te moze tylko zapewnic
    neutralna sila, nie oddana w sluzbe jakiejs jednej grupie. Inaczej szybko by
    sie to przerodzilo w oligarchie bandycka, a zapewniam Cie, ze to cos, czego
    liberalowie bardzo nie lubia.

    I.

  • 302. Data: 2005-10-16 07:47:14
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > lepiej

    > Mowa była do tych wszystkich, którzy 'straszą', że wyjadą pracować
    > za granicę, a nie o lokalnych 'przesunięciach'.
    > Skoro tam tak dobrze, tylko na nich czekają, to dlaczego jeszcze są tutaj?
    > Potem może być zbyt tłoczno... i będą czekać tak, jak Meksykanie, aby
    > ich zabrać do jakiejkolwiek fizycznej roboty.

    Przeprowadzka na stale za granice to decyzja, ktorej nie podejmuje sie z
    dnia na dzien, tylko - o ile nie jedzie sie "na saksy" myc garow lub zbierac
    truskawki, czlowiek sie starannie przygotowuje przez dluzszy okres czasu -
    np. odkladajac kase na przezycie w normalnych warunkach okresu poszukiwania
    pracy, zbierajac informacje, zwykle tez zakonczenie spraw w kraju, z ktorego
    sie wyjezdza, zabiera troche czasu, zwlaszcza jak sie posiada jakies
    nieruchomosci czy inne rzeczy, ktore trzeba jakos zorganizowac na czas
    swojej nieobecnosci. Ci wyjezdzajacy do lepszych prac, zgodnych z
    wyksztalceniem - a takich jest bardzo duzo - zwykle wyjezdzaja 0,5-2 lat od
    czasu rozpoczecia gadania o tym. Mowie to na podstawie obserwacji moich
    "wyjechanych" znajomych.

    I.

  • 303. Data: 2005-10-16 07:52:08
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Znam osobiście takich dwoje mądrych ludzi - podwójnych mgr inż. -
    > jedna zasuwa od 10 lat jako pokojówka, drugi - starszy kelner.
    > Marzy im się powrót do Polski, bo tam nie będą mieli emerytury
    > (zresztą tutaj też im te lata przepracowane w USA nic nie dają).
    >
    > Z pewnością to tylko taki pojedynczy przypadek :>>

    Moze nie pojedynczy, ale raczej nie typowy. Jesli ci ludzie, jak mowisz,
    "Ustawili się nieźle. Mają dom, dzieci: wykształcone na fizyka
    jądrowego i managera jakichś hoteli", a jednoczesnie nie odlozyli sobie na
    emeryture, na ktora na amerykanskim bardzo rozwinietym rynku narzedzi
    finansowych jest w stanie sobie odlozyc prosty robotnik, to znaczy, ze byli
    nierozsadni, oderwani od rzeczywistosci i niezaradni zyciowo.

    I.

  • 304. Data: 2005-10-16 08:27:38
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Paweł 'Styx' Chuchmała napisał(a):

    > Ja tam wolę z klapkami na oczach sam sobie radzić, niż bez nich na
    > utrzymaniu rodziców siedzieć. Ale Twój wybór.

    tu nie chodzi o radzenie sobie z klapkami na oczach tylko podchodzenie
    do tych spraw tak jakbym ja byl na twoim miejscu i mial identyczne
    mozliwosci co ty

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 305. Data: 2005-10-16 08:29:29
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Paweł 'Styx' Chuchmała napisał(a):

    > No co Ty, przecież nie raz pisał, że go na bilet Radom - Warszawa nie stać.

    dlatego odpowiem na te oferty w ktorych calosc moge wykonac zdalnie, a
    moze nawet dofinansuja mi podroze z te praktyki co Koziorożec podala
    bo nie omieszkam wyslac maila z zapytaniem o to

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 306. Data: 2005-10-16 08:30:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Matrix napisał(a):

    > tu nie chodzi o radzenie sobie z klapkami na oczach tylko podchodzenie
    > do tych spraw tak jakbym ja byl na twoim miejscu i mial identyczne
    > mozliwosci co ty

    Sęk w tym, że najwyrażniej nie masz takich możliwości. Musisz więc
    znaleźć jakieś inne rozwiązanie.

    j.

