PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzyczyny wystepowania bezrobocia?re: Przyczyny wystepowania bezrobocia?
  • Data: 2003-09-09 09:21:21
    Temat: re: Przyczyny wystepowania bezrobocia?
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bjk33p$p1h$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > tak szybko jak szybko pojawiają się nowi potencjalni pracownicy. Mało tego
    > firmy zamiast się rozwijać - upadaja (znikają z rynku) a urzędnicy
    państwowi
    > ( urząd skarbowy) jest bardzo dobrym KILLEREM takich firm. Wiem to z
    > autopsji. Jak ktoś ma dług powiedzmy 100 tyś. względem U.S. to ci panowie
    > żekłbym MiB ( bo tam gdzie się pojawiają to wróżą rychłą śmierć
    podmiotowi)
    > zamiast racjonalnie podejść do sprawy i umożliwić spłatę długu przeciwnie
    > do długu 100 tyś. dołączają 200 tyś. tytułem kary+odsetki co w praktyce

    To, ze firmy znikaja (upadaja) to konsekwencja braku rentownosci wszystkich
    podmiotow gospodarczych.

    wg GUS rentownosc przedsiebiorstw
    w 2001 -0,3%
    w 2002 -0,2%

    Podmiot znajdujacy sie po stronie strat upada, inny podmiot dzieki temu moze
    miec pieneizny zysk.
    Taki sobie kanibalizm podmiotow gospodarczych.

    Odnosnie zadluzenia.
    Jak je splacic, jesli jedyna mozliwoscia jest splata ze srodkow, ktore inna
    firma zaplacila nam, ale jej srodki rowniez pochodza z kredytow.
    Chyba znasz lancuszek splaty debetu na jednej karcie debetowej, zaciaganiem
    debetu na innej karcie.

    Klus