  • 307. Data: 2005-10-16 08:41:25
    Od: Matrix <m...@x...com>

    CanoE napisał(a):

    > a wracajac do tego co ktos tu powiedzial - ze na razie to by sie
    > cieszyl i z 800 zl nie interesujac sie ile zabiera mu panstwo...
    > gwarantuje ze jak juz taki ktos znajdzie prace to po pierwszej euforii
    > bardzo szybko odczuje na wlasnej skorze dzialania naszego
    > zlodziejskiego panstwa... wystarczy ze sobie co miesiac spojrzy na
    > pasek wyplaty... u mnie osobiscie euforia opadla po okolo 2 miesiacach
    > pracy...

    miec prace a jej nie miec to tez zasadnicza roznica tak samo miec te
    800 zl a nie miec nic tez

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 308. Data: 2005-10-16 09:03:32
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Paweł 'Styx' Chuchmała napisał(a):

    > Złap na to kilka zleceń. Będziesz miał się czym chwalić jak będziesz
    > startował na etat.

    taki mam zamiar i zrobie to poprzez wolontariat

    > Kiepsko na to firmy łapać. Pieprzenie się np z takim Active Directory to
    > trochę więcej wiedzy. Głównie praktycznej.

    zgadzam sie ze obeznanie z tym jest wiecej warte niz sucha teoria ale
    wszystko jest do nadrobienia

    > j.w. Zależy co na tym desktopie miałeś. W każdym bądź razie różnica może być
    > duża.

    troche tych dystrybucji sie przewinelo przez dysk: RedHat i jego klony
    (sporo ich bylo), Suse a ostatnio Ubuntu - wszystko sam sobie
    konfigurowalem i radzilem z problemami a jak byl problem jakis wiekszy
    to zawsze jest google

    > No to zamiast siedzieć cały dzień w domu to złożyłbyś kilka komputerów za
    > grosze by w końcu mieć na ten bilet pkp?

    jezelibym mial dostep do tanich czesci to moznaby na tym pare groszy
    zarobic ale przy obecnej konkurencji na tym rynku a sklepow
    komputerowych w radomiu to jak mrowkow to ciezkobybylo zlapac takie
    zleconko tym bardziej ze takie firmy oferuja np 5 lat gwarancji na
    cala jednostke

    > Eh, kiepsko to widzę.

    tak jak napisalem szybko sie ucze a jak czegos nie bede wiedzial albo
    sie zatne to za pomoca google znajde odpowiedz i sobie poradze a
    nastepnym razem juz nie bede mial tego klopotu - czlowiek uczy sie na
    bledach

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 309. Data: 2005-10-16 10:11:37
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >miec prace a jej nie miec to tez zasadnicza roznica tak samo miec te
    >800 zl a nie miec nic tez

    oczywiscie :)
    i nie mysl ze nie znam tego uczucia, oraz ze jestes jedynym na tym
    swiecie czlowiekiem nie posiadajacym pracy
    przez rok czasu po studiach bylam na bezrobociu... (otem krotki epizod
    pracowy trzymiesieczny wlasnie za te 800 zl na reke, a potem po okolo
    3 miesiacach wreszcie normalna fuszka z umowa na 5 lat i pensja juz
    "mniej glodowa") - tak wiec doskonale rozumiem co znaczy miec a nie
    miec
    opisalam jednak jak jest jak juz sie dorwie prace...

    CanoE
    _______________________________
    aphoto.uni.cc

  • 310. Data: 2005-10-16 10:26:14
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Matrix napisał(a):

    > tu nie chodzi o radzenie sobie z klapkami na oczach tylko podchodzenie
    > do tych spraw tak jakbym ja byl na twoim miejscu i mial identyczne
    > mozliwosci co ty

    Bo widzisz, z dostępem do internetu, a co za tym idzie do zleceń w swojej
    działce mamy identyczne możliwości.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała